Çin’de üretilen tramvaylarımız oldukça gü-zel.

Eminim ki fiyatı da değerine uygundur.

Bu konularda söyleyecek lafımız yok.

Bitince de elbette güzel olacaktır. Ama YERİNDELİK, ÖNCELİK, ZAMANINDALIK ve VERİMLİLİK açısından tam bir fiyasko ve SAVURGANLIK! Planlaması ve uygulanması bakımından TRAMVAY PROJESİ İzmirli’yi bezdirdi. Gerçekten kentli yurttaşlarımız artık bıktı.

Tramvay hattının gerek Konak, gerekse Karşıyaka hattının büyük bölümünün deniz kıyısında yapılması çok kötü planlama hatası ve şov ağırlıklı bir seçimdi.

En azından önceliğin DENİZE DİKEY hatlar döşenmesi yerine PARALEL hatta verilmesi SİYASİ bir HATADIR.

Yıllardır yapılmış yollar, peyzaj çalışmaları, kaldırımlar eşildi, dağıtıldı. Kentin kaynakları çarçur edildi.

Sahi, ilk maliyet hesapları ile teslim tarihi neydi? Zamanında bitirilmesini zaten beklemiyorduk da! ‘Biz bir başlayalım yaparken güzergâhı planlarız, yapboz yaparız’ anlayışının bedelini kim ödeyecek?

Şimdiki durum ne?

Ne zaman bitecek?

Ama öncesinde aşağıdaki ŞU SORULARIN da cevaplanması gerekmiyor mu?

1 ) İlk ihale bedeli ile gecikmeden kaynaklanan ödenen bedel arasındaki artış miktarı ne kadardı?

2 ) Bu gecikmenin sebebi neydi ve kimden kaynaklandı?

3 ) Güzergâh değiştirilerek gecikmeye sebep olundu mu? Nasıl ve niçin? Özel ve güzel vazgeçilmez bilgili etkili insanlar kimlerdi?

4 ) Bu gecikmenin bedelini kim ödeyecek?

5 ) İzmir halkı böyle bir yönetim tarzına tahammül etmeye mahkûm edilecek mi yine?

6 ) Belediyenin tramvay ihalesi dışında yol düzenleme asfalt vb. alt yapı çalışmalarına iliş- kin ödediği ek ücretler ne kadardır?

7 ) Üst maddedeki işler hangi firmalara, nasıl ve neden yaptırılmıştır?

Trafikteki eziyet artık işkence halini aldı. Duraklar dolup taşıyor! Oy deposunda homurtular yükseliyor. Denize paralel olarak yapılan tramvay yolu tam bir işgüzarlık.

Kardeşim, Üçkuyular-Konak arasını daha yeni yapılmış sahil bulvarından geçireceğine denizi kullansana! Yapılmış Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nı yıkıp oraya ray döşeyeceğine tramvay durağı yerine kıyıya iskele yapıp Bostanlı ve Üçkuyular iskelesinde bağlı tuttuğun gemilerden 4-5 tanesini kıyıdan kıyıdan karşılıklı veya çapraz olarak çalıştırsan fena mı olurdu?

Tramvayı da Mithatpaşa Caddesi’nde koysaydın, yani iç yolu tramvay, ambulans, itfaiye ve toplu ulaşım için kullanıma açsan İzmir’e iyilik yapmış olurdun! Benzer şeyler KARŞIYAKA için de söylenebilir.

Ama her şeyi ben bilirim diyerek bir KENT YÖNETİLMEZ! Millet bıktı artık ve değişim istekleri dile getiriliyor.

METAL YORGUNLUĞU her alanda ve tarafta var.

Zaten aslında  SEÇİMLE GELİNEN HİÇ BİR MAKAM 3, hatta 2 DÖNEMDEN FAZLA hiçbir KİMSE tarafından İŞGAL edilmemeli! İster istemez yorgunluk ve fikri tıkanıklık yaşanıyor.

VİZYON deyince bazıları sadece Televizyon anlıyor!

Bazı yerel yöneticilerin çok değerli tecrübelerinden başka alanlarda da veya hatta Meclis’te, Ankara siyasetinde de faydalansak.(!) Eminim örneğin değerli büyük başkanımız Aziz Kocaoğlu’na milletvekilliği çok yakışır.

Hem Ankara’dan CHP’li diğer yerel yönetimlerine tecrübelerini aktarmak daha verimli olur.

Hem Ankara, hem de kendi yaşamı  biraz renklenir, hem de İzmir’in yerel iktidarında sosyal demokrat olma çabasındaki çehresi gençleşir, ataklaşır, ama en önemlisi YENİ VİZYONLARA kavuşur!

Ümitler yeşerir. Yoksa ne mi olur?

İzmir halkı “ya değiştir veya biz değiştiririz”

Önerilen Haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ÖZCAN TOS 2017-10-16 13:57:28

bu köy koşullarına karşılık, kiraların çok yüksek olduğunu, depremden sonra binaların onarılarak tehlikeli binaların kirada olduğunu da yazmadım.
SONUÇ; İZMİR, ESKİŞEHİR VE SOSYAL BELEDİYELERİN ORTAMLARI CENNET SAYILIR BU CEHENNEM YANINDA.
Böylece siyasi fikrim de netlik kazanır, elde, betonun yanında kalmış, çiçek açmış bir bitki, yeşil yapraklı, bu bir umuttur, ona sarılmak gerekir çevresi beton olsa da, çünkü hücreleri tazedir. Elde kalan son kaleleri korumak zorundayız, burada çevresel beğeni değil, ülke insani ortalaması geçerli olmalıdır.
Kenti eleştirirken, Ülke insani yaşam koşulları ve Dünya koşulları ortalaması geçerli olmalıdır.

Avatar
ÖZCAN TOS 2017-10-16 13:53:06

Bay Mustafa Ülker Caner e mektubumdur
Merhaba
Konu; İzmir üzerinize yazınız
Sosyal görüşüm sosyal demokratlık olmaz elbette, sol liberal ile sosyalist arasında derler, felsefi ve uzun hikayedir, önemli değil, bunu geçeyim.
İzmir ve diğer büyük kentlere son yıllarda büyük bir AKP kampanyası yürütülmektedir. Ben İzmir ile yaşadığım kent Kocaeli ni karşılaştırmak istiyorum. Bu arada felsefi kimi dokunmalar da yazabilirim.
Kendimi tanıtayım, çok açık olmasın elbette ne olur ne olmaz, memurum yani. Fakat endüstriyel uygulamalı güzel sanatlar eğitimini üst derecede başarıyla almış, piyasada da ve öznel işlerde de sanatsal olarak bir nebze kendince kanıtlamış sayılırım. Mimarlık eğitimi de aldım, neden verildi! Sanırım okulumuz Millet Mekteplerinden sonraki ikinci yüksek millet mektebi sayılmalıdır, her konuda sıkı ve disiplinli sanat ve elbette çevre eğitimi de aldım.
İzmir de raylı sistem denize paralel mi olmalıdır, dikey mi!
1- İzmir de büyük nehirler olsa ve denize dikey girseler,

Avatar
ÖZCAN TOS 2017-10-16 13:53:23

Merhaba
Konu; İzmir üzerinize yazınız
Sosyal görüşüm sosyal demokratlık olmaz elbette, sol liberal ile sosyalist arasında derler, felsefi ve uzun hikayedir, önemli değil, bunu geçeyim.
İzmir ve diğer büyük kentlere son yıllarda büyük bir AKP kampanyası yürütülmektedir. Ben İzmir ile yaşadığım kent Kocaeli ni karşılaştırmak istiyorum. Bu arada felsefi kimi dokunmalar da yazabilirim.
Kendimi tanıtayım, çok açık olmasın elbette ne olur ne olmaz, memurum yani. Fakat endüstriyel uygulamalı güzel sanatlar eğitimini üst derecede başarıyla almış, piyasada da ve öznel işlerde de sanatsal olarak bir nebze kendince kanıtlamış sayılırım. Mimarlık eğitimi de aldım, neden verildi! Sanırım okulumuz Millet Mekteplerinden sonraki ikinci yüksek millet mektebi sayılmalıdır, her konuda sıkı ve disiplinli sanat ve elbette çevre eğitimi de aldım.
İzmir de raylı sistem denize paralel mi olmalıdır, dikey mi!
1- İzmir de büyük nehirler olsa ve denize dikey girseler, İzmir de İstanbul gibi, Kocaeli gibi e

Avatar
ÖZCAN TOS 2017-10-16 13:55:01

enine boyuna semtlere derinliği olan kent olsaydı, dikey olsundu diyeceğim. Neden?
Çünkü büyük akıntılar ve çok sayıda geniş akıntıların olduğu yerlerde köprüler masraf demektir. Fakat izmir de (merkezde) böyle yüksek bir geçiş sorunu görünmüyor. Dereler önemli ve az akıntı veriyor, kuru neredeyse.
2- İkinci konu, Dünya üzerinde genelde akarsular, trenler, karayolları, sahiller paralel gider. Anadolu gezilerinde fotoğrafçıların konusu bu olur, ırmaklar, trenler, karayolu ya da deniz, karayolu, bunlar paralel olur.
3- Üçüncü olarak bu ikisini sorgulayalım, insan hedefliyiz değil mi, ama ekonomik te olunmalı, tabii insan öncelikli olunması birinci sırada gelmelidir. Raylı sistemle giderken denizi seyredeceksin, bundan daha güzel ne olabilir ki! Sahili gezme fırsatını yakalayamayan misafirler bir güzel ve doyasıya denizi yakından seyredeceklerdir, bundan daha olumlu şey olamaz. İnsan öncelikli olunca, ekonomi yani masraf” daha sonra gelmelidir, o kadar israf yanında insanı temel ala

Avatar
ÖZCAN TOS 2017-10-16 13:55:49

3- Üçüncü olarak bu ikisini sorgulayalım, insan hedefliyiz değil mi, ama ekonomik te olunmalı, tabii insan öncelikli olunması birinci sırada gelmelidir. Raylı sistemle giderken denizi seyredeceksin, bundan daha güzel ne olabilir ki! Sahili gezme fırsatını yakalayamayan misafirler bir güzel ve doyasıya denizi yakından seyredeceklerdir, bundan daha olumlu şey olamaz. İnsan öncelikli olunca, ekonomi yani masraf” daha sonra gelmelidir, o kadar israf yanında insanı temel alan, göz zevki bu, insan köylü, kalkmış gelmiş, ucuz raylı sistemden denizi boydan boya seyredecek, bundan daha güzel ne olabilir ki?

Avatar
ÖZCAN TOS 2017-10-16 13:56:12

SONUÇLARIM
Bütün bunlar Ak rollerin bizlere yansıttığı, sorun göstermek istedikleridir.
Yani Ak rollerin karşı oldukları ile onların tek bir düzgün rolleri olsun, ona paralel olalım, çünkü içinde insan olsun, hayvan olsun, tarihi eser olsun, yeşil olsun, kardeşlik olsun, barış olsun; onlarla paralel olmasına razıyım.

Avatar
ÖZCAN TOS 2017-10-16 13:56:37

KOCAELİ Ak rollerin 13-0 üstün olarak elde ettiği kent. Raylı sistemi süs gibi uyguladı, denize bal gibi de paralel, hastane bölgesi ve otogar tarafı dikey, otogar kısmına on puan fakat eğer öyle ise eksi de seksen puan vermek gerekir , zayıftır, sınıf geçemez. Hiçbir Kocaeli de oturan sosyal demokrat hiçbir başka insan nedense bunu görmez ve eleştirmez.
İki kent karşılaştırmasında daha, Kocaeli nin fuar olayının Sefa Sirmen zamanında iken, bir numara iken, sıfırladığını, yok olduğunu, çevredeki dükkanların ya kiraya ya satışa gittiğini ya da kapandıklarını, raylı sistemin Yalova ve Sapanca yönüne olması gerekirken olmadığını

Avatar
ÖZCAN TOS 2017-10-16 13:57:00

trenlerin merkez tek istasyon dışında asla durmadığını, ulaşımın iki araçlı mesafede iki ilçeye dörder liradan saat sınırsız (!) günlük on altı tl olduğunu, körfez olmasına rağmen deniz ulaşımının saat 09.30-10.00 ile 17.00 arasında sınırlı olduğunu, hava alanının olmadığını, ilçelerde halen 1970 lı yıllara özgü köy araçlarının geçerli olduğunu ( göstermelik birkaçı hariç tabii), bu araçların kent içerisinde de kullanıldığını (midibüslerden söz ediyorum!) falan ayrıntılı ele almadım. Ekmekte gramajla oynandığını, fırınlarda sağlıklı koşullar olmadığını ve standartlara uyulmadığını da yazmadım. Köy koşullarının küçük kent merkezinde geçtiğini,