CHP liderinden Tüzük Kurultayı'nda sert mesajlar

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu partisinin Tüzük Kurultayı'nda konuştu. CHP lideri konuşmasında, "Ben yoksam parti de yok diyen arkadaşlar; kapı burada, çıkıp gidebilirler" dedi.

CHP liderinden Tüzük Kurultayı'nda sert mesajlar

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu partisinin Tüzük Kurultayı'nda konuştu. CHP lideri konuşmasında, "Ben yoksam parti de yok diyen arkadaşlar; kapı burada, çıkıp gidebilirler" dedi.

09 Mart 2018 Cuma 11:22
CHP liderinden Tüzük Kurultayı'nda sert mesajlar

Hükümetin toplumu duyarsızlaştırmaya, susturmaya ve bunu normalleştirmeye çalıştığını belirten Kılıçdaroğlu,  “Bizlere düşen görev, nasıl bu olaylar gündeme geldiğinde dik duruşumuzla karşı çıkıyorsak, karşı çıkmayı sürekli hale getirmemiz gerekiyor. Bizim dışımızda karşı çıkan hiç kimse yok. Acaba CHP’yi de nasıl sustururuz, yönlendirebiliriz. Bu tuzağa hiçbir CHP’linin düşmemesi lazım" dedi

Türkiye demokrasisinin işgal altında olduğunu vurgulayan Kılıçdaroğlu, “Üniversiteleri susturulan bir Türkiye’de yaşıyoruz. En çok konuşması gereken üniversiteler suskun. Susturulmuş bir üniversite gerçeğiyle karşı karşıyayız. Parlamentonun yetkilerinin gasp edildiği bir Türkiye’de yaşıyoruz. Suçluyu siyasi otoritenin belirlediği bir Türkiye’de yaşıyoruz. 21. yüzyıl Türkiye’sinde demokrasi işgal altında. İnsanlar nefes alamıyorlar.” diye konuştu.

Konuşmasında bazı partilileri de eleştiren Kılıçdaroğlu, “kendi çıkarını kollayanların bu partide işi yok onları kapı dışarı edeceğiz” dedi. Parti tüzüğünde yapılacak değişiklikler konusunda da bilgi veren Kılıçdaroğlu, ön seçimin kaldırılacağı söylentilerinin gerçeği ifade etmediğini belirterek “delege avcılığı yapanların bu ülkeye faydası yok” dedi.

Kılıçdaroğlu’nun konuşmasından satır başları:

Yavuz Karan arkadaşımız aramızda yok Allah’tan rahmet diliyorum. Bugün İstanbul’da Cumhuriyet gazetesi çalışanları ile ilgili bir dava var. Haksız olarak Ahmet Şık 434, Akın Atalay ve Murat Sabuncu 495 gündür tutuklu. Suni bir iddianame ile bu arkadaşlar bir yıldan fazladır hapisteler. Umarız bugünkü duruşmada bu arkadaşlar serbest bırakılır.
Hükümet öyle bir algı yaratıyor ki gazeteciler normal bir şekilde hapiste yatıyorlar. Milletvekilleri uzun süredir hapiste. Toplum bir süre sonra bunları kanıksamamaya başlıyor. En büyük tehlikelerden birisi bu. Bizlere düşen görev, nasıl bu olaylar gündeme geldiğinde dik duruşumuzla karşı çıkıyorsak, karşı çıkmayı sürekli hale getirmemiz gerekiyor. Bizim dışımızda karşı çıkan hiç kimse yok. Acaba CHP’yi de nasıl sustururuz, yönlendirebiliriz… Bu tuzağa hiçbir CHP’linin düşmemesi lazım.

TÜRKİYE DEMOKRASİSİ İŞGAL ALTINDA

Üniversiteleri susturulan bir Türkiye’de yaşıyoruz. En çok konuşması gereken üniversiteler suskun. Susturulmuş bir üniversite gerçeğiyle karşı karşıyayız. Parlamentonun yetkilerinin gasp edildiği bir Türkiye’de yaşıyoruz. Suçluyu siyasi otoritenin belirlediği bir Türkiye’de yaşıyoruz. 21. yüzyıl Türkiye’sinde demokrasi işgal altında. İnsanlar nefes alamıyorlar.

Hükümet BM’ye başvurarak biz adil yargılama, tutulanlara insanca davranmayacağız diye BM’ye başvurdu ve iradesini beyan etti. Hiç kimsenin bu süreçte can ve mal güvenliği yok. Gayri meşru bir referandumla anayasa değiştirildi. Demokratik hukuk devletinin işlevsiz hale getirilmek istendiği görülüyor. Önce parti devletine şimdi de haneden devletine dönüşen bir Türkiye’de yaşıyoruz. Hanedanı ile birlikte bir tek adam rejimi. Kuvvetler ayrılığı ilkesi yok edilmiş tek adam rejiminin tutsağı haline getirilen bir Türkiye’de yaşıyoruz. Özgür iradesi ile dış politikasını belirleyen bir Türkiye değil, egemen güçlere göre politikasını belirleyen bir Türkiye’den bahsediyorum. Toplumu ayrıştırarak, bölerek, kendi güvencesi altına almak istediği bir Türkiye gerçeği ile karşı karşıyayız. En kritik kararlarda, devleti yönetenlerin aldatıldık itirafları ile karşı karşıya geldiğimiz bir Türkiye gerçeği ile karşı karşıyayız.

“TÜRKİYE EKONOMİSİ TEFECİLERE PEŞKEŞ ÇEKİLİYOR”

İki yakası bir araya gelmeyen Türkiye ekonomisini tefecilere peşkeş çeken bir Türkiye ile karşı karşıyayız. Toplanan vergilerin hesabının verilmediği, sorulduğunda da suçlu konuma düşürülen bir Türkiye gerçeği ile karşı karşıyayız. Bu rejimin adı hanedan, tek adam rejimi. Düzenin adı da haramiler düzeni. Haramilerin saltanatını yıkmadıkça yatağımızda rahat uyuyamayacağız. Bizim boynumuzun borcudur haramilerin saltanatını yıkmak. Çünkü bir Kuvayı Milliyeciyiz.

Bizim temel ilkemiz, söz konusu vatansa gerisi teferruattır. Bu saflara elbette ki ister muhafazalar, ister ülkücü, ister milliyetçi, ister mukaddesatçı, ister Atatürkçü kim olursa olsun hep beraber bu mücadeleye getireceğiz. Bu mücadele bizim ortak mücadelemizdir. Bu davaya önce inanmamız gerekiyor.

“‘DAVAYA İNANANLAR ‘BEN YARIN NE OLACAĞIM’ KAYGISI TAŞIMAYANLARDIR”

Yok etmek isteyeceklerdir ama asla yok edemeyeceklerdir. Çünkü, bir haklıyız, gururluyuz, onurluyuz. Her CHP’linin bir dava insanı olması gerekir. Kadın-erkek eşitliğinin savunulması ortak davamızdır. Dün Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde Aydın’dan kadın muhtarlara seslendim. Çağrı yaptım, yüzde 33 cinsiyet kotasını Siyasal Partiler Yasası’na koyalım diye. Aynı çağrıyı yine yapıyorum. Yüreğiniz yetiyorsa, kadınlara saygınız varsa, parlamentoda grubu bulunan bütün siyasi partiler, en az yüzde 33 cinsiyet kotasını yasalaştıralım. Biz bunu yapacağız. Türkiye’yi çağdaş uygarlığa taşımak ortak davamızdır.

Davaya inanan insanların özelliği ben yarın ne olacağım kaygısı taşımayanlardır. “Milletvekilliğim garanti mi?” diye söyleyenlerin dava insanı olmaya hakları da hukukları da yoktur. Dava insanı olanların mevkisi yoktur, makamı yoktur, yeri yoktur. Sen hiçbir şey olamazsın, senin bu partide yerin de yoktur kardeşim. Bireysel çıkar peşinde koşanların bu partide yeri yoktur.

“DELEGE AVCILIĞI  YAPANLARIN BU ÜLKEYE FAYDASI YOKTUR”

2010 yılında genel başkan olduktan sonra önümdeki en önemli görev parti için reformdu. Yepyeni bir siyaset anlayışını bu partiye yerleştirmeye çalıştım. Tüzüğe en az yüzde 85 ön seçim şartını ben koydurdum. 2 kez üst üste kontenjan adayı olanların, üçüncü kez aday olamayacaklarına ilişkin tüzüğe ben koydum. Daha önce ön seçim mi vardı? 55 seçim çevresinde ön seçim yaptık. Çıkıp bana “Kılıçdaroğlu tüzük değişikliği getiriyor, tüzük değişikliğini kaldıracaklar.” Niye yapalım? Delege avcılığıyla siyaset yapanların bu ülkeye faydası yoktur. Ön seçim maddesi aynen duruyor. Hatta aday saptama yöntemleri belirlenirken bir düzenleme daha yaptık, il örgütlerinin görüşlerinin de alınacağını tüzüğe yazdık. Bir Parti Meclisi’ne girerken il başkanlarının önerisini de oraya götüreceğiz. Bana en yakın olanlar şunu aday göster bunu aday göster, en uzak olanlar şu olmasın, bu olmasın diyenler… Adayı en iyi belirleyecek olan örgütün kendisi. Meraklısı olsaydım, 2012’de ön seçim şartını getirmez, 55 ilde ön seçim yaptırmazdım.

“ÖRGÜT PARTİYİ AYAKTA TUTUYOR”

Örgüt partiyi yıllardır iktidar olmamasına karşın ayakta tutuyor. Örgüte güvenmeyeceksiniz de kime güveneceksiniz. 55 yerde ön seçim yaptık, ben de örgüt de rahat etti. Ön seçimi aşıp gelenler oldu. Milletvekili arkadaşlarım parlamentoda ellerinden gelen çabayı gösteriyorlar. Hiçbir partinin göstermediği çabayı bizim milletvekillerimiz gösteriyorlar. 81 ile gidiyorlar.

İktidar partisinin ve yandaşlarını en çok kullandıkları cümle şuydu: “CHP Sivas’tan öteye gidemez.” CHP bugün Avrupa’ya da, Amerika’ya da gidebiliyor. Diyarbakır’a da, Hakkari’ye de niye gitmeyelim? Kürt sorununu çözecek olan parti, CHP’dir. CHP dışında hiç kimse bu sorunu çözemez. CHP, demokrasi ve özgürlük bağlamında bu sorunu çözecek. 15 yıldır çözemediler, şehitler üzerinden siyaset yapıyorlar. Kendi çocuklarını askere göndermemek için her türlü dümeni çevir. Bu oyunu da Türkiye’nin görmesi lazım. 7 Haziran’dan sonra bir süre sonra yeniden seçime gittik. Tamamımız merkez yoklaması ile parlamentoya geldi. Bir düzenleme yaptık, ön seçimden gelen arkadaşların tekrar ön seçime gitmelerini doğru bulmadım. O arkadaşların tamamını yeniden bulundukları konumlarla seçime gittik. Ön seçime verdiğimiz değeri ve önemi gösteriyor bu. Parti içi demokratik yarış kültürünü yerleştirmek için 8 yıldır mücadele veriyorum. Hastalıklı eski alışkanlıklarla ne yazık ki hala bu parti kültürünü arzu ettiğim oranda partiye yerleştiremedim ama bunun mücadelesini mutlaka yapacağım.

“‘BEN YOKSAM PARTİ DE YOK’ DİYEN ARKADAŞLAR, KAPI BURADA ÇIKIP GİDEBİLİRLER”

“Ben yoksam parti de yok” diyen arkadaşlar, kapı burada çıkıp gidebilirler. Parti kimsenin babasının malı değildir. Parti hepimizindir. Türk milletindir, Kuvayı Milliyecilerindir. Avukat bürolarında kurulan parti değildir, savaş meydanlarında kurulan bir partidir. 1980 sonrası lümpenleşen bir yapı vardı. O yapıyı yok edinceye kadar mücadele edeceğim. Her partili bir dava insanı olacak. “Ben ne olacağım?” diye yolan çıkanlar partiye ihanet ediyorlar. Sandık koymayanı tutmayacağım. Bürolarda oturup delege yazmanın da mantığı yoktur. Her zaman parti içim yarışmayı tercih ettim. Divanın önünde imza atma şartını uzaydan gelen adamlar mı kaldırdı, ben kaldırdım. Divan önünde imza ayıbından bu partiyi kurtardım. Delege istediği gibi imza atar. Delegenin çift kişilikli olmaması lazım. Hem ona hem buna imza, olmaz, ahlaki değildir. İmza atan herkes kapıma geldiğinde hiçbir zaman sorgulamadım. Diğerlerini, genel başkan yardımcılarını, il başkanlarını nasıl karşılayıp uğurladıysam onları da öyle karşıladım, uğurladım. Herkes demokratik olarak yarışabilir. Eski alışkanlıkların nüksetmesini kabul etmiyorum. Delege üzerinde baskıyı kabul etmiyorum. Bunu yaptığımız zaman ses vermiş oluruz. Bunu yaptığımız zaman bu partide demokrasi var, bunu söylemiş oluruz.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 09.03.2018 15:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
RRRRR 2018-03-09 11:54:02

TEHDIDIN EN BÜYÜGÜ TÜRK HALKINA YAPILIYOR AKPE BU ÜLKENIN DÜSMANIDIR YARIN COK GEC OLACAK ABDYE DÜSMAN FALAN DEYIL AKPE HEPSI HIOKAYE INCIRLIGI KAPAT ORADAN KALKAN ABD UCAKLARI PDY YE YÖN GÖSDERIYOR KIMI KANDIRIYORSUNUZ ONSEKIZ ADAMIZI RUMA VEREN BU HÜKÜMET DAHA YAZSAM KITAP OLUR

Misafir Avatar
CHP adlı yorumcu dinle 2018-03-09 16:25:37 @RRRRR

nasıl 1950 den beri chp iktidar olamadımı?
haaa bak dinle kuzum yeri geldiğinde ECEVİTİ yere göye sığdırmazsınız hani ne oldu ECEVİT dönemleriniz? ula ülke battı battı . Eceviti chp liler uyuşturdu, uyuttu devleti soydular. tabi ecevit ayık olsa yedirmezdi ama adamı yediler diri diri yediler. ikinci bir şokda DENİZ BAYKALA YAPTI BU CHP. sizin yatacak yeriniz yok be.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
yurt gazetesi kimden yana? 2018-03-09 16:19:58 @RRRRR

Yurt gazetesi chp li değil, yurt gazetesi KILIÇDAROĞLUNUN TARAFTARIDIR. duyan duymayana söylesin. KILIÇDAROĞLU ise ala bir CHP li değil.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
x- bu belge kazığı sana soktum hissttinmi cev. 2018-03-09 16:12:51 @RRRRR

x- bu belge kazığı sana soktum hissttinmi cev.
Tarih zirvalamak ile adam olunmuyor kafan tuvalet gibi küfür dolu. Tarihi bilsen ne fayda . ! Semeri sirmadan da olsa essek yine ayni essek.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
oh olsun chp li milletvekillerine 2018-03-09 15:26:55 @RRRRR

Kılıçdaroğlunu kaç zamandır genel başkan seçerseniz işte sizi böğle adam yerine koymaz. tehdit eder. s git yolunu gösterir. iyi oluyor size. bir ajanın chp li Atatürkçü olmadığını hiç biriniz anlayamadınız be.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
@RRRRR x- bu belge kazığı sana soktum hissttinmi 2018-03-09 15:23:30 @RRRRR

Bunun üzerine 1912 Ekim'inde Uşi'de yapılan antlaşmanın 2. maddesi gereği biz Trablusgarb'dan (Libya) askerimizi derhal çekecek, İtalya da adaları derhal teslim edecekti.
Gelin görün ki, tam bu sırada Balkan Harbi patlak verdi. Yunan donanması 12 Ada'yı işgale hazırlanıyordu. Sırf adaları Yunanlılara kaptırmamak için İtalyanlara, 'Hiç değilse savaş sonuna kadar kalın' demek zorunda kaldık.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
: @RRRRR x sana sokuyorum bu belgeleri acıtmaz sen 2018-03-09 15:21:35 @RRRRR

Şimdi 12 Ada'nın elimizden nasıl gittiğini kuş bakışı görelim.
1911 yılında İtalyanlar Trablusgarb'a saldırmış ve bizi barışa zorlamak için Rodos ve 12 Ada'yı geçici olarak işgal etmiş ve Trablusgarp'tan subaylarınızı çekmezseniz adalara el koyarız demişlerdi.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
@RRRRR x iftiracı gözüne sokuyorum. iyi oku 2018-03-09 15:19:15 @RRRRR

“Gerçek odur ki, Adalar meselesi savaş içinde ve savaş sonrası Türkiye'nin lehine uygun gelişmeler göstermiş ve bunlar değerlendirilememiştir.”
12 Ada böyle gitti elden. Şimdi orası “Yunan adaları” diye geçiyor.
Ve gençlerin hayret nidaları salonları dolduruyor: Hani biz zafer kazanmıştık?

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
@RRRRR x---cevp gözüne sokuyorum işte 2018-03-09 15:18:16 @RRRRR

Nihayet 1945 baharında İngiliz donanması Almanların boşalttığı 12 Ada'yı işgale başladı. Yunanistan İngiltere'ye başvurup adaları istedi (bu arada Rodos'u işgal etmişti). Nihayet 10 Şubat 1947 tarihinde Paris Konferansıyla 12 Ada Yunanlılara teslim edildi.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
@RRRRR x manyağı na cevap---- ege 2018-03-09 15:17:30 @RRRRR

ulan dangalak 12 ada kimin zamanında verildi yunana? ismet oku gözüne sokucam bu belgeleri.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Kılıçdaroğlunun niyeti bozuk, mu? 2018-03-09 15:02:08 @RRRRR

Perinçek CHP ile yaptıkları ittifak görüşmelerini anlattı
Antalya'da yaptığı basın toplantısında 1 Kasım öncesi CHP ile yaptıkları ittifak görüşmelerine değinen Vatan Partisi Genel Başkanı Doğu Perinçek, o dönem Kılıçdaroğlu'na PKK ile mücadeleyi önerdiklerini aldıkları cevabın ise 'Fay hatlarını çatlatırız.' Yani 'PKK'nın üzerine yürümek Türkiye'yi böler.' olduğunu söyledi.

Beğenmedim! (1)
Avatar
bırakın 2018-03-09 13:43:50

Bırakın bu iç çekişmeyi vatandaş bunaldı artık siyasi kaprisleri bırakın ekmeklerine yağ sürmeyin vatandaş çözüm bekliyor. İyi fotoğraf vermiyorsunuz. Zamanla her şey oturur erken veya baskın seçime hazırlanın İYİ günlere

Avatar
Zübük 2018-03-09 12:09:07

makalenin 2. paragrafinda Türkiyedeki gelişen olumsuz şeylerden bahsediyor. PEKII bunlar olurken Kilicdaroglu sen neredeydin ve ne yaptin diye sorma hakkimiz yokmu ?

Avatar
dikkt ettimde 2018-03-09 11:30:28

Kılıçdaroğlu konuşmasında hep tehditli sözler kullanıyor. adamı özel seçmişler chp nin başına. hem chp yi bitirmek için hemde Türkiyeye zarar vermek için tam bir uysal saldırgan. patronlarının dediklerini aynen kuzu kuzu uygular ama uygularkende ne içiyorsa artık kırıp dökerek yakıp yıkarak aktarır sözleri. aynı zehirin vucuda yayılma anı gibi kılıçdaroğlu topluma öyle hakaretler ediyor. başta chp lilere.

Avatar
oh olsun chp li milletvekillerinde 2018-03-09 15:26:16

Kılıçdaroğlunu kaç zamandır genel başkan seçerseniz işte sizi böğle adam yerine koymaz. tehdit eder. s git yolunu gösterir. iyi oluyor size. bir ajanın chp li Atatürkçü olmadığını hiç biriniz anlayamadınız be.

Avatar
CHP 2018-03-09 16:08:11

CHP yi eleştirenler elini vicdanına koyup düşünmeli CHP mı bugünkü sıkıntıların sebebi. 1950 den beri iktidarda değil dönem dönem koalisyonlarda bulundu o da icracı 1 veya 2 bakanlık alabildi. Kılıçdaroğlu benzini 1.5 tl den çiftçiye vereceğim diyor, çiftçi oyunu AKP ye veriyor ama CHP ye küfür ediyor, Halk eğitimden şikayetçi, adaletten, vergiden, yoksulumdan şikayetçi ama CHP ye kızıyor. Bunun bir sebebi CHP dekildekiler. Atama ile vekil olur ama parti ici demokrasi ister, secilmeyince haksizca, insafsızca eleştirir. Ufuk Uras, Savcı Sayan şimdi ise 48 vekilin yaptığı gibi.

Avatar
aydın 2018-03-09 20:28:22

hdp yi eleştirmeyen bir kafayla bir yere gidilmez.üniversite niye konuşmuyor sen üniversiteye gitsen sendikaya gitsen pkk lı damgası yeriz diye kaçarlar.hala bu halkı tanıyamadın.sen atatürkcülügü givırtma olarak kulanıyon.istanbula atatürk düşmanını ergonokon desdekcisini seçtiriyon