banner87

Kılıçdaroğlu'ndan flaş 'Türkçe ezan' açıklaması

Hürriyet yazarı Abdulkadir Selvi, CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'na Türkçe ezan tartışmasını sorduğunu söyledi ve Kılıçdaroğlu'nun yanıtını paylaştı.

Kılıçdaroğlu'ndan flaş 'Türkçe ezan' açıklaması

Hürriyet yazarı Abdulkadir Selvi, CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'na Türkçe ezan tartışmasını sorduğunu söyledi ve Kılıçdaroğlu'nun yanıtını paylaştı.

08 Kasım 2018 Perşembe 21:42
Kılıçdaroğlu'ndan flaş 'Türkçe ezan' açıklaması

Hürriyet yazarı Abdulkadir Selvi, CNN Türk'teki Gece Görüşü programında, Kılıçdaroğlu'nun Türkçe ezan tartışmalarından rahatsızlığını ifade ettiğini söyleyerek şunları kaydetti: 

"Bu tür tartışmaları asla doğru bulmam. CHP olarak bu tür konuların tartışılmasında hassasız. Ne ben ne de hiçbir arkadaşım bunu doğru bulmaz. Halkın bu kadar sorunu varken, ezan tartışmasının açılmasını ise hiç doğru bulmam. Ki şunu da unutmamak gerekir, 16 Nisan 1950 tarihli Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu'nda görüşülen ezanın Arapça okunabilmesine ilişkin yasa teklifine CHP grubu olumlu oy vermiştir. Sizin gazetenizin o dönemki başlığı da şöyleydi, "CHP de müzakerenin başlangıcında bu karara muhalif olmadığını bildirdi.

"Arapça ezan Türkçe ezan tartışmasının bırakılması lazım. Arapça ezan İslam dinimizin evrensel bir değeridir. Dünyanın neresinde okunursa okunsun. Ezan'ın İslamın bir çağrısı olduğunu ifade eder. Ki dünyanın her yerinde de ezan Arapça okunur. Ve dünyanın her noktasında ezana saygı gösterilir. Bütün dünyada Arapça olarak okunur ve ezan okunduğunda dünyanın her yerinde saygı gösterilir. Biz politikacılar bir yerde konuşma yapıyorsak ezan okunduğunda saygımızdan dolayı konuşmamızı keser, ezanın bitmesini bekleriz. Çünkü bir toplum gelenekleri, görenekleri ve inançlarıyla yaşar. Biz CHP olarak toplumun değerlerine saygı gösteririz. 

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Baran 2018-11-08 21:53:19

Bir canli kendi dilinde ibadet edemiyorsa ya dilini sorgulamalı yada dinini yani ikisininden biri yalniştır

Misafir Avatar
otun var satılık yakacak olmaz. balta sapı... 2018-11-09 08:59:29 @Baran

Pinokyoooooooooooooooo

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Gerçek Kabe Petra'da 2018-11-09 04:23:33 @Baran

https://www.youtube.com/watch?v=5-4wIAmNxIs

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ezan in turkce mi arapcami okunmasi 2018-11-08 23:32:06 @Baran

tartisilcagina musluman ulkedeki mason localarini tartisin

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
TURK MILLETTINE 2018-11-08 23:09:45 @Baran

KIM VEYA KIMLER ARAPCAYI DAYATIYOR ???? Her Millet Kendi Dilinde Ibadet Yapiyor Turkler Neden Yapamiyor ??

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
bay kilicdaroglu 2018-11-08 23:07:57 @Baran

anlamadigin dilde ibadet mi olur ???

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Ezan Turkce Okunmali 2018-11-08 23:06:39 @Baran

bizlerin DIL I TURKCE ARAPCA DEGIL BUNU TARTISMAK BILE COK SACMA ALMANYAYADA PAPAZLAR KENDI DILLERINDE IBADET YAPIYOR ALMANCA INGILIZLER DE OYLE TUM DUNYADA OYLE ANLAMADIGIN DILDE IBADET E CAGRILMA OLURMUYMUS KIM NE ANLIYOR ???

Beğenmedim! (4)
Avatar
Unal 2018-11-08 22:44:47

Hersey bitti istikrar bitti dünya lideri bitti BOP başkanlığı bitti satacak fabrika yol köprü bitti kala kala din kaldı KIM salliyorsa artık dine değil cebe giren para bakıyor insanlar hollanda da ateistler dindarlardan fazla HA KEZA kuzey ülkeleri genelde öyle ve dünyanın refah ülkeleri pakistan banglades afganistan köktendinci ülkeler ACLIKTAN mideleri gurulduyor kimisi AMERIKAN suttozuna kimisi CIN ekmeğine muhtaç ne kadar din o kadar fakirlik HIRISTIYANLAR bostan yere rönesans reform yapmadılar son söz ne kadar din o kadar yoksulluk

Misafir Avatar
. 2018-11-09 02:13:00 @Unal

https://tarihturklerdebaslar.wordpress.com/2011/12/03/hazreti-muhammed-arap-degildir/

Beğenmedim! (0)
Avatar
oguz 2018-11-08 23:36:42

arapca okunsun diyenler araplara calisan gizli ajanlar,türklügü yok etmeye yeminli arap isbirlikcileri ve ayni sekilde laiklik edebiyati ile avrupanin picliklerinide arapca gibi kutsuyarak türk milletine dayatanlarda avrupalilarin isbirlikci ajanlaridir.
her yigidin kendine göre yogurt yiyisi vardir. na arap nade avrupa nede amerika özentisi pic kurulari olmayacagiz

Avatar
Kara Fatma 2018-11-08 22:55:31

Masallar ve masallar yine algı operasyonu. Saray ve avaneleri ekonomik krizi,yükselen eflasyon ve işsizlik rakamlarını gündemden düşürmek için boş laf söylüyorlar veya ortaya bir konu atıyorlar. Ankaradaki tok beyler MUTFAKTA YANGIN VAR YANGIN VE VATANDAŞ ENFLASYON CANAVARI İLE BOGUŞMAKTAN YORULDU ARTIK. VATANDAŞ PERİSAN. Anlayın artık. Bırak ev, araba, beyaz eşya, mobilya almayı, biz dar gelirli vatandaşların nefes alacak hali kalmadı. Vergi indirmenin nedir bize faydası? cebimizde paramız kalmadı. Bu faizlerle kredi mi çekelim? Ya sonra nasıl ödeyeceğiz? İNSAF YAHU

Avatar
Yusuf 2018-11-08 23:15:12

Sayın Kılıçdaroğlu biraz uyandı. Hep uyuyordu. 10 puan.

Avatar
sadettin 2018-11-08 22:29:03

insanlar hala anlayamıyor malum parti öyle bir tezgah kuruyorki farkına varamıyor CHP görevide yalaka medyaya veriyorlar

Avatar