Kılıçdaroğlu: Bu ülkeyi kim yönetiyorsa krizin sorumlusu odur

İstanbul'da düzenlenen ekonomi toplantısında konuşan CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, ekonomik krizinin sorumlusunun 17 yıldır Türkiye'yi yönetenler olduğunu söyledi.

Kılıçdaroğlu: Bu ülkeyi kim yönetiyorsa krizin sorumlusu odur

İstanbul'da düzenlenen ekonomi toplantısında konuşan CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, ekonomik krizinin sorumlusunun 17 yıldır Türkiye'yi yönetenler olduğunu söyledi.

25 Şubat 2019 Pazartesi 14:02
Kılıçdaroğlu: Bu ülkeyi kim yönetiyorsa krizin sorumlusu odur

CHP lideri Kılıçdaroğlu, CHP Ekonomi Masası tarafından İstanbul'da düzenlenen 'Üreten, Çalışan, Hakça Paylaşan Türkiye' toplantısına katıldı. İşsizliğin daha da büyüyeceğini belirten Kılıçdaroğlu, "Reel sektörde kriz yeni başladı. Hukukun üstüğünlüğünü sağlamak, katılımcı demokrasiyi güçlendirmek zorundayız" dedi.

Hukukun üstünlüğünün önemine vurgu yapan Kılıçdaroğlu, "Can ve mal güvenliğini sağlayan temel unsur hukukun üstünlüğüdür. Can ve mal güvenliğim yoksa o ülkeye yatırım yapamam. AB'ye tam üye olmak istiyor muyuz, evet diyorlar. Gelin 4 parti olarak AB standartlarını gerçekleştirelim. Dönüp AB'ye diyelim; bizim ülkemizde sizin demokratik standartlarınız var. Hukukun üstünlüğünü sağlayamazsanız hangi reformdan söz edeceksiniz?" diye konuştu.

CHP'nin yönettiği kentlerde huzur ve sevgi olduğunu söyleyen Kılıçdaroğlu, "Çünkü kimseyi küçümsemiyoruz. Gecekondu bölgelerine pozitif ayrımcılık yapıyoruz. Bizler sorumluluğumuzu biliyoruz. Sorunların çözümünü biliyoruz. Türkiye'nin stratejik dönüşüme ihtiyacı var" dedi.

'GÜVENSİZLİK TOHUMLARI EKİYORSUNUZ'

Kılıçdaroğlu'nun açıklamalarından satır başları şöyle: 

- Ekonomik kriz var, faturayı kim ödeyecek? Dolarla yaptığınız ihaleleri, garantileri Türk Lirası'na çevirin. Türk Lirası'na güven nerede? Siz güvensizlik tohumları ekiyorsunuz.

- Krizin sorumlusu kim arayışına girdiler. Dış güçler, CHP dediler, esnaf dediler. Daha ileri gittiler terörist ilan ettiler. Ekonomik krizin sorumlusu ülkeyi 17 yıldır yönetendir. Bu ülkeyi kim yönetiyorsa krizin sorumlusu odur. Daha krizin ortalarındayız. Reel sektörde kriz yeni başladı. İşsizlik daha da büyüyecek. Hukukun üstüğünlüğünü sağlamak, katılımcı demokrasiyi güçlendirmek zorundayız.

'TEK ADAM REJİMLERİNDE BU OLMAZ'

- Peki biz nasıl bir dönüşüm stratejisi benimsemeliyiz ki Türkiye'yi dünyada da söz sahibi ülke haline getirelim. Birincisi şu; Hukukun üstünlüğünü sağlamak zorundayız. Yani katılımcı demokrasiyi güçlendirmek zorundayız. Bu, dünyada söz sahibi olmanın birinci koşulu. Demokrasi gelişmemiş hiçbir ülke gelişmemiş ve kalkınmamıştır. Tek adam rejimlerinde bu olmaz.

- İkincisi; Türkiye'nin üretmesi lazım. Gelir elde etmek yerine borçlanmak, üretmek yerine ithalat yapmak. Türkiye üretim sürecinden büyük ölçüde koparıldı. En büyük sıkıntı bu. İthalat olmadan üretemez noktaya geldi. Bu egemen güçlerin Türkiye üzerinde daha fazla söz sahibi olmasını sağladı.

'TÜRKİYE HER ALANDA ÜRETİMDEN KOPARILDI'

- Demokrasilerde siyasal partiler, devleti yönetmeye gelirler, devlet olmaya değil. Üniversiteleri konuşamaz hale getirirseniz nasıl bilgi üretecek? İran üniversitelerinin ürettiği bilgi sayısı, Türk üniversitelerini geçti. Türkiye her alanda üretimden koparıldı. Sadece tarlada değil. Dönüşüm stratejisinin ikinci ayağı üreten Türkiye'yi yeniden inşa etmektir.

- Üçüncü ayak; güçlü bir sosyal devlet. Ülkede huzur, barış istiyorsanız, güçlü bir sosyal devlet olması lazım. Güçlü bir sosyal devlet, bir ülkede huzur ve barışın temelidir. İşsizlik bütün kötülüklerin anasıdır. Sosyal devlette vatandaşa yapılan yardım haktır, lütuf değil.

- Sürdürülebilirlik; demokrasinizi geliştirebilir, üretibilirsiniz, güçlü bir sosyal devlet olabilirsiniz ama trenin gerisinde kalmamalısınız. Üniversiteler bilgi üretemiyor. İktidar sahiplerinin haberi yok, dünyadaki gelişmeleri bilmiyorlar. Nasıl sürdürecekseniz? Dünyadaki gelişmeleri izleyerek, kendinizi yenileyerek sürdürebilir misiniz?

'MEVCUT İKTİDAR TÜRKİYE'Yİ KRİZDEN ÇIKARAMAZ'

- Mevcut iktidar Türkiye'yi krizden çıkaramaz. Bizim kendi ülkemize sorumluluğumuz var. Yolu gösteriyoruz ama onlar başka yerdeler. Yetkiyi ve gücü tek kişiye verirseniz sorunları çözemezsiniz. Var olan iktidar sorunların parçasıdır. Sorun yaratan sorunu çözemez.

- CHP'nin yönettiği kentlerde huzur var, sevgi ver. Çünkü kimseyi küçümsemiyoruz. Gecekondu bölgelerine pozitif ayrımcılık yapıyoruz. Bizler sorumluluğumuzu biliyoruz. Sorunların çözümünü biliyoruz. Türkiye'nin stratejik dönüşüme ihtiyacı var. Dış politakayı barış değil, kavga eksenli yaparsanız 3.5 milyon Suriyeliyi buraya getirirsiniz. Asla ve asla umutsuz değiliz. Bu ülkenin birikimi var, ülkenin hukuku var, binlerce yargıç var. Güzel bir Türkiye'yi, yaşanabilir bir Türikye'yi birlikte inşa etmek zorundayız.

- Krizden nasıl çıkarsınız? Aklınızla, mantığınızla çıkacaksınız. Vergi, eğitim tam bir felaket. Bakanın değimiyle eğitim yoğun bakımda. Biz tartışıyoruz, onlar değil. Onlar krizden sürüklenip çıkıyorlar. Krizin sorumlusu kim? Sizsiniz. Devlet denilen kurumu perişan ettiniz.

Son Güncelleme: 25.02.2019 14:37
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
iskenderun belediye başkan adayı 2019-02-25 14:13:15

oyumuz eski başkanımız mete aslana yaşasın mete aslan belediyeciliğin profesörü tıfıl selamü aleyküm namaz kılacak seccadeniz varmı deyip abdestsiz namaz kılan kilisli tosyalıya oyumuzu verecek değiliz heralde iktidarın sahibiyle ortak olduğu fabrikaları çalıştırmaya devam etsin.

Misafir Avatar
KRİZ NE? 2019-02-26 08:52:59 @iskenderun belediye başkan adayı

BU zevzeklerin bahsettiği kriz. CHP nin iktidar olamayışı, bu zevzeklerin kiriz dedikleri CHP nin belediyeleri kazanamamsı. bu zevzeklerin kriz dedikleri şey Düşmanların Trkiye üzerinde NUFUZ sahibi olamayışı. bu zevzekler üzülüyor IMF neden Türkiyey borç veremiyor halkın kanını ememiyor . bu chp halk düşmanıdır halk düşmanı.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
tirmisi 2019-02-26 08:48:49 @iskenderun belediye başkan adayı

pinokyo denince akla kukla erdoğan gelir gelir gelir.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
iskenderun dinle 2019-02-25 18:43:23 @iskenderun belediye başkan adayı

oyumuz mete aslana kilisli at hırsızllarına verecek değiliz antepli çetesi dolu belediyede cevdet diye bir ibne var yolsuzluklara hep o aracı oluyor başkanın kamerasında tespit edebilirsiniz.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
bilin bakalım... 2019-02-25 18:01:12 @iskenderun belediye başkan adayı

PİNOKYO DENİNCE AKLA KİM GELİR?

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
@işte cambaz ittifakının yalanı x----cevap 2019-02-25 18:00:01 @iskenderun belediye başkan adayı

SAhimi len gerzek? halk nerdenmi biliyordu Erdoğanın Atatürk hava alanına geleceğinide halk oraya gitmişti, bunumu soruyorsun? ulan geri zekalı o gece Türkiye halkı her yerdeydi vatanını seven herkes dışarı darbey işgale karşı çıkmıştı. siz ise avuçlarınız ovuşturuyor işgal bekliyordunuz. NAMUSSUZLAR sizi. bu vatanın ekmeyi suyu sizin burnunuzdan gelsin. hainler.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
dinle KK 2019-02-25 14:47:56 @iskenderun belediye başkan adayı

sen olmazsan kriz mriz yoktur. Türkiyenin krizi sensin.

Beğenmedim! (6)
Avatar
17 sendir iktidar olanlar tabi ki bu 2019-02-25 17:10:29

kirizin sorumlusudur. Hic olmazsa bu kiriz kerizlerin de aklini basina getirmeye baslatti.

Misafir Avatar
akp.. oy yok.. 2019-02-26 11:16:29 @17 sendir iktidar olanlar tabi ki bu

akp.ye mhp.ye oy yoooooook..akp.liler duyun..mhp.liler duyun..
chp ve iyi parti ötesi yok.
imamlarıda oy vermeyeni kafuir ilan etti..ulan imam senin imına davacıyız
keşiş..papaz..seni zalim imam.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
@17 sendir iktidar olanlar tabi ki bu x 2019-02-25 17:56:48 @17 sendir iktidar olanlar tabi ki bu

17 sendir iktidar olanlar tabi ki bu x-----krizden kastiniz nedir sizin ? Yoksa teröristlerin köünün kazınmasına krizmi diyorsunuz, yoksa İMF belsından kurtulduğumuza krizmi diyorsunuz, yoksa sayısız darbe ve işgal hareketleri kalkışmaları bastırıldı bunlara krizmi diyorsunuz? yoksa halkın bolluk ve berek içinde olmasına siz krizmi diyorsunuz? ulan sizi soysuzlar. siz HAyavandanda aşağılık yaratıklarsınız.

Beğenmedim! (6)
Avatar
şişlide neler oluyor kılıçtarrrrrr 2019-02-25 14:31:32

Şişli Belediyesi'nde uzun süredir yaşanan kriz gün geçtikte büyümeye devam ediyor. Temizlik işçileri başta olmak üzere maaşını alamadıkları gerekçesiyle çok sayıda belediye çalışanı iş bırakma eylemi yapıyor. Daha önceki görüşmelerde söz verilen tarihte maaşlarını alamayan temizlik işçileri ilçedeki çöpleri toplamama kararı aldı.

Avatar
Bu giren gol gol 2019-02-26 03:13:28

Birisi malı götürür diğeri malı götürdüğünü söyler ve halkın karşısına çıkıp beyin yıkarlar.Bir ülke yönetiminin muz cumhuriyeti olup olmadığını halkın düşünce kalitesinden anlarsınız zira siyasiler halkın düşüncesine hitaben birbirleriyle dalaşırlar ve golü atan hep siyasiler olur ve halk o golü yemesine rağmen oyunu o golü atanlara tekrar tekrar verir.

Avatar
kılıçtaaaarrrrr 2019-02-25 14:32:00

Şişlide çöpleri toplayan belediye personeli iş bırakma eyleminde. Şişli Belediyesi temizlik işçileri, maaşlarının söz verilen tarihte ödenmediği gerekçesiyle çöpleri toplamama eylemi başlattı. Belediyenin diğer müdürlüklerinde de iş bırakan personel belediye binası önünde toplandı. Bina önündeki tepkiler her geçen dakika artsa da Başkan'ın mağdur işçilerle iletişime geçmek yerine Amerika'ya gittiği belirtiliyor.

Avatar
oy moy yokkkkkk 2019-02-25 14:32:34

Belediye binası önünde toplanan personel "Hak, emek, alın teri parçalanarak ödenmez. Maaşlarımızı zamanında istiyoruz" yazılı pankart açıp slogan attı. İş bırakma eylemi yapan personel adına açıklama yapan DİSK 3 No'lu Şube Başkanı Zeynel Yiğit belediye yönetimine seslenerek maaşlarının ödenmesini istedi. Verilen sözlerin tutulmaması üzerine eylem yaptıklarını ifade eden Yiğit, "12 gün önce belediyenin önünde sessiz bir oturma eylemi yaptık maaşlarımızı alamadığımız için. Ayın 22'sinde maaşlarını yatacak dediler. Verdikleri tarihte de sözlerini tutmadıkları için dün geceden beri Şişli'de temizlik başta olmak üzere belediyenin diğer müdürlüklerinde de işi bıraktık. Biz maaşlarımızı istiyoruz, lütfen maaşlarımızı yatırın. Bu karda kışta bu kadar işçiyi mağdur etmeyin" dedi.

Avatar
başkan amerikaya kaçmış 2019-02-25 14:33:47

CHP yönetimine de çağrıda bulunan Yiğit, sadece sosyal medya üzerinden yapılan açıklamaların çözüm getirmeyeceğini vurguladı.
Yiğit devamla şöyle konuştu, "Belediye başkanı şu an burada yok diyorlar. Duyduğumuza göre Amerika'ya gitmiş. Gelip gelmediğini de bilmiyoruz. Belediyedeki muhatap sorununu çözmesini bu partinin büyüklerinden bekliyoruz, tweet atmasınlar gelsinler bu işçilerin maaştan kaynaklı yaşadıkları sıkıntıları birlikte çözelim.

Avatar
işte cambaz ittifakının yalanı 2019-02-25 15:05:43

Erdoğan aynen şöyle dedi bir konuşmasında; “15 Temmuz gecesi Marmaris'teydim. Haber gelince hemen eşim, damadım, kızım, torunlarım hareket ettik. Ve son ana kadar nereye ineceğimizi söylemedim. 01.15 gece… Oraya indikten sonra öğrendim yüzbinler Atatürk Havalimanı'ndaydı.”

Gerçekten, Erdoğan söyleyince ben de çok şaşırdım.
Halk o gece sokağa çağrılmıştı ama “Atatürk Havalimanı'na gidin” denilmemişti.
Sahi halk nereden biliyordu Erdoğan'ın Atatürk Havalimanı'na ineceğini?
Neden kimse Esenboğa veya Sabiha Gökçen Havalimanı'na gitmedi de Atatürk Havalimanına gitti?