banner87

CHP lideri yine haklı çıktı... Şehit çocukları için düzenleme

Terör şehitleri ile 15 Temmuz şehitleri arasında ayrımcılık son KHK ile giderildi. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, PKK ile mücadele ederken ölen subay ve polis şehitleri ile kamu görevlilerinin çocuklarına tanınmayan ‘askerlik muafiyetinin’ 15 Temmuz şehitlerinin yakınlarına tanınmasını eleştirmiş, Cumhurbaşkanı Erdoğan ise şehitler arasına ‘Fitne sokulmak istendiğini’ savunmuştu. Ancak son KHK ile yapılan düzenleme sonucu Kılıçdaroğlu'nun haklı olduğu ortaya çıktı.

CHP lideri yine haklı çıktı... Şehit çocukları için düzenleme

Terör şehitleri ile 15 Temmuz şehitleri arasında ayrımcılık son KHK ile giderildi. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, PKK ile mücadele ederken ölen subay ve polis şehitleri ile kamu görevlilerinin çocuklarına tanınmayan ‘askerlik muafiyetinin’ 15 Temmuz şehitlerinin yakınlarına tanınmasını eleştirmiş, Cumhurbaşkanı Erdoğan ise şehitler arasına ‘Fitne sokulmak istendiğini’ savunmuştu. Ancak son KHK ile yapılan düzenleme sonucu Kılıçdaroğlu'nun haklı olduğu ortaya çıktı.

26 Aralık 2017 Salı 15:56
CHP lideri yine haklı çıktı... Şehit çocukları için düzenleme

1111 sayılı Askerlik Kanunu kapsamında terörle mücadele sırasında şehit olan er ve erbaşların erkek çocukları ile aynı anne babadan olan kardeşlerinin tamamı, istekli olmadıkça silah altına alınmıyor. Silah altında olanlar ise isterlerse terhis ediliyor. Rütbeli olan şehitlerin yakınlarının tek muafiyetleri' ise ‘ikamet ettiği yere yakın bir yerde askerlik görevini yerine getirmek şeklinde oluyor. Bir subay ya da polisin, PKK ile mücadele ederken şehit olduğu durumlarda ise, yakınları “askerlik muafiyetinden” yararlanamıyordu. 15 Temmuz darbe kalkışması sırasında şehit olanların yakınları ise bu haktan faydalanabiliyordu.

”FİTNE” DEMİŞTİ

Son çıkan 696 sayılı KHK'da yapılan düzenlemeyle, terörle mücadele kapsamında şehit olan polis, subay ve astsubaylar ile diğer kamu görevlilerinin ve güvenlik korucularının çocukları ile aynı anne ve babadan olma kardeşlerinden biri de, istekleri olmadığı taktirde silah altına alınmayacak.

CHP lideri Kılıçdaroğlu terör şehitleri subay ve polisler ile 15 Temmuz şehitleri arasındaki bu ayrımcılığı eleştirmesi üzerine, Cumhurbaşkanı  Erdoğan, 1 Eylül 2017 tarihli konuşmasında ”Şehit ve gazilerimiz arasında ayrımcılık fitnesi çıkartmaya çalışanlar görüyorum. 1071’den bu yana toprağa düşmüş her şehidimizin, her gazimizin bizim gönlümüzde ayrı bir yeri vardır. Ana muhalefette şehide saygı yok. Ayrımcılık yapan onlar” demişti.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
oylarimiz CHPye 2017-12-26 16:08:03

kilicdaroglu adam gibi adam haktan hukuktan vatandastan yana asgeri ucret 2000 tl diyor

Misafir Avatar
köy kent halkı 2017-12-26 19:10:35 @oylarimiz CHPye

chp nin ülkede muhtaçlar dedikleri kendi adamalrıdır haa. soygun, rüşvet, mafya yokya eskisi kadar. şimdi kuyruk acıları ondan. bu ülkede halkımız şimdiki durumunuda biliyor 16 yıl önceki durumunuda biliyor. chp nin iftirası yüzüne geri çarpıyor hep.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
soruyorum 2017-12-26 18:25:33 @oylarimiz CHPye

Türk hükümetini tanımaz, Türkiye cumhurbaşkanını tanımaz, ysk nu tanımaz, aym yi tanımaz, hukuka güvenmez. ama teröristleri, Türkiye düşmanlarını sever, savunur.KİM bu KILIÇDROĞLU?

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
seçmen 2017-12-26 18:21:55 @oylarimiz CHPye

chp baraj altında kalmazsa yandık

Beğenmedim! (1)
Avatar
ohal derhal sonlandirilmali 2017-12-26 16:08:52

insanı görüş ayrılığı olanı ajanlikla vatan hainligiyle veya fetoculukla suclamak psikolojik terördur insanlari sindirme susturma korkutma politikasi kabul edilemez ülkemizdeki ohal in dünyada ornegi yok. khk ile cok onemli yasalar cikartiliyor varlik fonunun terörle ne ilgisi var ??atalarimizin bizlere mirasi bizlere sorulmadan satiliyor akp bizlere sormadan babalar gibi satiyor fabrikalar limanlar bankalar telekom hep ozellestirildi sanki ali babanin ciftligi millete danisiliyormu hayir 15 temmuz 2016 dan beri ohal sene oldu 26 aralik 2017 daha nereye kadar ülkemizi ohal ile yoneteceksiniz khk ile yasalar cikartiliyor meclis by pass milli irade by pass bunun dunyada ornegi yok mit polis ordu akp nin emrinde mecliste cogunluk akp nin emrinde akp istedigi an genis kapsamli terror yasasi cikartabilir bu yasa yasalara uygun ve milletin kabul edebilecegi bir yasa olmali . ozellestirmeler sayesinde devletin geliri azaliyor asgeri ucret tabikide dusuk olur emekli maaslari tabikide artmaz

Misafir Avatar
İzmir 35 2017-12-26 20:37:34 @ohal derhal sonlandirilmali

K.yaka,,gültepe,,konak..bayındır,ödemiş ve kınık bergama akpye oy vermez.
bütün oylarımız chp. ve iyi partiyedir...akp izmirde oy aramasın..bulamaz.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
izmir 2017-12-26 16:20:56 @ohal derhal sonlandirilmali

chp ye oy yok. çünkü Türkiye partisi olmaktan çıktı chp NOKTA.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
gercek 2017-12-26 16:19:07 @ohal derhal sonlandirilmali

chp kılıçdaroğlu hükümetin yaptığı hangi işe itiraz ettiyse yanıldı, yalan çıktı, iftira çıktı. ciddiyet inandırıcılık yok chp de ve kılıçdaroğlund. chp bitmiş! idareci kalmamış, birde vatanına sadık kimse kalmamış chp de. çok yazık olmuş.

Beğenmedim! (6)
Avatar
kocakurt 2017-12-26 16:15:52

15 temmuz sonu aciyla biten bir tiyatroydu bunlarin derdi bu senaryoyu yazanlarin hesap vermesinin yolunu kapatmak , bas aktorler tayyip erdogan hulusi akar ve hakan fidan, yoksa teyyosun umurundami 250 insan olmus, fetonun umurundami onbinlerce insan tutuklanmis, memleketin hali icler acisi olmus.

Avatar
Ulkede bolmedikleri 2017-12-26 17:38:13

ne kaldi ki, sehitleri bile bolduler.

Avatar
1100 odalı Sarayım var-fos adam.Erdoğan 2017-12-26 18:24:16

Yahu şu Sahte diplomalının hiçmi bir doğru işi olmaz

Avatar
gercek izmirli 2017-12-26 18:21:17

akp ye oy yok. çünkü Türkiye partisi olmaktan çıktı akp NOKTA.

Avatar
CHP & IYI Parti kazanir 2017-12-26 18:20:41

akp ye oy yok. çünkü Türkiye partisi olmaktan çıktı akp NOKTA.

Avatar
baba erenler 2017-12-26 17:34:49

bu kılıçtaroğlu bu defa doğru söylüyor galiba ,arkadaşın çocukları babası dedeleri askerlik yapmadığı için bu konuda cahal olabilir ama okadar prof danışmanları var.