Mahkemeden Demirtaş kararı

Demirtaş'ın yargılandığı davada tutukluluk halinin devamına karar verildi.

Mahkemeden Demirtaş kararı

Demirtaş'ın yargılandığı davada tutukluluk halinin devamına karar verildi.

13 Aralık 2018 Perşembe 18:19
Mahkemeden Demirtaş kararı

HDP eski Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'ın tutukluluğunun devam etmesine karar verildi.

Ankara 19. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen duruşmada, tutuklu Selahattin Demirtaş ile bazı HDP'li milletvekilleri ve avukatları hazır bulundu.

Demirtaş, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin (AİHM) kararı doğrultusunda avukatlarınca tahliye talebinde bulunulduğunu ancak mahkemenin tutukluluğunun devamına hükmettiğini bildirerek, AİHM kararına uymayan mahkemenin tarafsızlığını yitirdiğini vurguladı.

Dün görülen celsede bu nedenle reddi hakim talebinde bulunduklarını belirten Demirtaş, mahkemenin talebi reddettiğini ancak buna ilişkin kararını gerekçelendirmediğini söyledi. Konuyla ilgili bir üst mahkeme olan Ankara 20. Ağır Ceza Mahkemesine itirazda bulunacaklarını beyan eden Demirtaş, üst mahkemenin konuya ilişkin kararını verinceye kadar davanın görülmemesi gerektiğini belirterek, savunma yapmayacağını dile getirdi. Demirtaş'ın avukatları da reddi hakim talebini reddeden mahkeme başkanı ve üye hakimlerden birinin davadan çekilmesi talebinde bulundu.

Görüşü sorulan iddia makamı, Demirtaş ve müdafilerinin talepleri doğrultusunda yapılan itirazların değerlendirilmesi için ilgili evrakların Ankara 20. Ağır Ceza Mahkemesine gönderilmesine ve "üzerine atılı suçu işlediğine dair kuvvetli suç şüphesi bulunması" iddiasıyla Demirtaş'ın tutukluluk halinin devamına karar verilmesini istedi.

Müzakerenin ardından ara kararını açıklayan mahkeme heyeti, reddi hakim talebinin reddedilmesi üzerine yapılan itirazın değerlendirilmesi için duruşma tutanaklarının Ankara 20. Ağır Ceza Mahkemesine gönderilmesine ve savcılık mütalaasında belirtilen nedenlerle Demirtaş'ın tutukluluk halinin devamına karar verdi. Davanın görülmesine 23, 24 ve 25 Ocak 2019 tarihlerinde devam edilecek.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Firat 2018-12-13 19:00:50

Mahkeme degil,recep'in fino köpekleri.

Misafir Avatar
atatürk yahudi idi 2018-12-18 18:50:25 @Firat

Atanızın yahudi olduğu https://www.youtube.com/watch?v=qjACHKhpJHk
CHP de HDP de aynı maksat için SİYONİZM için çalışmaktadır. Laiklik İsrail devletinin kurulmasına halkın sesinin çıkamaması için getirilmiştir. Sözde Kürdistan haritası ile Büyük İsrail Devleti haritalarını üst üste koyun ikisi aynı yerlere kadar uzanıyor. (Tayyip BOPçu diyorsunuz sözde BOP haritasına bakın İsrail devleti haritada küçücük kalıyor, bu BOP masalına nasıl inanabiliyorsunuz?)

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
bu haberi yapan yurt gazetesi 2018-12-14 09:21:03 @Firat

bu karaktersizi hergün haber yapan gazete geçinen dergi ...senin de zamanın gelınce görüşecegiz... bu millet bir patlarsa ne sen kalırsın ne de senı savunan zırtapozlar

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
fırat zenen zibidi 2018-12-14 09:16:20 @Firat

senin gibi köpekleride bunun yanına koyup sabah aksam ıslak hortumla dövemk gerek ... senın karakterini......

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
d bekir 2018-12-14 08:40:50 @Firat

HÜCREYE, YILANLI HÜCREYE . nice canları yaktı, nice anaları gözü yaşlı bıraktı bu cani.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
roja velad 2018-12-14 07:27:23 @Firat

sabır gardaş bizde Allah affetsin deyip onlara soracağız.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Delidumrul 2018-12-13 20:12:51

Türkiyenin unutulmuyacak adaletsizlik örnekleri TARİHE GEÇİYOR..Artık hiç kimse bu rejime inanmaz-güvenmez..Çünkü "Seni başkan yaptırmıyacağız" dediği için intikam aldıklarını sanıyorlar ama yanıldıkları kısa zamanda anlaşılacak...6 milyon oy vermiş vatandaşın düşünce ve görüşleri mahkum ediliyor.6 milyon oy verenlerin birer akrabası-tanıdığı olsa 12 Milyon eder..12 milyonnu mahkum ediyorlar! Akp batıp gidecek ama ezilenlerin mücadelesi sürecek..ta ki adaletli eşitlikci-özgürlükcü bir sistem kurulana kadar...

Avatar
... 2018-12-13 21:32:03

yaw aydin, basin dönmedimi seni ya.. aylardir sacmalayip duruyon.. bi cik, iki üc saat temiz hava al..
kendine gel kocum ..

Avatar
Tahsin 2018-12-13 20:05:40

Demirtaş yanlış yere müracaat etmiş Avrupa insan haklarına gideceğine BAHÇELİYE gitseydin serbest kalırdın Ahmet Türk hiçmi fikir vermedi ?

Avatar
Deist 2018-12-13 20:27:41

Hani Adalet bagimsizdiiiiiiii! Nerede AiHM'nin tahliye karari? Orasi sahi dindonun ahirimida altina imza attiniz? Sahiden Türkiyede neler oluyor?

Avatar
Cahil 2018-12-13 22:51:55

HA BIRDE YANI SELO YAKISIKLI GENC KUVVETLI VE KUDRETLI BIR ADAM ARAP ERKEKLERI GIBI TIK OLMAYANLARDAN DEGIL ARAP ERKEKLERI KISKANIP KARILARINDAN UZAK TUTMAK ICIN GEREGINI YAPMAKTA HAKSIZDA SAYILMAZLAR

Avatar
aydın 2018-12-13 19:22:47

devlet bahçeli ile çok samimi konuşma yapıyor pervin buldan,ve aynı zamndada terörist başı için açlık grevi yapıyor

Misafir Avatar
aydın nikine laf atan götveren 2018-12-14 09:18:56 @aydın

sizin gibi ibileri yuvasında sikiyoruz.. bundan sonra dahada cok sikecegız.. sizin gibileri yok etmek bu vatan a hizmettir amerikan götü yalamaları... satılmış köpekler... vatan hainleri... Allahsız pezevenkler

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
aydin nikli karanlik pezevenk 2018-12-13 23:01:09 @aydın

buralari neden bokluyorsun gotuyen kazikmi sokmak gerek yorum yerini dolduruyorsun kimse yazmasin diye bende senin avradiyin doldururum bu son olsun yemin etirme bana yaparim !

Beğenmedim! (0)
Avatar
Cahil 2018-12-13 22:23:20

NE DIYORDU AKP MILLETVEKILI YASIN TURK DIYE BIR MILLET YOKTUR KURT MILLETI VAROLDUGUNA GORE KURT SELAHATTIN DEMIRTASA SAHIP CIKACAKTIR YASIN AKTAY DOGRU SOYLEMIS TURK DIYE BIR MILLET OLSAYDI ATASINA TURK DEVLETINI KURAN ATATURKUNE SAHIP CIKARDI DEMEKKI ATASI YOKMUS TURK MILLETININ OYSA KURTLER OYLEMI BASKANLARI OCALANIN POSTERLERI SADECE TURKIYE IRAK SURIYE DEGIL AVRUPA AMERIKA VE DUNYADA DALGALANDIRIYORLAR OYLE DEGILMI AYDIN KARDESLER NE DERSINIZ TURK MILLETIMI KATARA GIDIP ARAPLASTILAR YASIN AKTAYIN DEDIGI GIBI SENTEZ OLDULAR