'CHP'deki başarının 3 etkeni'

Cumhuriyet yazarı Mahmut Lıcalı'ya göre, CHP'yi başarıya götüren 3 etken bulunuyor. CHP’nin seçim başarısında kampanya döneminde kullanılan ekonomi söyleminin seçmende karşılık bulması, “başarılı başkanlarla devam”, “başarılı ilçe başkanlarından aday” yöntemi ve İYİ Parti ile sağlanan işbirliği etkili oldu.

'CHP'deki başarının 3 etkeni'

Cumhuriyet yazarı Mahmut Lıcalı'ya göre, CHP'yi başarıya götüren 3 etken bulunuyor. CHP’nin seçim başarısında kampanya döneminde kullanılan ekonomi söyleminin seçmende karşılık bulması, “başarılı başkanlarla devam”, “başarılı ilçe başkanlarından aday” yöntemi ve İYİ Parti ile sağlanan işbirliği etkili oldu.

04 Nisan 2019 Perşembe 07:03
'CHP'deki başarının 3 etkeni'

Cmhurriyet yazarı Mahmut Lıcalı, CHP'nin seçimde gösterdiği başarının etkenlerini yazdı.

İşte o yazı:

CHP’nin, aralarında İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere 11 büyükşehir belediyesini kazanarak tarihi bir sonuç elde ettiği 31 Mart yerel seçimlerinde partinin başarısında üç etken öne çıktı. CHP’nin kampanya boyunca ekonomi üzerine kurduğu söylem seçmen tarafından benimsenirken; aday belirleme yönteminde başarılı ilçe belediye adaylarının büyükşehirden aday gösterilmesi formülü de sahada karşılık buldu. İYİ Parti ile gerçekleştirilen işbirliği de CHP’nin farklı seçmen kesimlerine ulaşmasında etkili oldu.

CHP; 12 Eylül darbesinin ardından 1994 yılından sonra girdiği altıncı yerel seçimlerde en başarılı sonuçları elde ederken; İstanbul, Ankara ve İzmir gibi Türkiye’nin en büyük üç şehrinin arasında olduğu 11 büyükşehir belediyesini kazanarak, tarihi bir sonuç elde etti. CHP kaynakları partinin seçim başarısında etkili olan üç temel etkeni özetle şöyle yorumluyor:

Ekonomi ve mutfak söylemi kazandırdı: CHP kampanya döneminde ana söylemini ekonomi üzerine kurdu. CHP sözcüleri yaşanan ekonomik krizin doğrudan vatandaşı etkilemesini, “Mutfakta yangın büyüyor” söylemiyle sık sık dile getirirken, iktidarın sebze fiyatlarındaki artışa karşı devreye soktuğu tanzim satış uygulamasını da kampanya boyunca gündemde tuttu. CHP’nin ekonomi söylemi seçmende karşılık buldu.

Doğru adaylar: CHP’nin aday belirleme süreci diğer siyasi partilere göre çok daha uzun sürerken tartışmalarla geçti. CHP adayların büyük bir kısmını Parti Meclisi’nde tartışarak belirlerken, başarının kazanıldığı neredeyse bütün büyükşehirlerde ilk kez bu seçimlerde uygulanan “başarılı başkanlarlarla devam” ve “başarılı ilçe ­belediye başkanlarından büyükşehir adayı” formülleri de karşılık buldu. CHP elindeki 5 büyükşehir belediyesinde mevcut başkanlarla yola devam ederek, seçimleri kazanırken, İstanbul, İzmir, Adana, Ankara, Antalya’da ise geçmişinde başarılı ilçe belediye başkanlığı yapan isimleri aday gösterek kazandı.

İşbirliği farklı kesimlerden oy getirdi: CHP, yerel seçimler de İYİ Parti ile toplam 53 kentte ittifak yaparken, Saadet Partisi ile bazı kentlerde işbirliğine gitti. CHP’nin yerel seçimlerde gerçekleştirdiği ittifaklar farklı kesimlerden partiye oy gelmesini sağladı.

'BAŞARI SÜRDÜRÜLMELİ'

Seçim başarısının ardından CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaoğlu’nun parti içinde başkanlık sistemi tartışması yapılmaması, kazanılan belediyelerde halka hizmete odaklanılması yönünde mesajlar verdiği kaydediliyor. Kılıçdaroğlu’nun seçim başarısının ardından parti yöneticilerine “rehavete kapılmayın” uyarısı yaptığı; seçim sonucunun bir zafer olmadığı, CHP’ye oy vermeyen kesimleri incitebilecek mesajlar verilmemesi yönünde uyardığı da öğrenildi. Seçim sürecinin ardından bazı kurmaylarına sonuçlar hakkında uyarılarda bulunan Kılıçdaroğlu’nun, “Önce kazandığımız belediyelerde resmi olarak göreve geleceğiz, sonra da halka verdiğimiz sözleri tutacağız. Türkiye’ye CHP’li belediyelerin nasıl iyi hizmet edeceğini göstereceğiz. Ülkeyi yeniden inşa edeceğiz. Daha yolun başındayız, eğer halka, CHP’li belediyelerin iyi yönetimini gösterirsek, 2023’te halk desteği arkamızda olacaktır” değerlendirmesini yaptığı öğrenildi.

Son Güncelleme: 04.04.2019 07:09
Anahtar Kelimeler:
BaşarıSeçimCHP
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.