Demir yolu taşımacılığındaki gecikmelere tazminat hakkı

Resmi gazetece yayımlanan karara göre, yolcular, demir yolu tren işletmecisinden kaynaklanan sebeplerden dolayı yaşanan gecikmeler için tazminat talep edebilecek ve yolcunun yaralanması veya ölümü halinde uğradıkları kayıplar da tazmin edilecek.

Demir yolu taşımacılığındaki gecikmelere tazminat hakkı

Resmi gazetece yayımlanan karara göre, yolcular, demir yolu tren işletmecisinden kaynaklanan sebeplerden dolayı yaşanan gecikmeler için tazminat talep edebilecek ve yolcunun yaralanması veya ölümü halinde uğradıkları kayıplar da tazmin edilecek.

08 Mart 2019 Cuma 15:11
Demir yolu taşımacılığındaki gecikmelere tazminat hakkı

Yolcular, demir yolu tren işletmecisinden kaynaklanan sebeplerden dolayı, 0-500 kilometre arasında 75 dakika, 500 kilometreden fazla mesafelerde 125 dakika ve daha fazla sürede varış noktasına gecikmeli ulaştığı takdirde işletmeciden bilet ücretinin yüzde 25 ila yüzde 50'si oranında tazminat talep edebilecek.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın Demiryolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre:

— Görevli demir yolu tren işletmecisi personeli, trafiğin seyir ve güvenliğini tehlikeye düşürecek, yolcuları rahatsız edecek, genel ahlaka ve adaba aykırı tutum ve davranışlarda bulunamayacak.

— Demir yolu tren işletmecisi, bagajların ve eşyaların teslim alınıp yolcuya veya alıcıya teslim edilene kadar geçen sürede bunların tamamen veya kısmen kaybolmasından, hasara uğramasından ve geç teslim edilmesinden doğan zarardan sorumlu olacak.

— Son varış noktasına demir yolu tren işletmecisinden kaynaklanan sebeplerden dolayı 0-500 kilometre arasında 75 dakika ve 500 kilometreden fazla mesafelerde 125 dakika ve daha fazla gecikmeyle varılması halinde, yolcular, demir yolu tren işletmecisinden tazminat talep etme hakkına sahip olacak. Bu durumda yolcuya, ödenmiş olan bilet ücreti üzerinden, 75-125 dakika arası gecikmelerde bilet ücretinin yüzde 25'i, 125 dakika üzeri gecikmelerde bilet ücretinin yüzde 50'si oranında, talebin iletilmesini takip eden 1 ay içinde tazminat ödenecek.

— Seyahat başlamadan önce, demiryolu tren işletmecisi tarafından nihai varış noktasına taahhüt edilen saatten 120 dakika veya daha fazla gecikmeli varılacağı öngörüldüğünde, yolcuya bilet ücretinin tamamının iade edilmesi, eşdeğer ulaşım imkanlarıyla ilk fırsatta varış noktasına ulaştırılması ve yolcunun uygun olan daha sonraki bir tarihte gönderilmesi seçenekleri sunulacak.

— Seyahat esnasında trenin 120 dakika veya daha fazla gecikmeli varılacağı anlaşıldığında, yolcu trenden inmek istediğinde gittiği mesafenin ücreti alınarak kalan kısım iade edilecek.

— Bu durumda ayrıca trende veya istasyonda, bekleme süresiyle orantılı olarak ikram sunulacak. Trenin yolda kalması durumunda istasyona, alternatif bir kalkış noktasına veya son varış noktasına da taşıma yapılacak.

Son Güncelleme: 08.03.2019 19:41
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.