banner87

Önemli oran: Seçmenin yüzde 30’u kararsız

Sandığa gitmeyen yüzde 15 oranındaki kararsızın bu seçim için hareketleneceği belirtiliyor. Yüzde 30’luk kararsız kesimin yeni bir siyaset arayışının ise bulunmadığı ifade ediliyor. Bu durumda Akşener neden parti kuruyor? İşte yanıtı…

Önemli oran: Seçmenin yüzde 30’u kararsız

Sandığa gitmeyen yüzde 15 oranındaki kararsızın bu seçim için hareketleneceği belirtiliyor. Yüzde 30’luk kararsız kesimin yeni bir siyaset arayışının ise bulunmadığı ifade ediliyor. Bu durumda Akşener neden parti kuruyor? İşte yanıtı…

19 Ekim 2017 Perşembe 10:14
Önemli oran: Seçmenin yüzde 30’u kararsız

Hürriyet gazetesi yazarı Abdülkadir Selvi, kamuoyu araştırma kuruluşları ile görüştüğünü, en çarpıcı bilginin kararsızların oranında olduğunu yazdı.

Selvi’nin, ‘Anketler neyi gösteriyor?’ başlıklı yazısında aktardığına göre, anketler kararsızların oranını yüzde 30 olarak gösteriyor. Türkiye’de yüzde 70 sadık seçmen kitlesi var. Yüzde 30 oranındaki kararsızların yüzde 15’i sandığa gitmiyor. Ama seçim sürecine girince kararsızların yüzde 15’i sandığa gidecek, böylece seçimlere katılım oranı yüzde 85 olacak.

Kararsızların yeni bir siyaset arayışının olmadığını aktaran Selvi, “Peki o zaman Meral Akşener neden parti kuruyor? Akşener’in partisi neden merak ediliyor? Akşener henüz partisini kurmadığı için kamuoyu araştırmalarında sorulmamış. Sahada varlığı tespit ediliyor ama oy oranı parti tabelası asıldıktan sonra ölçülmeye başlanacak.” Dedi.

Beyaz AKP’liler

AKP’nin, üniversite mezunu, iyi bir gelir seviyesine sahip ve seçmeninin yüzde 15’ini oluşturan ‘beyaz muhafazakarlar’ ya da ‘beyaz AK Partili’leri geleneksel politikalarla ikna etmeye zorlandığını belirten Selvi’ye göre, AKP’nin önünde duran ikinci sorun ise her seçim döneminde 1 milyon 200 bin gencin oy kullanacak yaşa gelmesi.

Selvi, tüm bu etkiler dikkate dikkate alındığında, 1 Kasım seçimleri ile oluşan dengenin birkaç puan sapma ile devam ettiğinin söylendiğini,  kararsızların oy oranı dağıtıldığında AKP’nin yüzde 49-50 oranına ulaştığını yazdı. CHP’nin yüzde 25-26 oy oranını koruduğunu öne süren Selvi, HDP’nin barajın altı-üstü konumunu koruduğunu, MHP’nin henüz Meral Akşener etkisi ölçülemediği için barajın birkaç puan üstünde görüldüğünü belirtti.

Selvi, “AK Parti oylarının yüzde 40’ın altına düştüğünü iddia eden yazılara, hatta konuştuğum bazı AK Partililerdeki moral bozukluğuna rağmen, anketler aynı şeyi göstermiyor” dedi.

Akşener’in partisi MHP'den ne alacak?

Posta gazetesi yazarı Candaş Tolga Işık ise Akşener’in kurduğu yeni partinin söylemi, programı, nerede durduğu ve kimlerin olduğunun henüz bilinmediğini belirterek, “Ama bu nasıl bir siyasi öngörü yeteneğiyse partinin 2 sene sonra yapılacak seçimde alacağı sonuca herkes hakim!” diye yazdı.

Işık, bugünkü köşesinde, şu görüşleri dile getirdi:

“Aslına bakarsanız; Akşener’in partisinin performansından çok daha önemli olan bu partinin genel tabloda yaratacağı tesir.

Elimizde son dönemde yapılmış anket sonuçları var.

Anketlerden çıkan ve Akşener’in partisinin alacağı oydan çok daha dikkat çekici sonuç ise şu: Akşener yüzde kaç oy alacak bilmiyoruz ama bildiğimiz şu ki MHP seçmeninden ciddi anlamda oy alacak.

Bu, zaten baraj sınırında gezinen MHP için tam bir kabus senaryosu.

***

Meral Akşener’in kuracağı parti (bugün için anketlerde barajın altında gözükmekle birlikte) 2019’da barajı aşabilir mi henüz muamma ancak MHP barajın altında kalırsa bunun en büyük müsebbibi bizzat Akşener’in partisi olacak.

Akşener’in partisi ister barajın altında kalsın ister barajı aşsın...

Devlet Bahçeli yeni bir strateji geliştirmez, Türkiye ve dünyada ülkücü-milliyetçi seçmen oranını yüzde 20’lerin üzerine taşıyan gelişmeler yaşanmazsa önümüzdeki seçimler MHP için hiç de iç açıcı görünmüyor.”

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.