Askeri okul öğrencisini hunharca katledenlere takipsizlik

15 Temmuz darbe girişimininde, Boğaz Köprüsü'nde hunharca katledilen askeri okul öğrencilerinden Murat Tekin'in katilleri 3 yıldır yargı önüne çıkartılıp, cezalandırılamıyor. İstanbul Anadolu Cumhuriyet Savcılığı, Tekin ailesinin suç duyurusuna karşılık olarak sivillere cezasızlık öngören KHK’yı gerekçe göstererek, takipsizlik kararı verdi. Karar üzerine Tekin ailesi Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) başvuru yapacak.

Askeri okul öğrencisini hunharca katledenlere takipsizlik

15 Temmuz darbe girişimininde, Boğaz Köprüsü'nde hunharca katledilen askeri okul öğrencilerinden Murat Tekin'in katilleri 3 yıldır yargı önüne çıkartılıp, cezalandırılamıyor. İstanbul Anadolu Cumhuriyet Savcılığı, Tekin ailesinin suç duyurusuna karşılık olarak sivillere cezasızlık öngören KHK’yı gerekçe göstererek, takipsizlik kararı verdi. Karar üzerine Tekin ailesi Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) başvuru yapacak.

22 Şubat 2019 Cuma 10:59
Askeri okul öğrencisini  hunharca katledenlere takipsizlik

İzmir’de yaşayan Tekin ailesinin, 21 yaşındaki Hava Harp Okulu öğrencisi oğulları Murat’ı katledenlerin yargı önüne çıkarılması istemleri karşılıksız kaldı.

İstanbul Anadolu Cumhuriyet Savcılığı, “nefsi müdafaayı” içeren ceza yasaları ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin ilgili maddelerinin yanı sıra, geçen yıl çıkarılan KHK’yi gerekçe göstererek “kovuşturmaya yer yoktur” diyerek kararını verdi.

Konuyla ilgili Cumhuriyet Gazetesi'nden Yusuf Özkan'a konuşan Tekin ailesinin avukatı Kübra Aydın, Kendilerine tebliğ edilmeyen 07.11.2018 tarihli kararı savcılık kalemine gittikleri sırada “şifahen” öğrendiklerini belirten avukat Kübra Aydın, “Karara karşı Sulh Ceza Hâkimliği’ne itiraz dilekçesi vereceğiz ancak olumlu bir dönüş olacağını sanmıyorum. 

Darbe girişimini bastıran sivillere cezasızlık öngören KHK’nin bu dosyayla ilgisinin olmadığını da söyleyen Aydın, "Ortada, olaylar bittikten sonra polislere teslim olan askeri okul öğrencilerinin hunharca katledilmesi var" dedi.

AİHM'E BAŞVURU YAPILACAK

Avukat Aydın, Konuyu Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) taşıyacaklarını söyledi. Baba Sedat Tekin de, AİHM’e başvuracaklarını söyledi.

Son Güncelleme: 22.02.2019 12:16
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Suleyman Akcay 2019-02-22 22:28:15

sonuna kadar takip etsinler.esofmanlarla cocuklari sokaga
cikarip katlettirdiler,simdide katilleri koruyorlar.

Avatar
demir kaya 2019-02-22 22:11:05

kabataşta sanatcı yı kaldırımda ezen burak erdoganda soruştulumadı gayet normal

Avatar
Murat 2019-02-23 06:15:46

Türk milleti din kıskacından kurtulmadıkça huzur bulamayacak.bunu hepimiz haykırmalıyız,bağırmalıyız.sokaklarda,caddelerde birer birer insanlarla konuşulmalı.dinin bizi nasıl bir yok oluşa götürdüğü anlatılmalı.

Avatar
Ebabil 2019-02-22 23:38:55

Troller iş başında .

Avatar
15Temmuz darbesi püskürtülmüştür. 2019-02-22 12:07:24

Darbe sevici itler 15 Temmuzu ne çok seviyorlar. 15Temmuz sanıklarını ve ihanet içinde ölenleri savunan gürüh hala hortlamak istiyor.

Misafir Avatar
ahmet 2019-02-22 20:10:47 @15Temmuz darbesi püskürtülmüştür.

15 temmuz sahte darbedir.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
5Temmuz darbesi püskürtülmüştür.----c 2019-02-22 13:08:54 @15Temmuz darbesi püskürtülmüştür.

siktir pezevenk fetöcüler hala iktidarda ! Siyasi ayagi ne oldu ananmi sakliyor! Türk kani tasiyan kendi askerini katletmez! Darbeci basi ökspüzü birakanlar nerede?

Beğenmedim! (1)
Avatar
Ülkücü Aydın 2019-02-22 18:28:39

Sonuna kadar kanciklik devam diyosunuz yani askeri okul öğrencisi yani teğmen! Yani rütbeli...eeee kardeşşş çıkmasaymış darbe ringine.yapcak bisi yok!200 küsur halk öldü sesiniz cikmadi. Solcularla surahicilerin sahipleri aynidir.ordan bi algi haberi oluşturmak istemişsiniz ama yemezler.sahiplerinizide giderler!!

Misafir Avatar
Ülkücü müsün Öykücü müsün 1 2019-02-22 20:40:55 @Ülkücü Aydın

Ulan şeyimin Ülkücüsü, sen de beyin varsa biraz düşün, darbe nasıl olur? Kime karşı olur? Saat kaçlar da olur? Sen düşünemezsin, araştıramazsın. ben söyleyeyim. İster Türkiye'de ister tüm dünyada: Darbe iktidardakine karşı olur, tüm darbeler öyle olmuştur. Tüm darbeler sabahın erken saatlerinde olur. Öyle olmuştur. Nedeni de= İktidara bağlı kişiler (halk) ve birlikler darbeye karşı koymasın diye herkes uyurken erken saatlerde olur. Darbe iktidarın başındakine karşı yapıldığı için İLK İŞ OLARAK İKTİDARDAKİNİ ESİR ALIRLAR. İktidarın başı ele geçirilmeden darbe olmaz. 15 Temmuz ÇAKMA DARBE sinde ne olmuş. Akşam saatlerinde herkes uyanıkken ve iktidarın başındakine değil gitmiş köprüye darbe yapmış.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ülkücü müsün,Öykücü müsün 2019-02-22 20:40:26 @Ülkücü Aydın

Üstelik Erdoğan, darbeyi TSK’den değil, MİT’ten değil, EMNİYET’ten değil bir akrabasından öğrendiğini söylüyor. YALAAAAN! Eğer gerçekse AKRABASININ DUYDUĞU DARBEYİ BU KURUMLAR ,YA DUYMAMIŞ, YA DA DUYMUŞ AMA ERDOĞAN’A SÖYLEMEMİŞ olurdu. Her iki durumda da görevlerini yapmamış olurlardı. Eğer öyle olsa önüne geleni görevden alan, önüne geleni mahkemeye veren Erdoğan MİT MÜSTEŞARINI, GENEL KURMAY BAŞKANINI, EMNİYET GENEL MÜDÜRÜNÜ GÖREVDEN ALMAZ MIYDI, SÜRÜM SÜRÜM SÜRÜNDÜRMEZ MİYDİ! Yapmadı çünkü hepsi biliyorlardı, planlı bir darbe senaryosuydu Varsa birkaç kırıntı beyin düşün

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ahmet 2019-02-22 20:11:42 @Ülkücü Aydın

15 temmuz sahte darbedir.

Beğenmedim! (0)