'İmam hatiplerin gelecekte önemli görevleri var, altyapıyı yaptık!'

Binali Yıldırım, mam hatip okullarının Türkiye’nin geleceğinde geçmişinden çok daha önemli görevi olduğunu, bunun için gereken her türlü altyapıyı gerçekleştirdiklerini söyledi.

'İmam hatiplerin gelecekte önemli görevleri var, altyapıyı yaptık!'

Binali Yıldırım, mam hatip okullarının Türkiye’nin geleceğinde geçmişinden çok daha önemli görevi olduğunu, bunun için gereken her türlü altyapıyı gerçekleştirdiklerini söyledi.

09 Ocak 2019 Çarşamba 17:39
'İmam hatiplerin gelecekte önemli görevleri var, altyapıyı yaptık!'

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği tarafından düzenlenen Kültür Sanat Ödülleri’nin üçüncüsü Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda yapılırken, törene Meclis Başkanı ve AKP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Binali Yıldırım katıldı.

Törende bir konuşma yapan Başkanı Binali Yıldırım, imam hatip okullarının Türkiye’nin geleceğinde geçmişinden çok daha önemli görevi olduğunu söyledi. Bunun için gereken her türlü altyayıpıyı gerçekleştirdiklerini belirten Yıldırım, “Maalesef geçmişte kılık kıyafetle, şekille uğraşmaktan çocuklarımızın zihinlerinin içindeki cevheri görmez olduk. Ve AK Parti iktidarı imam hatiplerin ayaklarına bağlanan prangaları söküp attı. 28 Şubat’ın karanlık mirası olan ayrımcılığı ortadan kaldırdı. Bu okullardan sadece imam çıksın başka bir hayalleri olmasın diye konulan katsayı zincirini milletimizle birlikte parçaladı” dedi. 

Yıldırım, “Şimdi asıl iş gençler size düşüyor. Biz bir anlamda tohumu toprakla buluşturduk. Gerisi size kalmış” dedi.

Yıldırım sözlerin şöyle sürdürdü:

“Hepimiz biliyoruz rabbimizin ilk emri ikra. Okuyacağız. Daha çok dünyayı tanıyacağız. Daha çok insanları tanıyacağız. Çağı okuyacaksınız. Tıpta, teknolojide, mühendislikte, ekonomide, kültürde-sanatta, her alanda gerçek bir Müslümanın nasıl olması gerektiğini herkese göstereceksiniz. Her şeyden önce iyi bir insan olacaksınız. Attığımız her adımda, dokunduğunuz her canlıda, bulunduğunuz her ortamda bir Müslümanın en büyük sorumluğunun örnek olmak olduğunu aklınızdan çıkarmayacaksınız. İki kanadı da sağlam bir uçak gibi olacaksınız. Bir kanadınız dünya diğer kanadınız ahiret olacak.

Bilimde kültürde sanatta İslam’ın ışığında önder siz olacaksınız. İnsanlardan müsaade isteyeceksiniz, önce siz dinleyeceksiniz, sonra anlatacaksınız. Başkalarına asla dayatma içinde olmayacaksınız. Geçmişte bize yapılanları biz başkasına yapma hevesinde olmayacağız... Ülkesinin değerleriyle barışık, ilhamını bu gelenekten alan, İslam’ın bir estetik dini olduğunu dünyaya gösteren kültür ve sanat eserleri ortaya koyan insanlardan olun istiyorum. Bugün bu salondan bir Sinan, bir Itri, bir Fuzuli, bir Cemil Meriç, bir Necip Fazıl çıksın istiyorum.”

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
salkimsacak 2019-01-09 17:56:31

Altyapiyi yaparken dinamitliyorsunuz Dinci ve kinci nesil sizin eseriniz

Misafir Avatar
doğru demiş 2019-01-10 11:08:44 @salkimsacak

emri hak vaki olduktan sonra bağırsaklardaki son boku çıkarıp götüne pamuk tıkamayı öğrenmişler aferin iyi bir alt yapı.birde camimiz borcu vardır az çok demeden boş geçmeyin çok iyi öğrenmişlerdeir sıtaj uygulamalarınada

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
yapma yav 2019-01-10 10:25:10 @salkimsacak

bu söylediklerini unutma binali alt yapıyı yaptık derken neyi kastettin aynı fetöcü teröristler gibi yaptın bu açıklamayı bize bir izah borcun var alt yapıdan kastın ney.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
oyuna gelmeyin.. 2019-01-09 20:34:11 @salkimsacak

bu devsirme it oglu türkce konusma ve yazma özürlü hain ermeni rum picleri türkün parasindan emeginden nemalanan, kendini türk ve müslüman gösteren siyonist, maltaya para kaciran siyonist firlatmalar imam hatip diye türkü türke kirdirmaya calisiyor.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Okur 2019-01-09 17:59:58

Imam hatiplerin onemli gorevleri var,altyapiyi yaptik...peki ne istiyorlarsa da veriyor musunuz!!??? ..verin ,verin yarin obur gunde aglamayin

Avatar
Dogru Söyler 2019-01-09 19:09:16

Evet altyapiyi hazirladiniz, ser tohumlarini ektiniz, ama tohumlar yeserirmi orasi belli degil

Avatar
Okur 2019-01-09 18:32:39

Energia bastaki ne dedi imam hatipten terorist cikmaz,,peki 15 temmuzda vatandaslara kursun yagdiran,meclisi bombalayan,en bastakininde ne istedilerse verdigi fetocu teroristlerin cogu hangi okul mezunuydu acaba...ic bir bira ,dinle biraz mozart....sut icersin dilin yanar,bira icersen icin aglar....beni sair yapacaklar vAllahi...beraaaaber yuruduuuuk biz buuu yollardaaa....hadi bi daha bi daha...beraber....

Avatar
Okur 2019-01-09 18:18:44

Oda yetmemis rabbimizin ilk emri ikra ( oku; anlayarak oku )..demis vin alibey ( șahi niye cinlik yapiyorda istifa etmiyor,kazanamazsa bari vekillik maasini kaybetmesin) ...neyseki konu nu degil...incil degistirilmis midir? koro halinde tabiiii ki degistirilmistir (!) Allahin gonderdigini degistirebildiler yani; peki ya kur'an degistirilmis midir? Tovbe,tovbe ..degistirilmis,niye Allahin gonderdigini kimse degistiremez....hadi baștan alalim, kur'an da ilk ayet ne oku ,peki kur'an i actigimizda ilk oku ayetiyle karsilasiyormuyuz? Hayir,yani birileri sirayi degistirdi,peki sirayi degistiren,icerigini niye degistirmesin!?...incil degistirildiyse,kur'an neden degistirilmis incili tastik eder!?..Cehennem den korkmazsam boyle yazmak isterdim....Pek saglam musluman oldugum soylenemez ama Cehennem cayir cayir atesini dusununce acayip koyu musluman oluyorum,inandigimdan degil korkumdan....kaldir atesi gorelim bakalim kac musluman kaliyor...Rabbim beni affetsin,beni cehape zihniyeti (!) kandirivermistir

Avatar
Halk 2019-01-09 18:31:47

Doğru devleti alt tahtaya oturttunuz, imamlarla Allah akıl fikir versin.

Avatar
Kula kulluk Etmeyen Müslüman 2019-01-09 22:40:33

Neden İmam-Hatip? Diğer okullar da yetişenler bu ülkenin evladı değil mi? Tankı, topu, uçağı, füzeyi ve de HUTBE de KULLANDIĞINIZ CEP TELEFONLARINI imamlar mı yapıyor? İmamlar önce AYLIKLARINI HAK ETSİNLER!!! Bir çok imam maaş almasa NAMAZ KILMAZ... Benim de mensubu olduğum İSLAM'a İHANET EDİYORLAR!!!

Avatar
Herseyi anlatan cümle! 2019-01-09 18:54:51

Biatdan baska bir sey ögrenemeyen sigir sürüsü yetisitrmek icin imamhatiplerin temelini attiniz. Kendinizin itifafi: "insanlarin ögretim düzeyi yükseldikce biz kaybediyoruz!"