banner87

İşte Kılıçdaroğlu'nun 'değişim' açıklamasının detayları

Habertürk yazarı Muharrem Sarıkaya, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ile görüştü.

İşte Kılıçdaroğlu'nun 'değişim' açıklamasının detayları

Habertürk yazarı Muharrem Sarıkaya, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ile görüştü.

26 Temmuz 2018 Perşembe 09:06
İşte Kılıçdaroğlu'nun 'değişim' açıklamasının detayları

Kılıçdaroğlu, CHP'de yapmayı planladığı değişim hakkında "Yepyeni bir yapılanmayı hedefleyen, örgütsel bir yapılanmaya gideceğiz. Bu ciddi, köklü bir dönüşüm olacak…" dedi.,

Habertürk Gazetesi'nden Muharrem Sarıkaya'nın haberi şöyle:

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, “Göreceksiniz, yeni süreçte de partide ciddi değişiklikler olacaktır” dediğinde, yönetim değişikliğini anlamıştım.

Yani partinin Merkez Yürütme Kurulu (MYK) üyelerinde değişiklik yapacağı ve sayısını da azaltacağı şeklinde yorumlamıştık.

Oysa öyle değilmiş…

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu dün başka bir nedenle aradığında, sorum üzerine yapmak istediği değişimin ne olduğunu açıkladı.

Sohbetin bir yerinde olağanüstü seçimli kurultay için toplanan imzalar konusunu açtım.

“Varsa çoğunluk kurultayı yaparız” dedi.

Ancak bu aşamada bir parantez açma gereği duydu:
“Eski Genel Sekreter Önder Sav ve ekibinin de içinde bulunduğu bir ekip ‘değişim olsun’ diye talepte bulunuyor. Hayrete düştüğüm nokta da burası... Nasıl oluyor da istiyorlar, anlamıyorum…”

Yani yıllardır partide bulunduğu makamı terk etmemek için mücadele eden birinin bugün nasıl değişimden söz edebildiğini sorguladı.

“Ben delegenin sağduyusuna güveniyorum” dedi…

Bu aşamada, “Kurultay için gerekli imzaya ulaşamadıkları varsayılsa dahi, sizin için 400 delegenin kurultay talebinin bir karşılığı olmayacak mı?” sorusunu yönelttim.

KÖKLÜ DÖNÜŞÜM

“Değişim talebi var zaten” dedi ve sözlerinin önceki günkü sözlerinin de bunun sonucu olduğuna işaret edip ekledi:

“Son 9 yılda her yıl bir seçim oldu. Partinin iç dinamiklerine ilişkin değişim hazırlıkları hep geri plana atıldı. Şimdi önceliğimiz bu olacak. Yepyeni bir yapılanmayı hedefleyen, örgütsel bir yapılanmaya gideceğiz. Bu ciddi, köklü bir dönüşüm olacak…”

Bu dönüşümün nasıl yapılacağına örgütle birlikte karar vereceklerini vurguladı.

İçeriği hakkında bilgi vermekten birkaç kez sormama karşın özenle kaçındı.

Geçmişten bu yana “CHP’nin önemli isimleri tarafından hazırlanmış, zamanında bir türlü hayata geçememiş çok iyi çalışmaların bulunduğunun” altını çizmekle yetindi.

“Yeni yapıyı tanımlamak gerekirse İskandinav mı, yoksa başka bir model mi?” diye sordum, yanıtı şöyle oldu:

“Oralardaki durum Türkiye’nin gerçekleriyle farklı... Bu tamamen Türkiye’ye özgü bir model; örgütlenme modelini tamamen değiştirecek…”

Kılıçdaroğlu, bu aşamada “Kurultayın zamanında yapılacağını, belki yeni yapılanma için yerel seçim sonrasına dönük olarak Tüzük Kurultayı” gerçekleştirebileceklerini de belirtti.

Başka da bir şey söylemek istemedi.

“KİTLE PARTİSİ DÖNEMİ BİTTİ”

Kılıçdaroğlu’nun da dile getirdiği, yapısal değişimi ile ilgili çalışmaların ana vurgusu, “Kitle partileri, Dünyada ve Türkiye’de ömürlerini tamamladı” üzerine kurulu.

Bir zamanlar sistemin dışında bırakılmış işçilerin, ideolojilerin, etnik ve dini kimliklerin örgütlenme biçimi olarak ortaya çıkan “kitle partilerinin” yeni dönemde önemi kalmadığı görüşüne dayanıyor.

Bu partilerin devlet ile seçmen arasında köprü görevi üstlendiği, demokratik dönüşümün önünü açtığı anımsatılıyor.

Ancak partilerin bir süre sonra sivil toplumdan uzaklaşıp devletleştikleri görüşüne yer veriliyor.

Eski Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Karayalçın ile bu dönem İstanbul Milletvekili seçilen Doç. Dr. Yunus Emre’nin de bu konuda çalışmaları var.Çalışmalar, devlet gibi dikey örgütlenme yerine, yatay ve esnek örgüt modeline geçişi öneriyor.

Temelini de sivil toplum örgütleriyle bütünleşmiş politika üretimi üzerine kuruyor; barolar, tabipler, mimarlar odası gibi kuruluşlarının “CHP’nin ana ortağı haline getirilmesi” öneriliyor.

Partinin gelirini arttırmak için yeni üye sistemine geçilmesi de tavsiye ediliyor.

PROJE ODAKLI PARTİ

Bunun için önerilen de “proje odaklı parti” sistemine geçiş...

Bundan kasıt, vatandaşın sorunlarının anında siyasetin gündemine taşıyacak, “sorun odaklı esnek eylem” modellerinin olması…

Yani, Artvin Cerattepe, bir bölgede doğal hayatı yok edecek HES veya kentsel dönüşüm gibi halkın tepki gösterdiği konu ve olaylara anında müdahale edip, toplumsal tepkiyi yönlendirecek ve çözüm üretecek örgütlenme modeli hedefleniyor.

KURUMSAL ÜYELİK HAKKI

Bu amaçla il, ilçe örgütlenmesinin yanında “ikinci sütunu oluşturacak meslek kuruluşları, sivil toplum bileşenlerini kapsayan” örgütlenme yapılanması tavsiye ediliyor.

Bu model, her sivil toplum kuruluşu veya meslek örgütüne bir katsayı verilmesi ve bu oranda parti kongrelerine katılma ve katkı verme hakkını elde etmesini hedefliyor.

Yani bir oda veya meslek kuruluşu, CHP il veya ilçe kurultaylarında kendisine tanınan kota oranında temsilci bulunduracak, yönetim kadrolarının seçiminde delegeler gibi oy verme hakkına sahip olacak.

Ayrıca farklı toplumsal grupların sorunlarını ele alacak, Kadın Meclisi, Emekli Meclisi gibi örgütsel yapıların oluşturulması da öneriler arasında yer alıyor.

CHP’de uzun yıllardır dile getirilen, “sorun yönetimsel değil, yapısal” söylemine uygun bir adım atılacak gibi görünüyor.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 26.07.2018 10:37
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
VatanSever 2018-07-26 10:12:34

Koltuğu bırakmamak için taklalar atıyorsun da bu kadar yıl neyi bekledin.. Yapıştın koltuğa, kalk artık oradan. Başarısızsın işte, gidin de yerinize başaracak gençler gelsin. Yıllardır aynı başarısız yüzleri görmekten bıktık...

Avatar
Dikdatör 2018-07-26 10:22:26

Başkalarına dikdatör derken iyi,ya sen millet seni istemiyor hala neyin inadı

Avatar
ben gidiyorum kemal 2018-07-26 09:30:07

chpyi halkın partisi yap alevi partisi dışına çıkmazsan ozaman cumhuriyet alevi partisini kur bu daha makbul.

Misafir Avatar
huzur için 2018-07-26 13:03:09 @ben gidiyorum kemal

5 VAKİT NAMAZ ŞART

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
CHP nin patronu CIA VE FBI dır. 2018-07-26 12:45:30 @ben gidiyorum kemal

chp liler sizi kullanoyorlar. vatanınıza milletinize, dostlarınıza değerlerinize karşı sizi kışkırtıyorlar.. uyumayın chp bir Türkiye parisi değil. DEĞİŞİM NARALARI GÖZ BOYAMADIR.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
ADRİYAN 2018-07-26 12:42:42 @ben gidiyorum kemal

CHP ye bir kez dahi oy vermemiş ibineler kalkıp CHP hakkında sayın Kemal Kılıçtaroğlu hakkında ileri geri yorumlar yapıyorlar.Bu yorumları gören bazı süzme cahil CHP liler de oyuna gelip bir eleştiride onlardan geliyor.Kendi kendinize bir sorun AKP ve sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ı en çok zora sokan onun ve partisinin yanlışlarını ispatlı bir şekilde dile getiren tek bir kişi var oda sayın Kemal Kılıçtaroğlu dur.Dolayısı ile Kılıçtaroğlu nun varlığı ezilenlerin,azınlıkların,zulüme uğrayanların,Cumhuriyetin,Demokrasi nin,Hukuk ve Anayasanın da ayaklar altına alınmasına karşı bir savunma,bir koruma bendidir.Kılıçtaroğlu CHP nin başından giderse her iddaya varım CHP nin oyları Baykal zamanki yüzde 15 ile 19 arasında gidip gelecek.Çünkü demokrasinin beldireği azınlıkları partide tutan Kılıçtaroğlu nun varlığıdır.1950 lerden sonra chp hiç başarılı olamamışken bunu SAYIN KILIÇTAROĞLUNA mal etmek şerefsizliktir,adiliktir. ”Birlik ve beraberlik; ölümden başka her şeyi yener.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
DİKKAT KILIÇDAROĞLU. GİZLİ EL DEVREDE 2018-07-26 12:38:04 @ben gidiyorum kemal

Kurultay krizindeki CHP, Büyükada'da ikna kampı kurdu! Delegeleri tehdit ediyorlar
CHP'de işler iyice karıştı... CHP’nin eski kurmaylarından 81 yaşındaki Önder Sav, Kartal Belediyesi’nin Büyükada tesislerinde, delegeleri kurultay ikna etmeye başladı. Deniz Baykal ise Halk TV’yi muhaliflere açtı. Öte yandan hem Kılıçdaroğlu tarafından hem de muhalifler tarafında delegelerin, belediyede çalışan yakınları üzerinden tehdit edildiği öğrenildi. Kılıçdaroğlu tarafı “İmza verirsen işten atarız”, muhalif kanat ise “İmza vermezsen işten atarız” diyor. Delegeler Aziz Kocaoğlu, Erdoğan Toprak ve Tekin Bingöl tarafından bu metotla ikna edilmeye çalışıyorlar.
.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
TEDBİR 2018-07-26 12:07:51 @ben gidiyorum kemal

CHP de köklü değişiklik!!! Pinokyo daha büyük yaşlanlar atacak, daha ağır hakaretler edecek. M İnce daha çok taciz edecek daha ileri biraz daha tecavüze götürecek işi, birde daha çok para toplayacak chp seçmeninden. :-)))))))))))))))))) Bu chp nin peşinden gidenlerin PSİKOLOJİK sorunları var ve ileri dereceye ulaşıyor. toplum içinde tehlikelidir.

Beğenmedim! (4)
Avatar
İhanet 2018-07-26 10:20:50

Bu adamdan hala medet uman sefiller.Türkiye ye ve CHP ye ihanet ediyor kesin

Avatar
kartel bir numara 2018-07-26 09:34:22

bunu savunan zihniyet kürt ve alevi kesimdir başkası savunmuyor buda cehapedeki insanları uzaklastırıyor...teröristi savunan zihniyet oldu... cehape denen parti dernek oldu terörist hakları dernegi gibi...

Avatar
ALEVİLER KADAR BAŞINIZA TAŞLAR YAGSİN. 2018-07-26 09:48:08

% 90 alevi oyları kemal bey için veriyorlar alevilerde sizden bıktı.savcılar sizin ciğeriniz biliriz yıllardır alevilerin Türkmenler in Kürtlerin socularin anadolunun guzel insanlarin oylariyla oylarıyla milletvekili oldunuz belediye başkanı oldunuz.senin ince kendi köyünde akrabalari bile oy vermiyor şehir yolova bile baskanlik ta oy alamadı baskanligi kaybetti.bir oyunuz yok muharem ince baskanlik ta Kendi köyünde ince kendi köyünde yolova nin elmalik köyünde erdogan 815 oy aldi ince kendi köyünde 426 oy aldi.kendi köyünü kazanırsaniz başarısınız aleviler chp ayrılma kim oy verecek ALEVİLER KADAR BAŞINIZA TAŞ YAGSIN

Misafir Avatar
Bektaş 2018-07-26 14:12:07 @ALEVİLER KADAR BAŞINIZA TAŞLAR YAGSİN.

CHP ye bir kez dahi oy vermemiş ibineler kalkıp CHP hakkında sayın Kemal Kılıçtaroğlu hakkında ileri geri yorumlar yapıyorlar.Bu yorumları gören bazı süzme cahil CHP liler de oyuna gelip bir eleştiride onlardan geliyor.Kendi kendinize bir sorun AKP ve sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ı en çok zora sokan onun ve partisinin yanlışlarını ispatlı bir şekilde dile getiren tek bir kişi var oda sayın Kemal Kılıçtaroğlu dur.Dolayısı ile Kılıçtaroğlu nun varlığı ezilenlerin,azınlıkların,zulüme uğrayanların,Cumhuriyetin,Demokrasi nin,Hukuk ve Anayasanın da ayaklar altına alınmasına karşı bir savunma,bir koruma bendidir.Kılıçtaroğlu CHP nin başından giderse her iddaya varım CHP nin oyları Baykal zamanki yüzde 15 ile 19 arasında gidip gelecek.Çünkü demokrasinin beldireği azınlıkları partide tutan Kılıçtaroğlu nun varlığıdır.1950 lerden sonra chp hiç başarılı olamamışken bunu SAYIN KILIÇTAROĞLUNA mal etmek şerefsizliktir,adiliktir. ”Birlik ve beraberlik; ölümden başka her şeyi yener.”

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
kartel bir numara 2018-07-26 10:11:52 @ALEVİLER KADAR BAŞINIZA TAŞLAR YAGSİN.

iki kelimeyi bir araya getiremeyen zihniyetsiniz....hadi len oradan moloz

Beğenmedim! (0)
Avatar
kemal kiliçdaroğlu kadar başınıza taşlar yagsin 2018-07-26 10:22:20

Kemal kilicdaroglu kadar başıniza taşlar yagsin

Misafir Avatar
E 2018-07-26 15:45:08 @kemal kiliçdaroğlu kadar başınıza taşlar yagsin

Senin götünede benimki düşsün şerefsizin evladı

Beğenmedim! (0)
Avatar
diktatör sizsiniz 2018-07-26 10:24:04

Kemal kilicdaroglu chp kurultay delegelerin oyuyla geldi cakallar

Misafir Avatar
A 2018-07-26 15:47:16 @diktatör sizsiniz

sen halt etmişsin kasetle geldi geri zekalı mall

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
kartel bir numara 2018-07-26 11:48:20 @diktatör sizsiniz

SENİN GİBİ YALAYICILAR VARKEN BU CEHAPE DENEN DERNEK ADAM OLMAZ ... ZIRTAPOZ...ZİHNİYETSİZ

Beğenmedim! (1)