Kritik rapor: Erdoğan ne kadar istese de Türkiye dindarlaşmıyor

Almanya’da yayımlanan haftalık siyasi dergi Der Spiegel, 16 yıllık AKP iktidarının toplumu dindarlaştırma politikalarının tutmadığını; dindarlığın devlet imkanlarıyla geliştirilme çabasına rağmen, toplumun tam tersi yönde ilerlediğini yazdı.

Kritik rapor: Erdoğan ne kadar istese de Türkiye dindarlaşmıyor

Almanya’da yayımlanan haftalık siyasi dergi Der Spiegel, 16 yıllık AKP iktidarının toplumu dindarlaştırma politikalarının tutmadığını; dindarlığın devlet imkanlarıyla geliştirilme çabasına rağmen, toplumun tam tersi yönde ilerlediğini yazdı.

10 Ocak 2019 Perşembe 18:26
Kritik rapor: Erdoğan ne kadar istese de Türkiye dindarlaşmıyor

Almanya’da yayımlanan haftalık siyasi dergi Der Spiegel, 16 yıllık AKP iktidarının toplumu dindarlaştırma politikalarının tutmadığını; dindarlığın devlet imkanlarıyla geliştirilme çabasına rağmen, toplumun tam tersi yönde ilerlediğini yazdı.

“Toplumda dönüşüm: Türkiye açılıyor – Erdoğan’a rağmen” başlıklı yazıda, Konda’nın son yayınlanan Toplumsal Değişim Raporu’nun sonuçları değerlendirildi.

ERDOĞAN ARTMASINI İSTESE DE AZALDI
İstanbul muhabiri Maximilian Popp imzalı haber yorumda, Türkiye toplumunun Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a rağmen, onun isteklerinin tersine bir değişim yaşadığı belirtildi.

Erdoğan’ın ilk kez açıkça 2012 yılında dile getirdiği “Dindar bir nesil yetiştireceğiz” söylemine dikkat çekilen yorumda, “Ancak Erdoğan’ın başbakan ve cumhurbaşkanı olarak geride bıraktığı 16 yıllık görevi süresince Türkiye’de dindarlık oranı artmadı, tersine azaldı” ifade edildi.

‘TOPLUMSAL DEĞİŞİM RAPORU’NA DEĞİNİLDİ
“Bu her halükarda (Konda’nın) bir araştırmasının çıkardığı sonuç ve bu sonuç kızgınlığa yol açıyor” diye yazan Maximilian Popp, Konda’nın 36 ilde şehir ve kırsalda yaşayan 5 bin 793 kişiyle görüşerek yaptığı araştırmaya işaret etti. Kendini ‘dindar’ olarak nitelendirenlerin oranı bu araştırmada 10 yıl öncesine oranla 3 puan gerileyerek yüzde 51’e düşmüştü.

Konda’nın araştırmasında ramazanda oruç tutma oranının 2008’de yüzde 77 iken, 2018’de yüzde 65’e gerilediği hatırlatılan haberde, kendisini “sofu” olarak niteleyenlerin ise yüzde 13’ten yüzde 10’a düştüğüne yer verildi.

‘DİNDARLIK DEVLET İMKANLARIYLA GELİŞTİRİLDİ’
Der Spiegel’deki haber yorumda, dindarlığın devlet imkanlarıyla geliştirilmesi çabalarına da yer ayrıldı.

Erdoğan’ın iktidarda olduğu 16 yılda gençleri Müslüman-muhafazakar yaşam tarzına kazandırmak hedefiyle devlet imkanlarını kullandığı ifade edilen yorumda, sadece geçtiğimiz yıl dini eğitimin bütçesinin yüzde 68 artırıldığı hatırlatıldı. Aynı dönemde imam hatip okullarının sayısının 450’den 4 bin 500’e çıkarıldığı belirtildi.

‘SIRF DEVLET İSTEDİ DİYE TOPLUM DAHA DA DİNDARLAŞMIYOR’
Der Spiegel, konuya ilişkin sosyolog Volkan Ertit’in görüşlerine de yer verdi. Ertit, “Sırf devlet istedi diye toplum daha da dindarlaşmıyor” diye konuştu. Buna göre şehirleşme, globalleşme ve giderek yayılan dijital teknolojiler bu tersine gidişin en önemli nedenleri.

Derginin haber yorumunda Erdoğan’ın tüm devlet imkanlarına rağmen ateistlerin sayısının katlandığına yer verilirken, giderek artan şehirleşmeyle birlikte geleneksel değerlerin kaybolmaya başladığı ve kültürel dönüşüm yaşandığı kaydedildi. Haber yorumda şehirlerdeki gençler arasında İslami kuralların ebeveynlerine oranla daha az geçerli olduğu vurgulandı.

TÜRKİYE’NİN BAŞLICA BİLGİ KAYNAĞI: SOSYAL MEDYA
Erdoğan’ın bilinen birçok medya organını daha fazla kontrol altına aldığı kaydedilen haber yorumda, buna karşın giderek daha fazla kişinin alternatif bilgi edinme yöntemlerine başvurduğu gerçeğine işaret edildi. haberde, sosyal medya üzerinden haber bakma oranının yüzde 72 ile dünyanın birçok ülkesinden fazla olduğunun altı çizildi.

DIŞARIDAKİ İMAJLA İÇERİDEKİ AYNI DEĞİL
Erdoğan’ın devlet imkanlarıyla toplumu değiştirme çabalarının başarısızlığına değinilen haber yorumda, ülkenin dışarıdaki imajının içerideki gerçekle uyuşmadığı yorumu yapıldı.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 10.01.2019 19:24
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
cemal 2019-01-10 18:39:37

bir gün söylediğiniz diğer gün söylediğinizden farklı olursa en derin uykudaki insan bile birgün gelir uyanır.bu nedir bilader herşey kendi ve yandaşları için var biz sadece onların var olması için oyları kullanılanlarız der.zamdan yıkılıyor ülke millet aç gir markete herşeyateşpahası alışveriş yapamıyorsun.hergün herşeye zam.aç insanlar aç.senin boş vaadlerin karın doyurmuyor.ülke uçtu palavrasınada kimse kanmıyor.

Misafir Avatar
iskenderun paşa karaca imam hatip 2019-01-11 09:20:54 @cemal

ingilizce öğretmeni çocuklara şakayla karışık sokuyor lafı sabah namazına kalkmayan munafıktır diye.dedimki kendi kendime hassikrtirlan orospu çocuğu aldım çocuğumu ne hayallerle verdiğim okuldan. kapının önünde motoru havaya kaldırmalar sigara içmeler okulun %15i temiz aile gerisi berduş serseri gizliden takip edin hodri meydan.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
evet 2019-01-11 09:13:35 @cemal

Bir müslüman kişisel olarak görevini yapar DİN ALLAHın dinidir. o İslamı YÜCELTİR her zaman.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
aynen. dindarlaşmıyor. 2019-01-11 09:12:46 @cemal

Sarhoşlar yazar olmuş, koministler sosyal güç sahibi, dinsizleri yurt dışı hiristiyan yahudi ve koministler destekliyor. din düşmanları poüler gösteriliyor. ama Allah her şeyi görüyor zamanı mı sırasımı var bilemiyorum ALLAH asla doğruları mahçup etmez. zalimlerde asla kazanamayacaklar. İSLAM ALLAH ın dinidir. Rabbim bu müslüman halkı İslamın yolundan ayırmasın. AMİN.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
AKP kindar dindarlikla 2019-01-11 00:21:35 @cemal

yalan talanla haksizliklarla milleti dinden soguttu.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-01-10 23:53:46 @cemal

ULUSALCI PARTİ DEİZMİ SAVUNUR
https://ulusalcipartisitesi.wordpress.com/

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Ne bekliyordularki? 2019-01-10 22:14:54 @cemal

Kendilerini has müslüman gösteren, yukardaki soygunculara rantcilara rüsvetcilere ve yetimin hakkini yiyenlere bakanlar elbette dinden soguyacak.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Okur 2019-01-10 20:01:42

Habere bak haberinizi sevsinler,halk dindarlasmiyormus,ateist bir yonetim olsa dini degerlere hakaret etmezdi,bu dinciler (!) doneminde kuran ayetleriyle alay ettiler,sen bakma seslerinin cikmadigina,vicdanlari kaniyor,cocuklari one surup,yahudilere katlettirdiler,para icin sikayeti geri cektiler.....giderken banami sordunuz cumlesini duyduklarinda baslarindan kaynar su dokulmus gibi oldular....vicdan denilen sey varya vicdan....sen istedigin kadar ca ha pa zihniyeti camileri ahira cevirdi de....vicdanlar hep inanc doludur....kandiramazsin....

Avatar
aileler 2019-01-10 19:33:46

bizden oyyok.akp.ve yamaklarına..
iyi partiye oy vereceğiz.

Avatar
Deist 2019-01-10 21:03:28

Tayyip'in ve AKP iktidarinin uyguladiklari tamami ile Kuran, Islam dini disi ve onun icindir ki insanlar artik Kurani okuyup anlamaya calisiyorlar. Kurani okuyan halk ise aydinlaniyor ve Kuranda ki celiskileri görüyor. Bakiniz Tevbe Suresi Ayet 5 ve 129 Ayetin tamami. Ve tabi ki diger Ayetler de. Birde Kuran Baris vekardeslik dini degil ve bilakis Cihat dini.

Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-01-10 23:55:03 @Deist

ULUSALCI PARTİ DEİZMİ SAVUNUR
https://ulusalcipartisitesi.wordpress.com/

Beğenmedim! (1)
Avatar
Batuhan 2019-01-10 19:45:21

Bakara Suresi 256. Ayet
Dinde baskı-zorlama-tiksindirme yoktur. Doğru bilgiye dayalı eriş, bozuk bilgiye dayalı sapıştan açık bir biçimde ayrılmıştır. Her kim tağuta sırt dönüp Allah'a inanırsa hiç kuşkusuz sapasağlam bir kulpa yapışmış olur. Kopup parçalanması yoktur o kulpun. Allah, hakkıyla işiten, en iyi biçimde bilendir.

Akp ve ahalisi bu ayete rağmen zorla veya menfaat karşılığ din yaymaya çalıştıyorlar. Hakları hiçe saymayı bile önemsiz görüyorlar. Ama Allah'ın isimlerinden bir HAK tır .

Avatar
m,ljjjj 2019-01-10 21:11:34

AH DIN BIRDE KALITELI YASAM SUNABILSE HERKEZ VALLAHI BILLAHI CAMIDEN CIKMAZ FAKAT KARIN DOYURMUYOR BU DÜNYADA AC GEZERKEN BIRDE ÖBÜR TARAFIN BILMEM SEVAP GÜNAH OLAYLARINI DÜSÜNMEK IC ACICI BIR OLAY DEGIL

Avatar
ali 2019-01-10 21:58:49

senin dindarlaşıp dindarlaşmaman söz konusu değil başkalarının hak hukukuna saygı ve edep üzre ol yeter

Avatar
Uyan artık yeter!..... 2019-01-10 23:32:07

Atamayan öğretmen arkadaş bak kim ballı maaşla nerelere atanıyor? Bütçede yük olur diyerek emekliliği verilmeyen EYT'li arkadaş saray bütçesinden kim nerelerde çalışmaya başladı? Siftahsiz dükkan kapatan esnaf arkadaş bak senin ödedediğin vergi ile kim ballı maaş alıyor? ürününü, mahsülünü istediği fiyatı vermeyen çiftçi ve besici arkadaş bak kim isteği ballı maaşla nerelerde görevlendiriliyor? saraya % 26 zam, çalışan ve emeklisine % 10 zammı alan arkadaşlar bakın kim ballı maaşlar alıyor? Enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yorulan vatandaş gör bak kimler ballı maaş alıyor? Umudunu yitirmiş işsiz arkadaş bak kim ballı maaşlı iş buldu? Gerekli liyakati ve adam kayirmayi sindiremeyen zeki ve yetekli genç nesil bak kim liyakatsiz olmasına rağmen kim ballı maaşlı iş buldu? Umutlarını ve projelerini başka bahara bırakmayıp beyin göçünü planlayan genç nesil bak kim ballı maaşla iş buldu. YETER UYANIN ARTIK.