'Liselerde öğrenciler haremlik-selamlık olarak ayrılıyor'

'Liselerde öğrenciler haremlik-selamlık olarak ayrılıyor'

Türkiye 24 Kasım öğretmenler gününe “Karma Eğitimi Yüzyılın Pedagojik Yanlışı” olarak ifade eden Ali Erkan Kavaklı Bakanlık onayı ile okullarda seminer vermesi ve Diyarbakır Hani’de Borsa İstanbul Anadolu İmam Hatip Lisesi’ndeki öğrencilerin haremlik-selamlık olarak ayrılmasıyla milli eğitim temel kanunun ihlalinin gölgesinde giriyor.

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın yanıtlaması istemiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne Yazılı Soru Önergesi veren CHP’li Tur Yıldız Biçer konuyla ilgili şunları söyledi:

“Geçtiğimiz günlerde Diyarbakır’ın Hani ilçesinde Borsa İstanbul Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde öğrencilerin haremlik-selamlık şekilde ayrıldığına şahit olduk ne yazık ki. Ve bu konuyu araştırınken karşımıza başka bir skandal çıktı! ‘Karma Eğitim Yüzyılın Pedagojik Yanlışı’ diyen Ali Erkan Kavaklı’nın bu zihniyetiyle Milli Eğitim Bakanlığı onayı ile okullarda seminer verdiğini öğrendik.  Milli Eğitim Bakanlığı İmam Hatip Ortaokulları ve Liselerde karma eğitim ilkesi evrensel, bilimsel bir ilke olmasına ve Milli Eğitim Mevzuatı'nda da yer almasına rağmen sınıfların veya okul binalarının kız-erkek şeklinde ayrılmasını fiilen uygulamaktadır. Karma eğitimi yüzyılın yanlışı olarak gören biri tarafından MEB oluru ile yapılan bu seminerlerle ne amaçlanmaktadır? Karma eğitimin eğitim sistemimiz üzerinden ortadan kaldırılması mı hedeflenmektedir? 1739 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Temel Kanunu’nun 4. 8. ve 15. Maddesini ihlal eden Ali Erkan KAVAKLI ve Diyarbakır Hani Borsa İstanbul İmam Hatip Lisesi okul yöneticileri ile ilgili herhangi bir hukuki işlemin başlatılması gerekmektedir. Laik eğitimin temel taşlarıyla oynayarak eğitimi tamamen yok etmek istiyorlar.”
Konuyla ilgili açıklama yapan Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan şunları ifade etti; “Karma eğitim en temel insan hakkıdır. Çocuk hakkıdır. Okul binalarının, sınıfların kız-erkek olarak ayrılması çocukların psikolojik, bilişsel gelişimlerine yapılmış en büyük saldırıdır. Okul öncesine kadar mescitlerin eğitim kurumlarının içerisine kız-erkek mescitler olarak yerleştirilmesi, okul öncesinden itibaren Kur’a’n kursu eğitimi adı altında çocukların kız-erkek olarak ayrıştırılması, 9 yaşında başlayan ortaokul süreci ile kız çocukların başlarının ve bedenlerinin kapatılması ve sınıfların, binaların kız-erkek olarak ayrıştırılması çocuk hakkı ihlalidir.  18 yaşın altındaki her birey çocuktur. Cinsiyet ayrıştırması yapılamaz. Bedenlerine hiçbir dini, siyasi dayatma yapılamaz. Yapılan bu uygulama 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 4. Maddesinde ifade edilen Genel Eşitlik ifadesine, 8.maddesinde belirtilen Fırsat ve İmkân Eşitliği’ne, 15.maddesinde açıklanan “Okullarda Kız-Erkek eğitim yapılması esastır, ifadesine aykırılık oluşturmaktadır.”