CHP'li Kesici'den Erdoğan'a ekonomi dersleri

CHP'li İlhan Kesici hem 24 Hazin Seçimleri ile ilgili önemli uyarılarda bulundu hem de ekonomi konusunda yapılması gerekenleri sıraladı. Kesici, Muharrem İnce ve CHP'nin nasıl kaznacağını, ekonominin nasıl düzlüğe çıkacağını açıkladı. Kesici, Erdoğan'ın Londra ziyareti için de, "Cumhurbaşkanı’nın kişiliğine göre, Londra’ya gitmesine tenezzül bile etmemesi gerekirdi, Erdoğan ateşi söndürmek için gitti eli yandı" dedi.

CHP'li Kesici'den Erdoğan'a ekonomi dersleri

CHP'li İlhan Kesici hem 24 Hazin Seçimleri ile ilgili önemli uyarılarda bulundu hem de ekonomi konusunda yapılması gerekenleri sıraladı. Kesici, Muharrem İnce ve CHP'nin nasıl kaznacağını, ekonominin nasıl düzlüğe çıkacağını açıkladı. Kesici, Erdoğan'ın Londra ziyareti için de, "Cumhurbaşkanı’nın kişiliğine göre, Londra’ya gitmesine tenezzül bile etmemesi gerekirdi, Erdoğan ateşi söndürmek için gitti eli yandı" dedi.

19 Haziran 2018 Salı 11:00
CHP'li Kesici'den Erdoğan'a ekonomi dersleri

Muharrem İnce'nin adaylığının açıklanmasından önce ismi adaylar arasında geçen CHP İstanbul Milletvekili İlhan Kesici, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın başından beri 'biz ve onlar' stratejisi kurduğunu ve 12 seçim üst üste Erdoğan'a oy veren yüzde 55'lik kesimden kendilerine oy almaları gerektiğini söyledi. Erdoğan'ın iç politikayı ve seçim stratejilerini çok iyi bildiğini ifade eden Kesici, "Seçmeni rahatsız etmeyecek başka alan bulmamız lazım, ekonomi" dedi. Kesici, "Bizim kampın cumhurbaşkanı adaylarının tamamının siyasi polemikleri başarı ile yaptınız, ama bundan sonra Ekonomi ile ilgili iş yapalım dememiz lazım" ifadesini kullandı. 

CHP'li İlhan Kesici, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın seçim öncesi Londra seyahatini, “Cumhurbaşkanı’nın kişiliğine göre, Londra’ya gitmesine tenezzül bile etmemesi gerekir. Tehlikeyi gördü. Orada bir ateş olduğunu hissetti, ama ‘ben bu ateşi söndürürüm’ diye gitti. Ateş sönmedi, harlandı ve eli yandı. Bunu görerek geldi” sözleri ile değerlendirdi.

“Ufukta kara bulutlar toplanıyor” diyen Kesici, “Ekonomi bu durumdayken bizim cumhurbaşkanı adaylarımızın, siyasi polemiklerle devam etmesi yerine, sadece Ekonomi ile ilgili konuşmaları daha doğru” diye konuştu. Cumhuriyet'ten Sinan Tartanoğlu'nun haberine göre Kesici, gündemi şöyle değerlendirdi:

"KAMPANYALAR TEDİRGİNLİĞİ ARTTIRDI"

Cumhurbaşkanı’nın kampanyasını, alıştığımız yüksek tempolu kampanyadan ziyade, başarısız buluyorum. İnce’nin performansı, biz partinin içindeki arkadaşların umduğumuz gibi, Meral Hanım’ın, Temel Bey’in, kısıtlılık içinde enteresan bir formül buldular ama Demirtaş’ın performansını başarılı buluyorum. Siyasal polemikle Cumhurbaşkanı’na kafa tutabilir olmak toplumun üstüne sinmiş olan endişeyi tedirginliği kaldırdı.

"GÜVEN ÇÖKME SEVİYESİNE GELDİ"

Milletin asıl derdi Ekonomi. En somut göstergesi ise dolar. Dolar birdenbire 4.60 oldu, 4.92’ye kadar çıktı. Türkiye’nin 453 milyar dolar dış borcu var. 2002’de AK Parti iktidara geldiği zaman, toplam borcumuz 130 milyar dolarmış. AK Parti döneminde 323 milyar dolarlık borçlanma yapılmış. Kısa vadeli borçların döndürülmesi derdi var. Bunu döndürüyorduk, şimdiye kadar. Ama döndürmesi pahalı. Bir de Cumhurbaşkanı’nın şahsından başlamak üzere çökme seviyesinde güven kaybı meydana geldi ve bu ekonomi yönetimini de kapsadı.

"POLEMİKLE OY GEÇİŞİ OLMAZ"

Oy kayışları var. Bunların bir anlamı yok, bu seçimde. Yegâne anlamı olabilecek resim, Cumhur İttifakı’ndan bizim tarafa doğru oy gelmesi. Aşırı muhafazakârlıktan, aşırı milliyetçiliğe kadar bir spekturum bu. Kimse yer değiştirme hevesinde değil. Tayyip Bey, ekonomiyi, dış politikayı çok iyi biliyor değil, ama iç politikayı ve seçim stratejilerini çok iyi biliyor. En başından beri kurduğu, ‘biz ve onlar’ stratejisi. Siyasi polemiği bunun üzerinden yürütüyor. Tayyip Bey’in şahsına hücum ettiğimiz zaman AK Parti oylarını orada kilitleriz. O insanlar 12 seçim üst üste Tayyip Bey’e oy vermişler, 13. seçimde satmazlar. Oradan oy gelmezse, seçimin sonucu belli, orada 55’lik bir oy var. Seçmeni rahatsız etmeyecek başka alan bulmamız lazım, ekonomi. Dolar 4.60, bu kötüdür dediğimiz zaman, muhafazakârlara göre de 4.60, milliyetçilere de, Kürt vatandaşlara da aynı. Gündeme getirmemiz gereken ekonomik problem, problemin şiddeti, büyüklüğü. Bunu bu hale getiren iktidar. Bu da yetmez, yüzde 55’ten oy almak için. ‘Senin daha iyi olacağına nereden emin olacağım.’ Sadece ‘ben iyiyim demekle olmaz.’ ‘Bu problemi çözerler’ denilmesi lazım. Bizim kampın cumhurbaşkanı adaylarının tamamının siyasi polemikleri başarı ile yaptınız, ama bundan sonra Ekonomi ile ilgili iş yapalım dememiz lazım. 

"YENİDEN IMF KAPSINA GELMEYİZ"

Henüz IMF kapısının ağzında olduğumuzu görmüyorum. Bizim arkadaşımızın seçimi kazanması halinde, bütün yapması gerekenleri yaparsa, IMF’ye ihtiyaç olacağını düşünmüyorum.

"DIŞ MİHRAK YOK"

Bazı hükümet çevreleri dış mihraklara bağlıyor. Ortada dış mihrak yoktur. Türkiye’nin dış döviz ihtiyacı vardır. Batılının bizden 453 milyar dolar alacağı var. Alacaklılar siyasiler değil ki. Türkiye’yi istikrarsızlaştıracak bir davranışta bulunmak istemiyorlar. 200 milyar dolar civarında yatırımı da var. 650 milyar dolarlık alacağı var.

"SİHİR YOK, SİHİRBAZ YOK"

Ekonomide kimsenin elinde sihir yok, sihirbaz yok. Akıl var, bilim var, ciddiyet var, program var. Bol keseden vaat veriyor imajı ortaya çıkarsa, ‘kendimizi emanet edemeyiz’ der, insanlar. Ciddiyet, inandırıcılık, güven tesis edilemesi gerekir 21. yüzyıl milliyetçiliği ekonomik milliyetçiliktir. Türk Lirası şerefimizdir. Hem yerli, hem milli. Türk Lirasına itibar kazandıracaksınız. 

"EKONOMİNİN TEK LİDERİ OLMALI"

Çıkış yolu. Ekonominin bir tane, tek, tam yetkili, tam sorumlu tek bir yönetisinin olması lazım. Seçimlerin sonuçlanmasından hemen sonra kapsayıcı, büyük, en az 3 yıl vadeli ekonomik program hazırlanması lazım. Bunun içinden 1, 1.5 yıllık bir dilimi acil eylem planı olarak çıkarmamız lazım. Bir de bunu ulusal ve uluslararası platformlarda anlatmamız lazım. Ayrıca Türkiye’nin Merkez Bankası rezervlerinin kullanabilir bölümü çok küçük. En çok 30 milyar dolar, o da en fazla iki aylık ithalat. Dış dünyaya güven tesis edebilmemiz gerekir. Siyasi güven ve ekonomik güven gerekir. Merkez Bankası rezervlerinin zayıflığı münasebetiyle bugünün ölçülerine göre en az 40 milyar dolar para bulmamız gerekir.

"ATEŞİ SÖNDÜRMEK İÇİN GİTTİ ELİ YANDI"

Cumhurbaşkanı’nın kişiliğine göre, Londra’ya gitmesine tenezzül bile etmemesi gerekir. Tehlikeyi gördü. Cumhurbaşkanı oradaki ağızlarından çıkan laf ne anlama geliyor onu bilmiyor. O kulaklar neyi duymak istiyor, onu da bilmiyor. Öyle olunca da güven tesisini artırmak için giderken, güven eksikliğine sebep oldu. Yine Sayın Cumhurbaşkanı kıyamet kopsa, ilaveten bunu tamir için bakan göndermezdi. Boynunu eğdi, Başbakan Yardımcısı ile Merkez Bankası Başkanı’na, orada kırdım döktüm, tamir edin toplayıp gelin dedi. Hadisenin ciddiyetini fark etti, bileğini büktü. Londra’da Sayın Cumhurbaşkanı elini ateşe dokundu. Orada bir ateş olduğunu hissetti, ama ‘ben bu ateşi söndürürüm’ diye gitti. Ateş sönmedi, harlandı ve eli yandı. Bunu görerek geldi. Arkasından bakanları göndermesinin sebebi bu. Bunu tam olarak görmezse olan Türkiye’ye olur, insanlara bir şey olmuyor.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 19.06.2018 11:05
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE 2018-06-19 11:28:32

akp elveda

Misafir Avatar
akp 1 tane fabrika kurdumu ---cevap 2018-06-19 13:54:09 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

16 yıl öncesinde Türkiyede insanlar Avrupaya gitmek için orada çalışmak için gayret ediyordu. şimdi artık herkes memeleketinde çalışmak istiyor. Avrupalı geliyor Türkiyede çalışmaya b gafiller. Türkiye eski Türkiye değil. ÜNYA devleti bir vatanımız var . gurur ve onur duymamız lazım. AK PARTİYİ DESTEKLEMEK BOYNUMUZUN BORCUDUR.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
akp 1 tane fabrika kurdumu ---cevap 2018-06-19 13:52:25 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

akp 1 tane fabrika kurdumu ? KURMADIMI? peki 16 yıl önce akp iktidara geldiğinde işsizlik oranı yüzde 20 yi geçiyordu. 16 yılda Türkiye nufusu 10 milyonda arttı. bu gün işsizlik oranı yüzde 10 HSEAP edelim 10 milyon nufus artışı, Yüzde 10 da İşsizliğin azalması 6 milyon da bu eder. AKP 16 YILDA 16 MİLYON KİŞİYE İŞ VERMİŞ BE NANKÖR. BE HAİN. BU 16 MİLYON ÇALIŞAN NEREYE YERLEŞTİ FABRİKA YAPMADIYSA, YATIRIM YAPILMADIYSA? haram olsun size bu ülkenin ekmeyi suyu . nankörler

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
- 2018-06-19 13:16:43 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

https://odatv.com/cumhurbaskani-erdoganin-300-odali-yeni-sarayina-dubai-usulu-
dev-plaj-1606171200.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP EKONOMIDE DUVAR A TOSLADI 2018-06-19 13:05:59 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

https://www.youtube.com/watch?v=vFQWkD88U9A

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Yabancılara Satılan Madenler (Haydar Baş) 2018-06-19 12:49:22 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

https://www.youtube.com/watch?v=2xYRF8WfH10

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
EYYY AKP BU MILLET NE YIYECEK NE ICECEK 2018-06-19 12:46:12 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

ANKARA BALGAT DA ORTALAMA KIRA 1200 TL DOGALGAZ AYLIK 450 TL Elektrik kisin 150 TL yazin 50 TL CEP TELEFONU ORTALAMA 60 TL EV AIDATI 50 TL SU FATURASI 80 TL Toplam 1890 TL elektrik faturasini 50 tl den hesapladim ise gitmek icin yol masrafi iki vesait 2.75 den gudis gelis aylik 452 TL 1890 arti 452 TL 2.342 TL 1200 TL MUTFAK MASRAFI TOPLAM 3.542 TL Mutfak Masrafi 3 kisilik Aile icin asgeri harcama 1200 TL sart kiyafet sart millet kiyafetsiz dolasamazki cocuk varsa kirtasiye masrafi okul servis masrafi doktor ilac masrafi millet nasil gezsinki ???asgeri ucret 1603 TL en dusuk emekli maasi 939 TL

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
akp 1 tane fabrika kurdumu ?? 2018-06-19 12:44:57 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

akp iktidara geldiginde 129 milyar dolar borc vardi akp donemi 450 kusur milyar dolar borcumuz oldu milli varliklarimizin cogu satildi ordan 70 milyar elde edildi toprak satisi bilmem ne derken 100 ila 150 milyar dolar olabilir yapilan kopruler hastaneler dolar bazinda hazine garantili dolar bazinda borc arac garantisi gunluk 40.000 verilmis kopruden gecende gecmeyende oduycek hastaneye hasta garantisi yuzde 70 % verilmis ulkemizin yuzde 70 % hasta olmasi lazim AKP Tane Fabrika kurdumu ?? 16 sene odenen vergi paralarimizla neler yapildi ???

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
akp 2018-06-19 12:43:53 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

AKP YATMA GARANTISI VERMIS ( sehir hastanelerine hazine garantili dolar bazinda yuzde 70 % hasta garantisi verilmis galiba 25 senelik ) AKP UCMA GARANTISI VERMIS ( havaalani icin ucanda ucmayanda oduycek hepimiz ucucaz ) AKP GECME GARANTISI VERMIS ( kopru icin hazine garantili dolar bazinda gunluk 40.000 arac garantisi verilmis kimbilir kac sene ?gecende gecmeyende oduycek

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
- 2018-06-19 12:42:58 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/yazi_dizileri/1001315/Sehir_hastanelerinde_
yemege_de_atiga_da_garanti_var.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
acemiler yada ihanetçiler 2018-06-19 11:35:07 @HALKIMIZIN CUMHURBASKANI MUHARREM INCE

16 yıl önceki Türkiye bu gün olsaydı!!! İnternet yok,3,5 4,5 G yoktu. Elinizd hava attığınız LC telefonlar yoktu 3310 NOKİA ile devam ediyordunuz. leptop bilgisayrlarınız yoktu. tüplü monitör lerle ağır kasa bilgiayarlarla devam ediyordunuz. televizyonlar ha kese. çürük okullarda öğretime devam. bir sınıfta 80 öğrenci ve 10 dersin 7 si 8 i boş geçiyor öğretmen yoktu. Bir öğrenci bazen bir kaç ders kitabını alamıyordu parası olan bile bulamıyordu. sezonu kitap alamadan geçiriyordu bu gün ders kitapları okul açıldığı gün öğrencinin masasaındadır.

Beğenmedim! (3)
Avatar
aydın 2018-06-19 11:06:24

CHP HDP Yİ RED ETMELİ AJAN HDP İÇ SAVAŞIN ORTAMINI HAZIRLIYOR,DUNYADA NERDE GÖRÜLMÜŞ BİR PARTİ TERÖR ÖRGÜTÜNÜ AÇIK AÇIK DESDEKLEYECEK ODA ASKERİ POLİSİ ŞEHİT EDECEK.BU İÇ SAVAŞ ORTAMIDIR,ULKE İÇ SAVAŞA GİDİYOR.DERHAL HDP YE YA PKK YI RED ED YADA HAPİSE ATILMALI KAPATILMALI YA BÖYLE ŞEY OLURMU AKP SEÇİLMESİN İÇ SAVAŞ CIKACAK ONA GÖRE BU BÖYLE GİTMEZ.BASINA YANSIDI,SİLAHLANIYORLAR,KAPMLARI VAR SİLAHLAR AGAÇLARIN ALTINDA

Misafir Avatar
hdp nin oyları 2018-06-19 11:49:46 @aydın

devretmesinden çok korkuyorsun aydın rahatla biraz git götten kaydır kendini öyle gel yazmaya

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
adı aydın olan ibine 2018-06-19 11:47:57 @aydın

satılan malların listesini yaz bakayım tek tek 3 gün ugraşırsın listeyi yazmak için

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
kalıbına yazıklar olsun KESİCİ 2018-06-19 11:46:31 @aydın

16 yıl önce enflasyon yüzde 90 dı en az en düşük yüzde 90 dı bu gün kaç?
bu günki enflasyonun yüzde 14 lerde olmasıda dış düşmanlarla birllik olan sizlerin eseridir.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
yavşak aydın 2018-06-19 11:46:10 @aydın

sahnede boru tünel derken arkadan almaya alışmış götveren

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
acemiler yada ihanetçiler 2018-06-19 11:44:43 @aydın

16 yıl önce AKP geldi en az beş kez darbe girişimi oldu. bu ülkeyi yıkmak için geri bırakmak için çok oyunlar oynandı. chp, hdp yetmedi iyi partiği kurdular. uyuma kardeşim. VATANINA SAHİP ÇIK. Türkiyenin BEYNİ, VUCUDU, AKLI AKP dir. sahip çık. DEVAM . iş bilmezlere, ihanetçilere, yalancılara iftiracılara siyaseti, devlet yönetimini oyun eylence sayanlara fırsat verme. geleceğini tehlikeye atma. AK Parti ile DEVAMMMMM.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
yavşak aydın 2018-06-19 11:44:42 @aydın

sahnede trolun puşt yapılanması

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
acemiler yada ihanetçiler 2018-06-19 11:42:26 @aydın

16 yıl önce Sularımızı tankerden aldığımızda mutlu luyorduk. bir bidon suyla mutlu oluyorduk. bu gün sularımız 24 saat her gün akıyor . ELHAMDÜLİLLAH. elekktrik yoktu geceleri kesilirdi. AKP ile DEVAM KARDEŞİM.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
acemiler yada ihanetçiler 2018-06-19 11:40:54 @aydın

16 yıl önce Bolu dağını tırmanarak geçiriyorduk bu gün Bolu Tuneli bilmeyen yok. o zamanın hayellerini süsleyen Bolu tunelini eski hükümetler bitiremedi. bu gün Bolu tuneli artık küçük tunel sayılıyor. daha büyükleri uzun tuneller yapıldı.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
acemiler yada ihanetçiler 2018-06-19 11:38:17 @aydın

16 yıl önce Marmaray yoktu, Avrasya tuneli yoktu eski üskü kadıköy üsküdar vapurları ile yolculuk edecektik hala . toplu taşımada körüklü eski bakımsız belediye otobüsleri, tranvaylar şehirler arası 302 otobüsler İST Ankara arası 8 saat sürüyordu. bu gün İST ANKARA arası 3 bilemedin 4 saat. hızlı trenler, uçaklar, da cabası. uzayda kaç tane uydumuz var. 16 yıl önce 3 tane di bu gün 11 13 tane .

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
iktidar parti akp 2018-06-19 11:29:28 @aydın

aydin hdp ile sorunun varsa git akp ye hdp mecliste olan bir parti

Beğenmedim! (1)
Avatar
Yavvv 2018-06-19 11:58:14

Aydin rumuzu kac para aliyon bu is icin ben iki katini vereyim ama sende bi sus parazot yapma

Avatar
akp 1 tane fabrika kurdumu ---cevap 2018-06-19 13:50:09

akp 1 tane fabrika kurdumu ? KURMADIMI? peki 16 yıl önce akp iktidara geldiğinde işsizlik oranı yüzde 20 yi geçiyordu. 16 yılda Türkiye numusu 10 milyonda arttı. bu gün işsizlik oranı yüzde 10 HSEAP edelim 10 milyon nufus artışı, Yüzde 10 da İşsizliğin azalması 6 milyon da bu eder. AKP 16 YILDA 16 MİLYON KİŞİYE İŞ VERMİŞ BE NANKÖR. BE HAİN. BU 16 MİLYON ÇALIŞAN NEREYE YERLEŞTİ FABRİKA YAPMADIYSA, YATIRIM YAPILMADIYSA? haram olsun size bu ülkenin ekmeyi suyu . nankörler.