banner58

Erdoğan'ın 5 korkusu: Meral Akşener, belediyeler, küskünler...

AKP’de teşkilat ve belediyelere yönelik operasyonların altında 16 Nisan’daki bıçak sırtı sonuçlar ve 2019 tedirginliği yatıyor.

Erdoğan'ın 5 korkusu: Meral Akşener, belediyeler, küskünler...

AKP’de teşkilat ve belediyelere yönelik operasyonların altında 16 Nisan’daki bıçak sırtı sonuçlar ve 2019 tedirginliği yatıyor.

15 Ekim 2017 Pazar 09:57
11806 Okunma
Erdoğan'ın 5 korkusu: Meral Akşener, belediyeler, küskünler...

AKP’de, “metal yorgunluk” tanımıyla önce teşkilatlarda, bugünlerde de belediyelerde yürütülen operasyonların en önemli nedenini 16 Nisan referandumundaki bıçak sırtı sonuçlar oluşturuyor. Operasyonlar için düğmeye basılmasının nedeni olarak ise “tek bir oy”a bile muhtaç olunan 2019 seçimlerine giderken, “daha önce partide hiç yaşanmadığı” tespit edilen “korkular” konuşuluyor. AKP’de “5+1” nitelemesiyle (Düzce, Balıkesir, Bursa, Niğde, İstanbul ve Ankara) değişeceği belirtilen belediye başkanları arasında en kritik olarak görülenler İstanbul ve Ankara. İstanbul ve Ankara’daki operasyon, doğrudan 2019 seçimleri açısından varlık yokluk düzeyinde ele alınıyor. Çok kolay olmayan ve kendi içinde riskler taşıyan İstanbul’da Kadir Topbaş ve Ankara’da Melih Gökçek’in gönderilmesi kararı, bu nedenle alınabildi.

KORKULAR DÖNEMİ

2019 seçimlerinde partiye zarar verme riskine karşın operasyon kararı alınabilmesinin nedeni olarak 5 başlık altında toplanabilecek “korkular” diye getiriliyor. Daha önce her biri dönemsel olarak tek başına karşılaşılan ancak baş edilebilen ama bu kez parti tarihinde ilk kez tümü bir arada yaşanan 5 korkuya ilişkin parti kulislerinde konuşulan başlıklar şöyle: 

BELEDİYE DEZAVANTAJI

AKP, 1994’te RP’nin İstanbul ve Ankara başta olmak üzere yaygın olarak kazandığı belediyeler üzerinde yükseldi. Partinin iktidara yürümesinde en önemli avantajı belediyelerin çalışmaları oluşturdu. Belediyeler, partinin büyümesine hep katkı sağladı. Ancak 2014 yerel seçimlerinde ilk kez ibre tersine dönmeye başladı. Belediyelerdeki oy oranları partinin oy oranının altına düşmeye başladı. Anketler bu düşüşün sürdüğünü gösteriyor. Bu düşüşte birçok nedenin yanı sıra başkanların yıpranması çok önemli bir neden olarak öne çıkıyor. 16 Nisan referandumunda İstanbul ve Ankara’da evet oylarının hayır oylarının gerisinde kalması da belediyelerdeki düşüşün bir göstergesiydi.

DAVA ADAMI-PROFESYONEL SİYASETÇİ

AKP’de, yalnızca belediye başkanlarına değil, metal yorgunluk tespiti çerçevesinde teşkilata da operasyon yapıldı. 22 il başkanı istifa ettirildi ya da görevden alındı. Kongre sürecinde olunduğu için bu operasyonlar sürdürülecek. AKP, başlangıçtan itibaren sahada “dava partisi” kimliğini öne çıkararak hareket etti. Ancak partinin üçüncü dördüncü kuşağı denilen yeni teşkilat yöneticilerinin sahne aldığı son dönemde partinin “dava partisi” kimliğinde erimeler gözlenmeye başlandı. Parti adına “dava adamı” yerine “siyaset profesyoneli” kadroların öne çıktığı şikayetleri çoğaldı. Teşkilat yöneticilerindeki bu değişim, teşkilatlarda daha çok ilgi çeken ve konuşulan konuların “ihale-rant-para” olması şeklinde kendini gösterdi.

KÜSKÜNLER

Partinin, yönetim anlamında başlangıçtaki “ortak akılla yönetim” kimliğinden uzaklaşması sürecinde kurucu kadrolarının küskünlüğü sürüyor. Eski Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, açık olarak bir muhaliflik göstermese de partiye mesafeli olduğunun mesajını veriyor. Eski Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun kendisini mağdur olarak gördüğü biliniyor. Kuruculardan Bülent Arınç başta olmak üzere çok sayıda eski bakanın, partiye uzaklığı giderilmedi. “Küskün” olarak tanımlanan bu isimlerin tamamının 16 Nisan referandumunda açıkça evet yönünde tavır almadıkları ifade edilirken, bu uzaklıklarının devam etmesinin 2019 seçimleri için sorun olacağı açık.

MERAL AKŞENER

Partisini bu ay sonuna kadar kurması beklenen Meral Akşener hareketi de AKP’nin 2019 öncesi karşısına sıkıntı olarak çıkıyor. Akşener’in daha çok MHP’den oy alacağı görülüyor. Ancak kuruluş aşamasında AKP içinde yer alıp son anda ayrılan bir isim olması, AKP içindeki MHP ve merkez sağ eğilimli seçmene sempatik gelmesiyle, Akşener’in 2019 seçimleri için risk olduğu anketlerde de görülüyor.

FETÖ MAĞDURİYETLERİ

Fetö soruşturmalarının kitlesel olarak çok genişlemesi de partinin önündeki sıkıntılardan biri olarak görülüyor. FETÖ soruşturmalarının yaklaşık 1 milyon olarak hesaplanan seçmeni doğrudan ilgilendirmesi, 2019 öncesi doğrudan oy hesaplarını etkiliyor. Geçmişte neredeyse tamamı AKP seçmeni olan doğrudan darbe bağlantıları içinde olmadıkları halde yaygın FETÖ soruşturmalarından etkilenen seçmenler de 2019 hesaplarında göz önünde tutuluyor.

Hedef yine Kılıçdaroğlu

AKP Yalova Merkez İlçe Kongresi’nde konuşan Başbakan Binali Yıldırım, Türkiye’nin egemenlik haklarını ve itibarını korumakta kararlı olduklarını söyleyerek, “Ülkemizin güneyinde Suriye ve Irak hudutlarımızda bir şer kuşağı oluşturulmaya çalışılıyor. Orada bir terör devleti kurulmasına bu millet asla müsaade etmeyecek” diye konuştu. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nu hedef alan Yıldırım, “Kemal Bey bir konuşma yapıyor; ‘İdlib’e gitmek doğru karardır, onun için tezkereye destek oldum.’ Konuşmanın bir bölümünde önceki söylediğini unutuyor, ‘İdlib’de bir askerimiz şehit olursa bunun sorumlusu Erdoğan’dır’ diyor. Hem tezkereye evet diyeceksin, hem İdlib’e asker gitmesini destekleyeceksin, ondan sonra asker, şehitler üzerinden siyaset yapacaksın” diye konuştu

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Genç kızlar... 2017-10-15 10:07:59

akp.nin bir oy,a ihtiyacı varmış....o oy bizdedir..... bizde akp asla o oy,u vermeyeceğiz..marmaris,e yeni SARAY yapılıyormuş..300 odalı..keyf sarayı..bu nedenle mi oy verelerim..siz keyf edin diye mi oy verelim..ve vebalinide biz çekelim.asla size oy vermeyeceğiz..% 3 zam gelmeden esnaf herşeye zam yaptı.diye mi oy verelim..Geç orayı akp..oylarımız MERAL HANIMADIR.

Misafir Avatar
zümer 45. ayet 2017-10-16 08:22:50 @Genç kızlar...

Her ne zaman Allah'ın birliği anılır ve O'nun bir tek olduğu anlatılırsa, öteki dünyaya inanmayanların kalpleri nefretle tiksinir. Halbuki O'nun yanı sıra başka tanrılaştırılanlar anıldığı zaman ise, yüzleri güler ve neşelenirler.

Beğenmedim! (6)
Avatar
Vatandaşlar..akp.ye oy yok. 2017-10-15 10:14:14

uzun sözün kısası..artık akp.ye oy yok...
diğer partilerden tek ricamız..seçimde sandıklara ve ysk.ye çok dikkat etsinler..
hileci hilesinden vaz geçmez..yeni hileler üretir.. İŞLERİ BU...hile üretmek.vs..ler.

Avatar
Nigar ve arkadaşları. 2017-10-15 10:16:30

ayoool akp.den şimdiye kadar ne gördükkü..herseyikendilerine yaptılar..milleti aç koydular..kötü yollara düşürdüler..zinayı serbest yaptılar..yapan yapana..günahı akp.ye...ve şimdi de seçim için oy mu isteyecek..hayretsin be akp..oy yok.

Misafir Avatar
Doğru ve hak yol burada 2 2017-10-16 08:26:27 @Nigar ve arkadaşları.

ZÜMER SURESİ:51 - Neticede kazandıklarının kötülükleri, başlarına geçti. Şunlardan o zulmedenlerin de kazandıkları kötülükleri başlarına geçecektir. Onlar da bunu atlatacak değillerdir.
52 - Hâlâ bilmediler mi ki; Allah, rızkı dilediğine açar ve kısar. Şüphesiz ki bunda iman edecek bir kavim için nice ibretler vardır.
53 - De ki: "Ey haddi aşarak nefislerine karşı israf etmiş olan kullarım! Allah'ın rahmetinden ümid kesmeyin. Çünkü Allah, bütün günahları bağışlar. Şüphesiz ki O, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir."
54 - Onun için ümidi kesmeyin de başınıza azab gelmeden önce tevbe ile Rabbinize yönelin ve O'na teslim olun. Sonra kurtulamazsınız.
55 - Haberiniz olmayarak ansızın başınıza azab gelmeden önce (halis müslüman olun da) Rabbinizden size indirilenin en güzelini takib ve tatbik edin.
56 - (O günden sakının ki günahkar) nefis şöyle diyecektir: "Allah'ın yanında yaptığım kusurlardan dolayı yazık bana! Doğrusu ben alay edenlerdendim."

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Doğru ve hak yol burada 2017-10-16 08:24:45 @Nigar ve arkadaşları.

45 - Böyle iken, Allah bir olarak anıldığı zaman ahirete inanmayanların yürekleri burkulur da, O'ndan başkaları anıldığı zaman derhal yüzleri güler.
46 - De ki: "Ey gökleri ve yeri yaratan, görüleni ve görülmeyeni bilen Allah'ım! Kulların arasında, o ihtilaf edip durdukları şeyler hakkında sen hüküm vereceksin."
47 - Eğer bütün yeryüzündekiler ve bir o kadarı da beraber o zulmedenlerin olsaydı, kıyamet günü azabın kötülüğünden kurtulmak için onu mutlaka feda ederlerdi. Ancak ne var ki, hiç hesaba katmadıkları şeyler, Allah tarafından karşılarına çıkarılır.
48 - Öyle ki, yaptıkları amellerin kötülükleri karşılarına çıkmış ve alay edip durdukları şeyler, kendilerini sarmıştır.
49 - Fakat insana bir sıkıntı dokunuverince bize yalvarır, sonra kendisine tarafımızdan bir nimet bahşettiğimiz zaman da: "O bana bir bilgi üzerine verildi." der. Belki bu bir imtihandır, fakat pek çokları bilmezler.
50 - Onu, bunlardan öncekiler de söyledi. Fakat o kazandıkları, kendilerini kurtarmadı.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
selametlik 2017-10-15 22:11:41 @Nigar ve arkadaşları.

Huzur islamda.

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
doğru bu 2017-10-15 22:08:51 @Nigar ve arkadaşları.

Akp nin uzaya gönderdiği uydulardan cep telefonunuzla dünyayı dolaşın, bedava telefon görüşmeleri yapın, sonra kalkın akp ye düşman olun YUHH size. sizin zihniyet acaba bu saydıklarımın hangisini yapabilirlerdi iktidar olsalardı? HİÇ birini. sizin zihniyet olsaydı iktidarda şimdi Türkiye diye bir yer yoktu bre cahiller.

Beğenmedim! (11)
Misafir Avatar
nigar ve arkadaşlarına**** komsunuz 2017-10-15 22:05:01 @Nigar ve arkadaşları.

Akp nin hizmete sunduğu uçaklara otobüs fiyatına binin, otobanlarda vızır vızır gidin gelin, köprülerden gerçin, hastanelerde beş yıldız hizmet görün, gecekondulardan, çürük evlerden süper konutlara girin , ÇÜRÜK , PASLI, ESKİ KÖRÜKLÜ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINDAN SÜPER KLİMALI MERCEDES TOPLU TAŞIM ARAÇLARINA BİNİN, , METROLARI, Metrobüsleri, marmarayı, Avrasya tunelini tepe tepe kullanın. , altınızda at, eşşek yokken super arabalara binin, cebinişzde metelik yokken şimdi dolar zengini avro manyağı olun sonrada kalkın akp yi karalayın öylemi? YUHH SİZE O ZAMAN

Beğenmedim! (14)
Misafir Avatar
kanaat 2017-10-15 21:57:46 @Nigar ve arkadaşları.

nigar , çüşşşş. zina sizin yaşam tarzınız değilmi? aynen muradınıza ersşiniz. hiç akp ye çamur atmayın. apış arama, vucuduma, giyinmeme karışma diyen yürüyüşler yapan siz değilmiydiniz? hiiiiç kıvırmayın zina sizin zihniyetin birinci arzusu ikinciside içkiniz, 3. sü kumarınız. devam eder bu patavatsılıklarınız. küstah ve iftirada atma hiç.

Beğenmedim! (12)
Avatar
HAMDİ. 2017-10-15 10:12:25

Bu yapılan zamlardan ((( MTV. ve emekli zammmı )))) sonra akp. bizden oy beklemesin..kendileri saraylarda zevk aleminde yemekler içmekler..altın sırçalı bardaklar ve yeni masalar ( tanesi 1 milyon lira) da keyf ediniz..bizdende oy bekleyiniz..neden? oy verelim biz sizin köleniz miyiz..hani bi zamanlar eskiden vardı..zenciler kürek çeker..yukarıda ingiliz, portekiz ispanyol vs.lerde kadınlarla keyf ederdi..Akp.ye asla ve asla oy vermeyeceğiz..bizim aile..yakınlar..dostlar.tanıdıklarda aynı fikirdedir..bir osmanlı hikayesi türetmişler..ülkemizi kasıp kavuruyor ..osmanlı cıklar..

Avatar
zamzam 2017-10-15 11:21:22

akp israfta sinir tanimiyor dinimizde israf cok gunah cumhurbaskanina ortulu odenek basbakana ortulu odenek ankaradaki 1100 odali saray yetmedi 300 odali yazlik saray luks arabalar bir yigin koruma ordusu amerika basbakaninin bile o kadar korumasi yok ulkemizde polis ordu yokmu onlarin maasini zaten oduyoruz ekonomi egitim ortada akp 80 yilin birikimini satti bir yiginda borc yapti akp betona yatirim yaparak uretimi bitirdi tuketen ulke olduk

Avatar
zamzam 2017-10-15 11:23:34

akp bizleri sadece daha cok borclandiriyor ve fakirlestiriyor
AKP'nin beton yatırımları borç ile yapılıyor hiçbir katkısı yok -Saadet Partisi 10 Mayıs 2017
https://www.youtube.com/watch?v=t7Sar0BZ6xs

Avatar
helin,ler..gamzeler..sevdalar.aylinler.ayşeler.. 2017-10-15 12:00:12

lanet olsun sana katil mustafa...o mazlum helin,in özgehan,ın ve benzerlerinin vebal ve günahları hep sizin ve akp.nin boynunadır..ekmek peynir alacak kadar silah almak ve mazlumları öldürmek..canı sıkılana kurşun göndermek..işte adalet bumu ya.. o kız daha 17 yaşında günahı neydi..? akp.ye mi oy vereceğiz..hadi ordan derler..meral hanıma oy vereceğiz..dünya alem bilsin.

Avatar
bir bilen 2017-10-15 11:39:28

bu sahis ser odagi, kotuluk merkezi, buna oy verenin otede sorgusu cetin gececek, asla, ulkeyi mahvetti bunu 15 sene once soyluyordum, dini menfaat araci yapan seytanin cocugudur iblisin arkadasidir, cunku o dunyayi o kadar cok seviyorki onu elde etmek icin kolay yoldan Allaha peygambere iftira atiyor,dinci budur. uzak durun,kendisi saraylarda yasiyor milleti fakirlesiyor,ve sen buna oy verecen sen insan degilmisin seni colugun cocugun yokmu kendini insan gormeyen version oyu

Misafir Avatar
kızlar, yalancılar sizi 2017-10-17 15:19:05 @bir bilen

Suçluyu savunan sizin çağdaş dediğiniz chp dir. AKP suçuna göre idam getirmek istiyor chp karşı çıkıyor. terör operasyonları yapılıyor chp karşı çıkıyor. ajanlar tutuklanıyor chp karşı çıkıyor siz yalandan kime iftira ediyorsunuz* asıl rezil oluyorsunuz . cahiller sizi.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
bir bilen değil hiç bilmeyen. 2017-10-17 15:16:09 @bir bilen

yazıklar olsun. asıl ı inkar edip, sahteyi destekleyen sana. hangi konuda Allah cc e veya Peygamereimz e sav e iftira attı Erdoğan Allah ve resulüne tam bağlı bir müslümandır. gavurlar ifitira ediyolar. sende onlardan olma bari bir bilen.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
kızlar...TÜRKİYEMİZ.. 2017-10-15 11:55:14 @bir bilen

akp.ye oy vermeyeceğiz..ilk ve son akp.yi artık istemiyoruz.
mafyalarıda istemiyoruz.
adam öldürenleride istemiyoruz..17 yaşında kız hem okula gidiyor..hem evine bakyormuş..anneside 5 yıl evvel vefat etmiş..
öldüren kişiyide avukatı tutuksuz olmasını istiyormuş..hayret ya..silahı olan çekip adam öldürüyor..günah ya..bu ne biçim hükümet ya..kişi istediği silahı alıp canının istediğini öldürüp toprağa gömüyor..ADALET Mİ? BU KİŞİYE 100 SENE CEZA AZ GELİR..işte akp. budur..oy yooook..akp..imanlı kisi size oy vermez.vermemeli..

Beğenmedim! (1)