Sigara içmeyen çalışanlar ayaklandı!

ABD'deki bir araştırmaya göre sigara kullanan çalışanlar, verdikleri sigara molalarıyla diğer meslektaşlarına göre yılda ortalama 6 gün daha az çalışıyor. Sigara içmeyen çalışanlar ise bu farkın kapanması için daha fazla izin talep ediyor.

Sigara içmeyen çalışanlar ayaklandı!

ABD'deki bir araştırmaya göre sigara kullanan çalışanlar, verdikleri sigara molalarıyla diğer meslektaşlarına göre yılda ortalama 6 gün daha az çalışıyor. Sigara içmeyen çalışanlar ise bu farkın kapanması için daha fazla izin talep ediyor.

02 Mart 2018 Cuma 12:00
Sigara içmeyen çalışanlar ayaklandı!

Dünya genelinde tütün ürünlerine karşı yürütülen kampanyalar dikkat çekerken, ABD’de yapılan bir araştırma sigara kullananlarla, kullanmayanları iş dünyasında karşıya karşıya getirdi.

Elektronik sigara üreticisi Halo’nun yaptığı ve 1000 kişinin katıldığı çalışmaya göre, iş hayatında sigara kullanan kişiler, verdikleri kısa molalarla diğer çalışanlara göre yılda ortalama 6 gün daha az çalışıyor.

Sektörlere göre oranlandığında finans ve teknoloji alanlarında çalışanlarda bu süre 20 güne kadar ulaşırken, gayrimenkul sektöründe ise bu süre ortalama 5 gün olarak dikkat çekiyor.

Projeyi yürüten ekipten Joe Mercurio USA Today gazetesine yaptığı açıklamada, sigara içmeyen çalışanların yüzde 40’ının aradaki farkın kapanması için daha fazla izin hakkı talep ettiğini söyledi.

156 MİLYAR DOLAR KAYIP
Araştırmada yer alan sonuçlara göre, izin hakkının artırılması sigarayı bırakma konusunda da teşvik edici bir unsur olarak öne çıkıyor. Buna göre çalışan kadınlar yılda 11 gün fazla izin hakkı karşılığında sigarayı bırakmayı düşüneceğini söylerken, erkeklerde ise bu sayı 12 olarak belirtiliyor.

ABD’de tütün ve tütün ürünlerine bağlı hastalıklardan dolayı ekonomide oluşan verim kaybı 156 milyar dolar olarak ifade ediliyor.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 02.03.2018 13:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.