Erdoğan'ın boykota karşı önerdiği telefon yerli çıkmadı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ABD'ye elektronik ambargo açıklarken önerdiği Vestel marka cep telefonlarının "yerli ve milli" olmadığı ortaya çıktı. Vestel marka cep telefonlarının parçalarının büyük bölümünün ABD'li şirketler tarafından üretildiği ortaya çıktı. Yazılımı da tamamen ABD malı.

Erdoğan'ın boykota karşı önerdiği telefon yerli çıkmadı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ABD'ye elektronik ambargo açıklarken önerdiği Vestel marka cep telefonlarının "yerli ve milli" olmadığı ortaya çıktı. Vestel marka cep telefonlarının parçalarının büyük bölümünün ABD'li şirketler tarafından üretildiği ortaya çıktı. Yazılımı da tamamen ABD malı.

14 Ağustos 2018 Salı 14:46
Erdoğan'ın boykota karşı önerdiği telefon yerli çıkmadı

Erdoğan'ın açıklamalarıyla hisselerinde yükseliş görülen Vestel telefonların özelliklerine ilişkin olarak Bloomberg detaylı bir analiz yayınladı. "Erdoğan'ın Apple Boykotu Amerikan Teknolojisinin Heryerde Olduğunu Gözden Kaçırıyor" başlıkla habere göre 650 -2.500 lira arasında satılan Vestel telefonların parçalarının büyük bölümü Amerikan şirketleri tarafından üretiliyor. San Diego, California merkezli büyük bir yarı iletken şirketi olan Qualcomm Inc. tarafından üretilen çipler ve New York merkezli Corning Inc. tarafından yapılan dokunmatik ekran camları dahil.

Bu bileşenlere alternatifler var ve Vestel bunlardan bazılarını kullanıyor. Örneğin bir kaç telefonunda, Qualcomm tarafından yapılanlar yerine Tayvan'ın MediaTek Inc. şirketi tarafından tasarlanan çipler kullanılıyor.

Vestel açısından değiştirilmesi daha zor olan, Alfabhet Inc.’in yani Google’ın geliştirdiği Android işletim sistemi. Vestel’in haricinde dünya çapında satılan cep telefonlarının çoğunu Android sistemi destekliyor.

Önerilen Haberler
Anahtar Kelimeler:
ErdoğanVestelABD
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Nurali Boz 2018-08-14 15:00:03

Ayrani milli olmayanin telefonu milli olurmu derya bitti goz"unu yastigin altina dikti ordanda tahta kurusu ile bit cikti Allahi vardi dolar yagdiracakti ne oldu akllahida sahte cikti cunku Allah insan ogluna akli ve fikri verdigi icin dolarla isi olmaz hirsiz butun varlik lari satarken dusunecek akli yoktu simdi dis gucler 600 milyar dolari kimden aldin be hirsiz yalanci sahtekar

Misafir Avatar
nurali karıştırmıyor 2018-08-14 20:35:14 @Nurali Boz

Allahı karıştıranı sen biliyorsun ama çaktırmıyorsun .Allah sizin gibi kansızları görüyor ama siz tiye alıyorsunuz

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Allah ile alıp veremediğin nedir? bozo 2018-08-14 19:23:57 @Nurali Boz

ne çarpaz insansın ! sen Allah,ı neden dolar,a karıştırıyvorsun..
rezil...Allah senin elini belini dilini kitletsin..işe yarama..nuraali bozeşek.

Beğenmedim! (1)
Avatar
misafir 2018-08-14 15:55:45

vestelin arçelikin tüm ürünleri montaj...tenekesi hariç..

Avatar
YILDIRIM 2018-08-14 16:24:12

Sayın Erdoğan;
ABD Mallarını Protesto Fikrinize Yürekten Katılıyorum.
Ancak Buna Devletimizin DOLAR ile SÖZLEŞMELERİNİ KARARNAME ile TL ye ÇEVİREREK BAŞLANMALISINA ÖNDERLİK ETMELİSİNİZ.
Öncelikle Köprü – Otoyol da – Şehir Hastanelerinde – Diğer İhale ve Sözleşmelerde – DOLAR ile yapılan tüm sözleşmeleri Yerli MİLLİ Para olan TL ye ÇEVİREREK BAŞLAMALISINIZ.
Saygılarımla.

Avatar
YILDIRIM 2018-08-14 19:02:27

Sayın Erdoğan;
01.07.2014 Tarihinde TBMM vermiş olduğunuz, 28.08.2014 tarihli Resmi Gazetenin 1. Mükerrer Sayı; Mal Beyanız da Tasarrufunuzun Bir Kısmını ABD Doları ile yapmışsınız.
2014 Tarihinde Devletimizi Siz İDARE Edeceksiniz, ama TL ye Güvenmeyip, Tasarrufunuzun Bir Kısmını ABD nin DOLARI ile Yapacaksınız?
Size Sorum:
İdare Ettiği TÜRKİYE' ye mi GÜVENMEDİNİZ de ABD Doları Aldınız?
MİLLİ Paramıza mı GÜVENMEDİNİZ de ABD DOLAR' ı Aldınız?
Yoksa Siz İdare Eden kendinize mi GÜVENMEDİNİZ de DOLAR Aldınız?
(İnanmayan RESMİ Gazetenin Yazdığım Sayısı Okuyabilirler.)
Saygılarımla.

Avatar
iPhone 2018-08-14 21:03:54

https://www.abcgazetesi.com/guncel/erdogan-kendi-iphoneunu-ne-yapacak/haber-99779

Avatar
zeytin 2018-08-14 18:38:46

bu ulkede boykot uygulamak biile hayal.

Avatar
Batuhan 2018-08-14 20:34:42

Herkesi dolara boykota çağıran hükümet bu gün benzin ve mazota zam yaptı..Çünkü benzin ve mazotu dolar ile alıyor.. Yani dolara göre ayar yaptı .. Her hatanın faturasını ödemek halka düşüyor maalesef. Eğer dolar a karşı boykot yapıcaksan. Hakkariden petrol ÇIKAR.. Osmanlı döneminde urasının petrol ile dolu olduğu belirlendi. Söylesinler bakalım bunu neden yapmıyorlar....?

Misafir Avatar
Batuhan 2018-08-14 20:44:10 @Batuhan

Diğer yandan tüm akıllı telefonlar Android işetim sistemi kullanıyor. Bu google üretimi dolayısı ile Amerikan malı...Hadi... Herkes cep telefonlarını atabilecekmi ? Hiiç sanmıyorum...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Batuhan 2018-08-14 20:40:20 @Batuhan

Ülkemizde kullanılan her Intel ve AMD bilgisayar amerikan malı işlemci kullanıyor.. Yani bu tüm bilgisayarlar demek. AMD ve INTEl amerikan malı..Profesyonel bilgisayarların hepsinde WINDOWS işletim sistemi var. BU Microsoft ürünü ve Amerikan malı.. Hadi hepsini değiştirin bakalım.. Böyle kahramanlık şovları yapmaktansa gerçekçi çözümler getirmesi gerekiyor politikacıların.. Küstük size ile politika olmaz.. Politik çözümler gerekiyor.. Barışçıl ve gerçekçi çözümler.

Beğenmedim! (0)