İYİ Partili Türkkan'dan Erdoğan'a beklemediği yerden soru 

İYİ Partili Türkkan'dan Erdoğan'a beklemediği yerden soru 

İYİ Partili Lütfü Türkkan Marmaray Projesi’nin tamamlanmasıyla yeniden hizmete açılan Halkalı – Gebze banliyö tren hattının, güvenlik edişelerinin dışında gözden kaçan bir ayrıntıyı Meclis gündemine taşıdı.

AKP'li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından geçtiğimiz günlerde Marmaray Projesi’nin tamamlanmasıyla yeniden hizmete açılan Halkalı – Gebze banliyö tren hattı, sinyalizasyon ve teknik eksiklikleriyle beraber güvenlik endişelerini beraberinde getirmişti. İYİ Partili Lütfü Türkkan ise güvenlik endişelerinin dışında gözlerden kaçan bir ayrıntıyı Meclis gündemine getirdi.

'SAKARYA’YA 50 MİLYON LİRANIZ YOK AMA GÜNEY KORE’YE 10 KATINI VERDİNİZ'

Halkalı – Gebze Banliyö hattında proje bir türlü tamamlanamadığı için Halkalı – Sirkeci arasında 2012 yılından beri, Haydarpaşa – Gebze yönünde ise 2013 yılından beri seferler yapılamıyordu. 31 Mart seçimi öncesi hizmete tekrardan alınan ve tüp geçişiyle Halkalı – Gebze arasında başlayan seferler tekrar başladı. 12 Mart 2019 günü yapılan açılışta konuşan Erdoğan, hat boyunca çalışan 440 vagonun 300 tanesinin yerli olduğunu söylemişti. 

Konuyu yakından takip eden İYİ Parti Grup Başkanvekili Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan ise gözlerden Erdoğan’ın yerli vurgusunu yaptığı vagonların durumu ve Güney Kore’den ithal edilen 440 vagonlu tren setlerinin akıbetiyle ilgili Ulaştırma ve Altyapı bakanı Mehmet Cahit Turhan’a yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

'BUNLAR YERLİSİ İSE İTHAL EDİLENLER NEREDE?'

Konuyla ilgili konuşan Türkkan, ”Sayın Cumhurbaşkanı 300 vagon yerli diyor ama o halde Güney Kore’den ithal edilen vagonlar nerede” diye sordu.

Türkkan, “Hep diyoruz söylüyoruz yapılan hizmetlere biz körükörüne karşı çıkmıyoruz. Yapın ama çalmayın diyoruz, yetim hakkını düşünün bu halkın vergilerini en iyi şekilde kullanın diyoruz. Ya da birilerinin cebini doldurmayın diyoruz. Ama yaptıkları her projede olduğu gibi burada da bir suiistimal var. Diyor ki mesela Sakarya’daki Tank Palet Fabrikası için 50 milyon lira yatırım gerekliydi. O yüzden Katarlılara ve onların buradaki ortağına sattım. Sattım da diyemiyor kiralamış. Ben dinlerken utandım, dalga mı geçiyorsunuz. Vagonlar için  460 Milyon Euro buluyorsun da 50 milyon lira bulamıyorsun” dedi. 

Türkkan, Güney Kore’den ithal edilen 440 vagonun 2012 yılında Kocaeli’nin Derince Limanı’na getirildiğini ve getirilen tren setleri için 5’li ve 10’lu vagonlar olmak üzere yaklaşık 460 milyon Euro ödendiğini açıkladı. Trenlerin 12 tanesinin onların da sadece 5’li vagonlu olanlarının Kazlıçeşme – Ayrılıkçeşmesi arasında kullanabildiğini söyleyen Türkkan, nedeninin 10’lu vagonların ortalama 220 metre uzunluğunun olması ve gerekli ray ve makas sisteminin olmamasından kaynaklandığını belirtti.

10 vagonlu 38 treni Haydarpaşa’da, İzmit’te çok uzun süre atıl durumda bekletildiğini söyleyen Türkkan, “Banliyö hattını yıllarca tamamlayamadılar, para bulamadılar güya. Yıllarca bu trenler depolarda bekledi durdu. Sonuçta dönemine göre içinde belli bir teknoloji ve elektronik sistemler var. Bunlar bu süreçte zarar gördü eskidi. Bir de bu tren setlerini tırlara yükleyip Köseköy’e götürdüler, orada sisteme entegre edip hizmete soktular. Tren içi eksiklikleri tamamlayabildiler mi? 11 Mart’ta açılacaktı sorunlar çıktı 12 Martta açtılar. En basit iş bilet geçiş sistemini bile çözemediler. Bu trenler riskli. Bu hattı yüzbinlerce insan kullanacak, bu nasıl sorumsuzluktur” dedi.