Cumhurbaşkanı 'bitti' demişti CHP'den flaş AİHM hamlesi

CHP İzmir Milletvekili Musa Çam, anayasa değişikliği referandumuyla ilgili Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) itiraz başvurusu yaptı.

Cumhurbaşkanı 'bitti' demişti CHP'den flaş AİHM hamlesi

CHP İzmir Milletvekili Musa Çam, anayasa değişikliği referandumuyla ilgili Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) itiraz başvurusu yaptı.

28 Nisan 2017 Cuma 12:26
13466 Okunma
Cumhurbaşkanı 'bitti' demişti CHP'den flaş AİHM hamlesi

CHP İzmir Milletvekili Musa Çam, 16 Nisan’da yapılan anayasa değişikliği referandumuyla ilgili Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) itiraz başvurusunu yaptı. AİHM'e yaptığı başvuruya ilişkin açıklama yapan Çam, şöyle dedi:

“Usulsüz ve şaibeli bir referandum yaşadık. Yüzde 49'un insan haklarının ihlal edildiği bir durum söz konusu. Parlamento içinde ve dışında bu gayrimeşru sonucun gerçek halk iradesini yansıtacak şekilde değişmesi yönünde mücadelemizi sürdüreceğiz.”

Yüksek Seçim Kurulu'nun (YSK) mühürsüz oy pusulasını kabul eden kararıyla referandum sonucunun gayrimeşru ve halk iradesini yansıtmayan bir sonuçla sonlandığını iddia eden CHP'li Çam, AİHM başvurusunda bu sürece yaptığı itiraz ile ilgili belgeleri de ekledi. AİHM'e bireysel başvuru yaptığını ifade eden Çam, “Adaletin haklının yanında olduğuna olan inancımızla sürecin peşinde olacağız” dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan CHP'nin referandum itirazıyla ilgili olarak 20 Nisan'da yaptığı açıklamada, "AYM ve AİHM'in yetki alanında değil. YSK'nın kararı kesin bu iş bitti" demişti.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 28.04.2017 13:09
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-28 14:59:40

CHP'NİN BU HAKLI AİHM BAŞVURUSUNDAN DOLAYI KUTLUYORUM !

ÜLKEDE ADALETİN TÜKENMİŞ OLUP DA DIŞARIDAN ADALET İSTETİLMESİ NE ACI BİR DURUMDUR ; BUNA NEDEN OLANLAR UTANSINLAR !!!...

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-28 15:10:51

İŞİN DAHA DA GARİP TARAFI NEDİR BİLİR MİSİNİZ SAYGIDEĞER OKURLAR ?

KOSKOCA TÜRKİYE MUHALEFET İÇERİSİNDE , TÜRKİYE'DE MİLLETİN YARISININ SEÇİM HAKKI VE KAZANIMI GÖZ GÖRE GÖRE YENİLMİŞ OLMASINA RAĞMEN, CHP DIŞINDA BİR ALLAH'IN MUHALEFET PARTİSİ DE ÇIKIP, MİLLETİN HAKKINI ARAMAK ÜZERE AİHM'E BAŞ VURMAK İÇİN KILINI DAHİ KIPIRDATMIYOR ?! ANLAŞILAN O Kİ, CHP DIŞINDA HİÇ KİMSENİN, MİLLETİN HAKKINI ARAMAK GİBİ BİR DERDİ YA DA ENDİŞESİ YOK GİBİ GÖRÜNMEKTEDİR MAALESEF !!!... BU DURUM, YETERİNCE TÜRKİYE'NİN NASIL VE KİMLER TARAFINDAN BU DERMANSIZ HALE GETİRİLMİŞ OLDUĞUNU SİZCE DE ZİYADESİYLE ANLATMIŞ OLMUYOR MU GERÇEKTEN ?!...

Misafir Avatar
malcolm, e cevap 2017-05-04 17:40:36 @MALCOLM-XX

Be sefil, AHİM kim biliyormusun? Ülkeni yerle bir etmek için fırsat kollayan birim, kurum, devletler. topluluğu. anlamıyormusunuz hala? chp baraj altında kalmazsa bu iş zor Saygıdeyer türk halkı. 2019 da onları baraj altında bırakalım.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Remzi 2017-04-28 15:33:38

Dünya varolduğundan beri böyle kepazelikleri yaşamadı görmedi.

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-28 15:25:19

CHP'NİN, DAHA DOĞRUSU KILIÇDAROĞLU YÖNETİMİNİN, İKTİDARA GELEMEMESİNİN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL AMERİKANCI VE KATİL NATO YANLISI OLMASIDIR !!! TOPLUM NEZDİNDE DE ANTİ EMPERYALİST DOĞRULTUDA MİLLETİ BİRLEŞTİRİCİ SOLCU BİR OLARAK GÖRÜLMEMESİNDENDİR !!!...

EVET ECEVİT İKİNCİ BİR KEZ İKTİDARA GELDİ AMA, 'SOLCU ECEVİT' İMAJIYLA GELMİŞ OLDUĞU DA ASLA UNUTULMAMALIDIR SANIYORUM !!!...

Misafir Avatar
Yusuf 2017-04-29 22:31:09 @MALCOLM-XX

Çanakkale Boğazı denildimi, illede alakası olmayan bir cevap vermek gerekmiyor. Buradaki konu; referandumda oyların çalınmış olmasıdır. Nasıl mı? Üzerinde ilçe seçim kurulu mühürü olmayan zafrlar ve oy pusulaları geçersizdir. Kanun böyle diyor ama YSK kanunu hiçe sayıyor. Konu bu iken, yok amerikancı, yok natocu, cart curt, ne alakası var?

Beğenmedim! (0)
Avatar
Erol BAYSAL 2017-04-30 03:39:31

GÖZ GÖRE GÖRE % 51OY GASPEDİLİYOR.YARGIYI TESLİM ALMIŞLAR. HUKUĞU KATLEDİYORLAR.TÜM BU YOLSUZLUKLARI ELEŞTİRME HIRSIZLIĞA KARŞI VERİLEN HUKUK MÜCADELESİNİ ELEŞTİR. BUMU VATANSEVERLİK,TOPLUMA SAYGI,DEMOKRASİ ANLAYIŞI. ZAMANINDA ERFOĞANDA ÜÇ KEZ, ABDULLAH GÜLDE BİR KEZ AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNE BAŞVURMUŞLARDI. İŞİNİZE GELMEDİĞİ İÇİN ONLARI GÖRMEZSİNİZ TABİKİ,REFETANDUMDA YAPILAN SAHTEKARLIĞI ELEŞTİRMEZSİNİZ.AMA HAKKIMI ARAYANLARI ELEŞTİRİR, VATAM HAİNİ DERSİNİZ. EĞER BİR VATAN HAİNİ ARIYORSANIZ AYNAYA BAKIN GÖRÜRSÜNÜZ.

Avatar
VAY BEEEEE 2017-04-28 14:26:10

Avrupa dan medet umanlar ülkemin ne kadar insanınıda peşine takmış ! Bu mu milliyetcilik, bumu birlik beraberlik, bumu kurtuluş savaşı ruhu bumu çanakkale ruhu? bumu İş yapmak, bumu ülkeye , millete hizmet? CHP DHP kol kola bizi Türkiyemizi, devletimizi, anayasamızı avrupaya şikayet ediyor. bu nasıl vatanseverlik? tüm chp ve hdp ye oy veren Türkiyeyi seven kardeşlerim bunları defterimizden silelim. bunlar bizi yönetmek için değil, esaret altına sokmak için uğraşıyorlar.

Misafir Avatar
ejder 2017-04-30 16:12:23 @VAY BEEEEE

Hak aramaktan doğal ne olabilir ülkeyi küçük düşürmek hak aramakla değil hukuk yollarını kapatmakla olur atı ala Üsküdar geçemez hukuk sisteminde irat hırsızlık usulsüzlük yolsuzluk olmaz bir parti terör örgütlerinden medet umsa milletin hakkını kanun çerçevesinde aramaz işi Erdoğan gibi hedef göstererek yapar ben hatırlamıyorum günsazak haricinde katledildi sağcı politikacı ki rahmetli ün sadakat sağcı değil ülküçüydü ülke tarihine baktığımızda süikaste uğrayanlar hep solcular olmuş terörle teröristlerle kimler iş tutmuş tarihe geriye dönüp bakıldığında net ir şekilde gözlenmekte cep hiç bir zaman silahların gerekirse müdahale edin edinir demedi ama bunu akp illerden duyduk asker darbe yaparsaymış millet silählänmış karşısına diilirmiş içme kurşun çıkacak oğluna kardeşine sayısına yeğenini çıkarmış tayip için yapar bunun iç savaş dışında hükmi yolu yokmu işte cep bunu yapıyor kimseye elinize silah alın demiyor hukuk neyi ön görürse onun gereğini yapıyor illeti için bir ülke yalan ile

Beğenmedim! (0)
Avatar
A.A. 2017-04-28 14:56:13

Ben devlet terörünü anlamakta zorlanıyorum. Devlet terörü bundan daha başka nasıl olabilir. Katil Esed, bir devlet terörü estirmektedir. Karşı olmaları gereken en önemli ülke ve lider Suriye'dir. Bununla ilgili adımı kararlı bir şekilde atmış olsaydık,

KOMŞULARIMIZIN DOSTLUK BEKLENTİLERİ BOŞ BİR BEKLENTİ GİBİ GÖRÜNMEKTEDİR MAALESEF !!!...

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-28 15:30:49

CHP'NİN, DAHA DOĞRUSU KILIÇDAROĞLU YÖNETİMİNİN, İKTİDARA GELEMEMESİNİN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL AMERİKANCI VE KATİL NATO YANLISI OLMASIDIR !!! VE KILIÇDAROĞLU'DA TOPLUM NEZDİNDE, ANTİ EMPERYALİST DOĞRULTUDA MİLLETİ BİRLEŞTİRİCİ, YETERLİ BİR SOLCU LİDER OLARAK GÖRÜLMEMEKTEDİR MAALESEF !!!...