IŞİD, Instagram'ı propaganda aracı olarak kullanıyor!

Sosyal medyayı etkili kullanmasıyla militan devşirdiği bilinen IŞİD, Facebook, Twitter ve Youtube’daki sıkı takip nedeniyle Instagram’a yöneldi.

IŞİD, Instagram'ı propaganda aracı olarak kullanıyor!

Sosyal medyayı etkili kullanmasıyla militan devşirdiği bilinen IŞİD, Facebook, Twitter ve Youtube’daki sıkı takip nedeniyle Instagram’a yöneldi.

22 Eylül 2017 Cuma 21:44
IŞİD, Instagram'ı propaganda aracı olarak kullanıyor!

BBC Türkçe’nin İngiliz basınından aktırdığı habere göre örgüt Instagram’daki 50 binden fazla militan hesabında propaganda yapmaya başladı.

IŞİD’in en sık kullandığı yöntem ise video ve fotoğraf paylaşımı yapılabilen ‘Stories’ (hikayeler) bölümü. Stories bölümündeki içerikler, 24 saatte silindiği için IŞİD’in Instagram’daki faaliyetlerinin takibini zorlaştırıyor.

Snapchat, çünkü Facebook öldü’

Uzmanlar, ana akım sosyal medya platformlarıyla şu zamana kadar en başarılı propaganda örneği sergileyen örgütün artık kısa ömürlü mecralara daha fazla yöneldiği uyarısında da bulunuyor.

IŞİD’in Batılı ülkelerden militan devşirmek için kullandığı bir diğer uygulama ise Snapchat.

Bir örgüt üyesi ile takipçileri arasında geçen ve kendisini artık Snapchat’ten izlemelerini istediği bir konuşmada, IŞİD üyesinin “Çünkü Facebook öldü” dediği aktarılıyor.

‘Tespit edersek kaldırıyoruz’

Instagram konuya dair açıklamasında, “Teröristlerin, terör propagandasının veya terör övücü içeriklerin Instagram’da yeri yoktur. Bu tür içerikleri ve hesapları tespit eder etmez kaldırıyoruz” derken Snapchat de benzer bir açıklamayla bu tür içeriklere ve hesaplara göz yumulmadığını açıkladı.

Policy Exchange isimli düşünce kuruluşunun elde ettiği verilere göre internette cihat propagandası en fazla İngiltere’den etkileşim sağlıyor.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 22.09.2017 21:46
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.