'İslam'da yılbaşı değil; öldürmek, çalmak, iftira atmak, tecavüz, rüşvet haramdır...'

Yılbaşında ailesi veya arkadaşları ile yemek yemenin, televizyon izlemenin hatta 'çekirdek çıtlamanın' bile 'haram' olduğunu iddia eden dincilere İlahiyatçı yazar İhsan Eliaçık cevap verdi.

'İslam'da yılbaşı değil; öldürmek, çalmak, iftira atmak, tecavüz, rüşvet haramdır...'

Yılbaşında ailesi veya arkadaşları ile yemek yemenin, televizyon izlemenin hatta 'çekirdek çıtlamanın' bile 'haram' olduğunu iddia eden dincilere İlahiyatçı yazar İhsan Eliaçık cevap verdi.

31 Aralık 2017 Pazar 13:51
'İslam'da yılbaşı değil; öldürmek, çalmak, iftira atmak, tecavüz, rüşvet haramdır...'

Din kisvesine bürünüp, 'yılbaşı kutlamak haramdır' diye fetva verenlere cevap İlahiyatçı yazar İhsan Eliaçık'tan geldi.

İhsan Eliaçık, fetva verenlere sert çıkarak; 'İslam'da yılbaşı değil; öldürmek, çalmak, iftira atmak, tecavüz, rüşvet haramdır... Güneş takvimi diyorsan güneşi yaratan da Allah'tır... İsa'nın doğumu diyorsan İsa da Allah'ın elçisidir...Eğleniyorlar diyorsan kimseye zarar vermeden sen de eğlen helaldir, bir şey olmaz.' ifadelerini kullandı.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
yigid insansin 2017-12-31 14:25:13

degerli eli acik hocam sen adam gibi adamsin iyiki varsin bu zulun bataginda cok az yetisen can insanlardan birisin dogruluk hakaniyet len verdiyiniz cesaret halklara mucale umudu oluyor yeni yilina candan kutlarim saygilar sunarim ozur bir vatanda insanca yasamak icin eleleyiz sizinle

Misafir Avatar
veli 2017-12-31 15:24:55 @yigid insansin

o insanin tipini veren yaradan Allahtir be munafik dinsiz ezberci sen onun tipini alay ediyorsun peki gunah degilmi Allahin yarati bi tip nasil olacak sen yaradana karsi saygizlik yapma terbiyesiz kustah

Beğenmedim! (0)
Avatar
Okur 2017-12-31 14:36:51

Ulkenin sizin gibi vicdanli muslumanlara ihtiyaci var,cakmalara degil

Avatar
orhan 2017-12-31 16:44:58

rahmetli yasar nuri öztürk gibi, senin gibi degerli insanlarin sayesinde islam dininin iyilik, dürüstlük, ahlak dini oldugunu cok daha iyi anliyorum.

Avatar
sabırlı 2017-12-31 14:28:01

'İslam'da İÇKİ İÇMEK öldürmek, çalmak, iftira atmak, tecavüz, rüşvet haramdır.. iftira etmek haramdır. fitne çıkartmakda haramdır, yalanda haramdır, kul hakkıda haramdır. haksızın yanında yani yalancı şahitlikde yalandır. . kumar da haramdır. ama bu cahil adam bir kaç haramı yazmış güya müslüman onları yapıyormuşda yılbaşı kutlamıyormuş müslüman. zeka yok, merhamet yok, Allah korkusu yok ağzına geleni saymış sefil herif.. Helal belli haram belli islamda. kişiler üzerinden veya kişilere göre islamı sayamazsın. islamda iki yol var biri yasak yanlış haram. biri de helal, doğru yol . ne mutlu olanakı helal ve doğru olana girip gidenlere.

Avatar
köylü 2017-12-31 20:14:35

gerçek islamın alimi cesur yürek ihsan hocanın elini ayağını öpüyorum türkiyede
öldüğü zaman ağlayacağım tek insandır iyiki yüce ALLAH bizim ülkemizde yarattı

Avatar
buji artalak 2017-12-31 21:35:02

içki rüşvet almak suçluyu korumak,iftira tecavüz bunlar haramdır senin gibi baba ilahiyatçılar lazım aksini belge ile itiraf etmezlerse şerefsizdirler yılbaşı haram diyenler.

Avatar
Murat 2018-01-01 02:06:08

Ey muslumanlar siz eglenmeyin,gulmeyin,yemeyin,icmeyin,sevinmeyin.cunku siz bu dunyaya yalnizca aci cekmek,aglamak,calmak cirpmak,birbirinizi oldurmek,kesmek,bicmek,Allahin yarattigi yuzlerinizi peceyle ortmek,kisaca bir solucan gibi yerlerde surunmek icin yaratildiniz.Birakin hiristiyanlar yesin,icsin,eglensin.Cunku onlar gercek insan.Sizlerse zavalli surugenlersiniz.Eglenmek,yemek,icmek sizin neyinizeki.Siz ancak surunup gezin.Unutmayinki her toplum hakettigi hayati yasar.

Avatar
ülkem 2017-12-31 14:19:44

tipe bakarmısın? zavallı batağa batmış. perişan.

Misafir Avatar
yusuf yalcinkaya 2018-01-01 00:24:26 @ülkem

elifi görsen mertek sanirsin sözü tamda senin gibi yobazlar icin söylenmis sen rabbimin yarattigi varliklarin sekilleri ile ilgilenecegine,yaptiklariyla ilgilensende o satilmis,cürümüs beynin birazcik aydinlansa ,yoksa sendemi yarim ton kömüre inancini satan sefillerdensin ha aslanim

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
dogasever 2017-12-31 15:15:38 @ülkem