banner87

Yıldırım: Cumhurbaşkanına soru soramazsınız

CHP'li Ömer Fethi Gürer’in, Erdoğan tarafından yanıtlanması istemiyle verdiği yazılı soru önergesi, “Cumhurbaşkanına soru sorulamayacağı” gerekçesiyle iade edildi.

Yıldırım: Cumhurbaşkanına soru soramazsınız

CHP'li Ömer Fethi Gürer’in, Erdoğan tarafından yanıtlanması istemiyle verdiği yazılı soru önergesi, “Cumhurbaşkanına soru sorulamayacağı” gerekçesiyle iade edildi.

28 Temmuz 2018 Cumartesi 11:39
Yıldırım: Cumhurbaşkanına soru soramazsınız

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, ülkemizde mülteci konumundaki Suriyelilerin durumu ve kayyum atanan şirketlerin yaşadığı sorunlarla ilgili olarak, Anayasanın 98 ve TBMM İç Tüzüğünün 96 ve 99 Maddeleri uyarınca Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yanıtlanması istemiyle iki ayrı yazılı soru önergesini de TBMM Başkanlığına sundu.

CHP’li Fethi Gürer, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a “Ülkemizde Suriye’den göç ile gelen kişi sayısı kaçtır? Kaç Suriyeliye T.C kimliği verilmiştir? Göç ederek ülkemize yerleşen kaç Suriyeli seçimde oy kullanmıştır? Suriyeli mültecilerin en yoğun yaşadığı 5 il hangisidir? Bugüne kadar Suriyeliler için yapılan toplam harcama ne kadardır? Kaç Suriyeli ülkemizde çalışma izni verilmiştir? İş yeri sayısı açan Suriyeli sayısı kaçtır? 2016-2018 yılları arasında kaç şirkete kayyum atanmıştır? Kaç şirketin mal varlıklarına el konulmuştur? Kayyum Yönetiminde iken faaliyeti sonlandırılan şirket sayısı kaçtır? Kayyum atanan şirketlerin devlet bankalarında kullandığı kredi toplamı ne kadardır?” şeklinde sorular yöneltti.

CUMHURBAŞKANINA SORU SORAMAZSINIZ…

Ancak, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a yöneltilen soru önergeleri, TBMM Başkanlığı tarafından Gürer’e iade edildi. TBMM Başkanı Binali Yıldırım imzasıyla, CHP Niğde milletvekili Ömer Fethi Gürer’e gönderilen iade yazısında, “Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 98. maddesi beşinci fıkrasına göre ‘yazılı soru; yazılı olarak en geç on beş gün içinde cevaplanmak üzere milletvekillerinin Cumhurbaşkanı Yardımcıları ve bakanlara yazılı olarak soru sormalarından ibarettir. İlgili soru önergeleriniz, Anayasa’da öngörüldüğü şekliyle Cumhurbaşkanı Yardımcısı ya da bakanlara yönetilmesi halinde işleme konulabilecektir” ifadelerine yer verildi.

TEZATLIK

Yazılı soru önergesinin iade edilmesini yorumlayan CHP Niğde milletvekili Ömer Fethi Gürer ise Türkiye’de icranın belirleyicisi ve başı olduğu gibi her konuda yetkisi olan cumhurbaşkanın, yazılı soru önergelerine dahi yanıt vermeyecek olmasındaki tezatlığına değindi. Gürer, “milletvekili olarak, her konuda yetkili ve belirleyici tek adam olan cumhurbaşkanına soru sorulamayacaksa bunun adı nasıl demokrasi olur?” dedi.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 28.07.2018 13:06
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Antalyalı Attalos 2018-07-28 12:00:57

Sn.Vekil,yalnız cumhurbaşkanına değil bakanlara da soru soramazsınız artık.Parlementonun millet adına denetleme yapma dönemi geçti artık.Şimdi faşist diktatörlük dönemi başladı.Uyanın artık.

Avatar
2018-07-28 14:07:30

Mehdi ilan edinde millet de soru sormasin ! Ne lan hitlere dua okutturacaksiniz!

Avatar
Batuhan 2018-07-28 14:59:34

Neden ? Cumhurbaşkanının maaşını halk ödemiyormu ? Maaşı veren soruyu da sorar...

Misafir Avatar
Ossmann 2018-07-28 15:27:47 @Batuhan

Batuhan senin o dedigin demokrasilerde oluyor !!!!

Beğenmedim! (0)
Avatar
tayyip 2018-07-28 15:45:52

sen Allahmısın peygambermisin fasulyenin tekisin daha diploman bile yok

Avatar
A 2018-07-28 13:08:25

NUR TOPU GIBI DIKTA YONETIMIMIZ VAR, BATI SEN KISAN DUR.

Avatar
ATEİST: 2018-07-28 15:27:28

Çünki (((( NE DÜĞÜ BELİRSİZ DÜNYA VAR OLDUĞUNDAN BU YANA HİÇ BİR ÜLKEDE UYGULANMIYAN UYDURUK ,ŞAÇMA ,SAPAN BOKTAN BİR BİR YÖNETİM ŞEKLİ OLDUĞUNDAN DOLAYI SÖZDE CUMHUR BAŞKANI OLARAK ADLANDIRILAN DİKTATÖRLÜK YÖNETİM ŞEKLİ OLDUĞU İÇİN )) BU ADAMA SORU SORULAMAZ .!! DOLASI İLE DÜNYA VAR OLDUĞUNDAN BU BU YANA HİİÇ BİR ÜLKE NE ,DUYULMUŞ NE UYGULANMIŞ ..BOKTAN YÖNETİM ŞEKLİ sadece tayyip denilen ADAMIN göründen uydurduğu bir yönetim şekli olduğu için soru SORULAMAZ ! Kesin böyle bir yönetim şekli bu adam şimdi TÜRK VATANIMIZIN her bir karış toprağına da benim ,benim malım derse lı diyecek ve ve ülkeyimizide kendi malına kayacak HİİÇ BİR ŞEY yapamıyacaksınız .istediğini istediği an yaşa padişah sen büyük HİİÇ kimse yok denediğin an KATLEDİLECEĞİZ demek anlamındadır .Dolayısı ile bu ruhsağlığı deli gömleği GİYECEK SON SAFAYA GELMİŞ ADAMIN daha neler , neler uygulayacağını kısa zaman da ölmez sağ kalıcak göreceğiz padişahım çok yaşa deniyen ya terörü yada tayyibe hakaretten KODESTE..bu adam hasta ÇOOOK hasta ÜLKEMİZİ ÇOOOK BÜYÜK BİR FELÂKET ,FACİA DEHŞET BEKLİYOR .bir SURİYE IRAK,LİBYA MISIR VE DEĞER KARMA KARIŞIK İÇ SAVAŞI OLAN ÜLKELERDENDE KÖTÜ OLACAĞIZ .YAŞARSAK GÖRECEĞİZ bu arada tayyip yaşar ,çünki hiçte nakli yatırdığı için ölümsüzlük iksiri içtiği için özel beslenme uygulandığı için yaşar bu adam bundan dolayı yaşarsak diyoruz belkide bizleri hepimizi padişahım çok yaşa demediğimiz için ya fetöcü iftirası atılacak yada KATLETİRECEK niz TÜRK ULUSUNU . Gözü dönmüş mevlii,MAKAM ,ÖZELİKLE MENFAATLERİ İÇİN İHTİŞAMI ,GÖSTERİŞİ İNSAN OĞULLARINA TEPEDEN NAKMAK KOPLEXSİ DOLAYISI İLE GÖZÜ DÖNMÜŞ AKIL ,HASTASI bu adam ölene kadar hayatımız zindan bize .

Avatar
Yusuf 2018-07-28 12:28:59

Sayın Kılıçdaroğlu AYAKTA uymuyor diyoruz kimse anlamıyor. Yada Kılıçdaroğlu bunu bilerek yapıyor.

Avatar
İMAMIN KAYIĞINA BİNESİN İNŞALLAH tayyip İNŞALLAH ÂMİN . 2018-07-28 16:24:55

Yorumcular boşveriii .Takmayın KAFANIZI DÜNYA kurulduğundan bu yana tayyip gibilerin sonunu tarih kitaplarında okudunuz ve gördünüz .!! İşte tayyibin sonuda AYNEN bunlar gibi OLACAK .Hatta daha da kötü geçiş ,FELÂKET dehşeti yaşıyacak İNŞALLAH ÂMİN hatta onlardan da götü olacak bir SADDAM ,HÜSEYIN ,BİR JADDAFİ DENDE FECİ ,FELÂKET ,FACİAYI YAŞIYACAK UZUN SÜRMEZ .Dolayısı ile bırakın kafayı takmayın PADİŞAHLIK ,tek ADAMLIK EVCİLİĞİ oynasın bakalım zevkini çıkara bildiği kadar çıkarsın nasıl olsa uzun süremiyeceği gibi kısa ÇOOK kısa bir zaman sonra SONU KADAFİDENDE ,SADDAM HÜSETÜYİNDENDE HADDA VE HADDA ESATANDA DAHA ,DAHA KÖTÜ ÇOOOK KÖTÜ OLACAK .Kasılsın bakalım TANRININ KULLARINI aşağılasın bakalım .Biz TÜRK ULUSUNA ÇAVAPLAMAK İSTEMEDİĞİ SORULARI NASIL OLSA TANRI CEVAPLARINI (( CEHENDEMİN KÖR ATEŞİNDE ÇAYIR ,ÇAYIR YANARAK ÇIĞLIKLAR ATARAK CEVAPLIYACAKTIR )) bu geçici dünyada HİİÇ kimse ÖLÜMSÜZ deyildir tek var olan TANRI hayırlı ölümler VERSİN .tayyip bin ÖLÜMÜ ÇOOK FACİA ,FELÂKET ,DEHŞET içinde olacaktır .Hak yedi ,haram ,yedi ,sahtekarlık yaptı ,hırsızlık ,yaptı ,TANRININ KULLARI ÇOLUK,ÇOCUK,GENÇ,YAŞLI DEMEDEN KATLETİ .Yaran yere NAMUSU ,ŞEREFİ ÜZERİNE YEMİN etti ÜLKEMİZ TÜRK VATANIMIZI SATTI BÖLDÜ PARÇALADI 4 LÜ kürtistan denilen lağım kanalizasyondan topraklara ülke adi verdi SÖZDE ülke kürtistan ı kurdu .Demokratik ,LAİK TÜRK CUMHURİYETİNİ mevlii,MAKAM ,ÖZELİKLE MENFAATLERİ UĞRUNA CEBREN ,ve hile ile aziz TÜRK ULUSU böldü ,parçaladı İŞGAL etti ne bileyim yani çoook günahlar işledi İSLÂMİYETİN KUTSAL KİTABI KURANIMIZI BİLE BUNUNLA DOĞDUM DİYEREKTEN MEYDANLARDA MEVKİİ MAKAM MENFAATLERİ UĞRUNA İHTİŞAMI ,GÖSTERİ UĞRUNA BUNUNLA DOĞDUM DİYEREKTEN ( TÖBE HAŞA ) MEYDANLARDA GAZETE PARÇASI GİBİ GİBİSİNDE FAZLA SALADI KURANIMIZI BU DİYEREKTEN AŞAĞILADI .Dolayısı ile bundan dolayı tayyip denilen ADAMIN sonunu TANRI BELİRLİYECEK TANRI ONA ÖYLE BİR TAKAT ATACAKKİ CEHENDEMİN DİBİNDE ÇAYIR ,ÇAYIR YANARKEN ÇIĞLIKLARI BÜTÜN YER YÜZÜNDE İNLİYECEK .DOLAYISI İLE SABREDİN ,uymayın bu deliye nasıl olsa SONU İNŞALLAH KADDAFİDENDE ,SADDAM HÜSEYİNDENDE VE DEĞER DİKTATÖRLERDENDE FECİ ,FELÂKET ,DEHŞET İÇİNDE OLACAK İŞTE O ZAMAN GÖRECEK CEBREN VE HİLE İLE AZİZ TÜRK VATANIMIZIN TOPRAKLARINI İŞGAL ETMEK TÜRK ULUSUNA İHANET ETMENİN NE DEMEK OLDUĞUNU GÖRECEK .AZ KALDI DOYAMIYACAK PADİŞAHLIĞINA TANRI ONU ÇOOK KÖTÜ CAZALAYACAK BİZE OLMASA TANRIYA CEVABI VEREK ENİNDE SONUNDA FECİ ŞEKİLDE GEBERECEK .Dolayısı ile sabır her şeyin başı sabır belki sabırımız,kalmadı ama yapacakda bir şey gelmiyor elimizden milyonlarca bizler bet dua edeceğiz bunun başka yok çaresi bu DELİ den kurtulmak için sadece bir olacağız birlik olacağız TANRIDAN CEZALANMASINI İSTEYECEĞİZ .HADDA ÖLMESİNİ BİLE .!!