banner87

İşte genç kalmanın 18 ipucu...

Yıllara meydan okumak kendine iyi bakmakla ilintili olarak mümkün. Bu sırları yerine getirdiğinizde yaşam enerjiniz de artar ve hayata pozitif bakabilmenin avantajı ile yüzünüz hep ışıldar.

İşte genç kalmanın 18 ipucu...

Yıllara meydan okumak kendine iyi bakmakla ilintili olarak mümkün. Bu sırları yerine getirdiğinizde yaşam enerjiniz de artar ve hayata pozitif bakabilmenin avantajı ile yüzünüz hep ışıldar.

31 Mayıs 2018 Perşembe 15:28
İşte genç kalmanın 18 ipucu...

1. AŞIRI GÜNEŞTEN UZAK DURMALISIN

En az 30 SPF değerine sahip güneş koruyucu kullan. Bu koruyucuların hem UVA, hem de UVB ışınlarını engelleyen geniş spektrumlu olduğundan emin ol. Günün bulutlu veya parlak olması fark etmez. Her birkaç saatte bir yeniden uygulama yapmayı unutma. Böylece cildin gün boyunca korunmaya devam eder.

Güneşteki UVA ve UVB ultraviyole ışıklarından kaynaklanan hasar, yaşlanma belirtilerinin % 90′ ini oluşturur. UV ışınları cildin elastikiyetini veren dokuyu bozar, mat, sarkık bir görünüme ve aynı zamanda düzensiz cilt tonuna, kırışıklıklara ve yaş lekelerine de neden olur. Bu sebeple ne kadar erken yaşta önlem alırsan o kadar iyi sonuç alırsın.

2. SEBZE VE MEYVE AĞIRLIKLI BESLENMELİSİN!

Yağsız proteinler, kepekli tahıllar ile takviye edilmiş meyve ve sebzeler gibi sağlıklı seçimler yaptığınızda genç kalmak daha kolay. Bu yiyecekler, sağlıklı bir metabolizma inşaa etmenin yanı sıra dış görünüşümüzde de sağlıklı ve ışıl ışıl görünmezi sağlayan temel besin maddelerini vücudumuza sağlar. Meyveler ve sebzeler, vücudumuza zarar verici serbest radikallere de karşı durarak vücudumuzun savunma mekanizması halini alırlar.

3. BOL SU İÇMELİSİN!

Doğal olarak nasıl genç görünebileceğini bilmek ister misin? Cildinin elastikiyetini esnek tutmak ve sağlığını desteklemen için her gün 6 ila 8 bardak su içmelisin. Susuzluk cildin kurumasına ve buruşmasına sebep olur. Uygun nemlendirme, daha genç ve daha sağlıklı görünen bir cilde izin vererek dokuların ve cilt hücrelerinin yenilenmesini sağlar.

4. FİZİKSEL AKTİVİTELERİNİ ARTTIRMALISIN!

Her gün hareket etmeyi hayatına kattığından emin olmalısın. Son zamanlarda yapılan araştırmalar, egzersiz yapankişilerin, hücresel düzeyde neredeyse çok uzun yıllara denk gelen yaşlanma ekilerini yavaşlatabildiğini gösteriyor! Egzersiz ayrıca kan akışını arttıran, oksijeni ve besin maddelerini hücrelere taşıyarak cildin daha genç bir görünüm kazanmasına fayda sağlar. Aynı zamanda yaşla birlikte gelen hafıza ve beyin fonksiyonlarını iyileştirir. Andropoz ve menopoz dönemlerini daha rahat ve kolay geçirmeni sağlar.

5. TÜTÜN MAMÜLLERİNDEN UZAK DURMALISIN!

Sigara içmek, vücudunuza ve cildinize yapabileceğiniz en kötü şeylerden biridir. Genç görünmek istiyorsan, bu ürünleri hayatından çıkarmalısın.Purolar ve sigaralar vücuttaki C vitamini miktarını azaltır. Kollajen kırılmasına ve kırışıklık oluşumuna neden olur. Sigara içmek ayrıca ciltteki su miktarını azaltarak cilde kuru ve mat bir görünüm verir. Tekrarlanarak içilen sigaralar ağız çevresinde önemli derecede daha fazla kırışıklıklara yol açar.

6. ALKOL KULLANIMINA DİKKAT ETMELİSİN!

Çok düşük miktarda alkol kullanımının sağlık açısından yararları olabileceği hep söylenir. Ancak çok fazla alkol ve kafein hem sağlığınız hem de görünümünüz üzerinde olumsuz bir etkiye sahiptir.

Uzun süre ve fazla miktarda alkol kullanımı, damarlarının sürekli olarak genişlemesine ve büyümesine yol açar. Bu da yüzünde kızarıklığa ve şişkinliklere sebep olabilir. Doğal renk tonunun kaybolması, kalıcı ve yamalı kızarıklıklar, uzun vadeli etkiler arasındadır. Hatta cildin daha ince olduğu burun çevresinde gözle görülür kılcal damarlar meydana gelebilir. Daha genç görünmek istiyorsan alkolden uzak durmalısın.

7. CİLT BAKIMINI ALIŞKANLIK HALİNE GETİRMELİSİN!

Günlük cilt bakımı rutinine cilde nazikçe peeling yapan bir temizleyici ile başlamalısın. Daha sonra cildi nemlendirmek için nemlendiriciyi uygulayarak, sıkı ve esnek kalmasını sağlayabilirsin ve kırışıklıkların görünümünü azaltabilirsin. Yeşil çay özü, A, C & E vitaminleri gibi maddeler, serbest radikallere karşı koruma sağlamaya, kollajen oluşumuna ve cildin neminin korunmasına yardımcı olur.

8. EK BESİN TAKVİYESİ ALMAYI İHMAL ETMEMELİSİN!

Cildin yaşlanması biyolojik ve çevresel faktörlerin birleşiminden kaynaklanır. İlk önlem olarak muhakkak ki sağlıklı beslenme hayatımızın olmazsa olmaz bir kuralıdır. Bizler herşeye dikkat etmemize ve sağlıklı beslendiğimizi düşünmemize rağmen vücudumuzun yaşlanmaya karşı etkili olan besin maddelerine fazlasıyla ihtiyaç duyabilir. Bu gereksinimin her an karşılanabilmesi adına anti-aging etkili besin takviyelerinin alınması çok önemlidir.

Takviyeler aynı zamanda enerji seviyemizi arttırır. Ruh halimizi pozitif etkileyerek daha genç hissetmene yardımcı olur.

9. BİR UZMANA DANIŞMALISIN!

Yaşımız ilerledikçe, yağ, kemik yoğunluğu ve kas kaybı nedeniyle yüz hacmi azalır. Çizgiler ve kırışıklıklar daha belirgin hale gelir. Tekrarlayan yüz ifadeleri, yaşlı bir görünümü daha da arttıran derin kaş çatma çizgilerine neden olabilir. Ayrıca, kılcal damarlar ve akne izleri yaşla daha belirgin hale gelir. Bu endişeleri gidermek ve daha uzun süre genç kalmana yardımcı olmak için bir uzman doktor ile görüşerek çağımız lazer teknolojilerinden ve daha bir çok farklı uygulamalardan yararlanabilirsin.

10. BOL PROTEİN TÜKETMELİSİN!

Vücudunun yeni kollajen ve elastin oluşturması için protein kaynaklarına ihtiyacı var. Burada bir vücut geliştiricisi gibi protein yemenden bahsetmiyorum. Her öğününde yüksek kalitelide bir protein çeşidini yemeyi hedeflemelisin. Kahvaltı öğününe yumurta, öğlen ve akşam öğünlerine ise et, tavuk, balık gibi protein içerikli besinleri eklemelisin.

11. SAĞLIKLI YAĞ YEMELİSİN!

Bütün yağlar kötü değildir. Özellikle balıklarda, kabuklu yemişlerde ve tohumlarda bulunan Omega-3 yağ asitleri vücudundaki doku hasarına ve yaşlanmaya sebep olan süreci yavaşlatır. Gözle görülür gelişmelere neden olur. 2007 yılında orta yaşlı Amerikalı kadınlarda yapılan bir çalışmada, Omega-3 alımının yaşlanmadan kaynaklanan cilt kuruluğuna ve ciltteki bağ dokunun azalması durumuna karşı katkıda bulunduğu kanıtlandı.Buna ek olarak, Omega-3’ler, UV ışınlarına karşı cildin direncini arttırır. Cilde zararlı serbest radikallerden cildi korur.

12. İÇ HUZURUNU YAKALAMALISIN!

Genç kalmak, daha az stresli olmak demektir. Rahatlamak, meditasyon yapmak ya da sadece derin nefes almak içiher gün kendine 10-20 dakika gibi küçük bir zaman dilimi ayırabilirsin. Endişelerinden uzaklaşmak ve iç huzurunu dinlemek doğal olarak daha genç görünmene yardımcı olur.

Sayfalarca verilen araştırma raporları tedavi edilmemiş depresyonun hücresel yaşlanmayı hızlandırdığını söylüyor.

13. ABARTI KALORİ ALMAMALISIN!

Yetersiz beslenmeye yol açmayacak şekilde abartı kalori alımından kaçının. Daha az kalori almak seni daha uzun ömürlü yapar. Kalori kısıtlamasının vücudun yaşlanmasını geciktirdiği anatomik ve biyokimyasal bozulmasını önlediği çok sayıda çalışma ile gösterilmiştir.

Japonların diğer ırklara göre daha uzun ve sağlıklı yaşamalarının altındaki sebep, aşırı yemek yemekten kaçınmalarıdır. “Daha uzun yaşa, daha genç hisset” felsefeleri de tamamen dikkatli yemelerine dayanır.

14. BEYİN FONKSİYONLARINI ÇALIŞTIRMALISIN!

Beyin fonksiyonları için, “kullan ya da kaybet” diyebilirim. Genç kalmanın en önemli sırlarından biri hafızanı genç tutmaktır. Yeni bir dil öğrenmek, bir enstrüman çalmak, sudoku yada bulmaca gibi zihninizi aktif tutacak beceriler buna yardımcı olur.

Günlük fiziksel egzersiz yapmak hem uzun süreli hafızamızı hem de epizodik bellek dediğimiz anılarımızın hatırlandığı bölgeyi canlı tutmamana yardımcı olur.

15. GÜZELLİK UYKUNU KISITLAMAMALISIN!

Hem erkekler hem de kadınlar için ortalama düzenli olarak bir gecede 6 ila 8 saat arası uyumalıdır. Daha çok uyumak, genç kalmak demektir! Araştırma raporları bile uykusuz kaldığınızda daha az çekici, daha az sağlıklı ve hatta üzgün görüneceğinizi gösteriyor.

DNA taşıyan kromozomlarımızın uç kısımlarında telomer adı verilen koruyucu kılıflar vardır. Bu kılıflar zamanla aşınır ve yaşam süresi boyunca kısalırlar. İyi uyku uyuyan kişilerin 9 yaş daha genç gösterdiği ve telomer aşınmasına karşı daha dirençli olduğu kanıtlandı.

Yeterli uyku, beyin dokusu kaybını, öğrenme ve hafıza kaybı etkilerini arttırır.

16. SIRT ÜSTÜ UYUMALISIN!

Uyuma şeklin, yüzünde kırışıklıkların gelişimini etkileyebilir. Gülmek ya da kaşlarını çatmak gibi cildindeki mevcut kollajen yıkımını hızlandıran kas hareketleri gibi gece boyunca başımızı dayadığımız yastıktan dolayı da yüzümüzde “uyku çizgileri” oluşabilir.

Eğer sırt üstü uyursan, yüzündeki baskıyı da azaltırsın ve kırışıklıkların önlenmesine yardımcı olursun.

17. SANA MUTLULUK VEREN BİR HAYAT ARKADAŞIN OLMALI!

Hayatta bir eşe sahip olmak, ya da evinde bir hayvan beslemenin yaşlanma üzerinde olumlu bir etkisi vardır. Her ikisi de stresi azaltmaya, beyin fonksiyonlarını iyileştirmeye, bağışıklığı ve ruh halini hızlandırmaya ve daha uzun yaşamamıza yardımcı olabilir. Bunu sevginin gücünün bir karşılığı olarak düşün!

18. HEP GENÇ HİSSETMELİSİN!

Zihnin gücü yaşlanmayı her zaman yener. Kendini ne kadar genç hissedersen o kadar uzun yaşarsın. Kronolojik yaşını muhakkak ki kontrol edemezsin. Ama sana canlılık veren yaşda hissedip bunu kronolojik yaşınla eşitleyebilirsin. “Yaşlandık Artık!” sözünü asla söyleme! Bunu söyleyenlerin de negatif enerjisini üzerine alma. Genç hisset, daha uzun genç yaşa!

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
☪ ATATÜRK'ÇÜ ULUSAL RADYO YAYINDA ❤ FM 100.8 MHZ ☪ 2018-06-18 00:17:38

.