Kaliteli bir yaşam için bisiklet şart

Kaliteli bir yaşam için bisiklet şart

Lüks otomobillerin, çok katlı binaların 'kaliteli bir yaşam' sanıldığı ülkelerde büyük bir sorun olduğunu söyleyen 'Kalbin İçin Pedalla' Grup Başkan Yardımcısı Afacan Dilekçi, gelecekte, gerçekçi ve tatmin edici bisikletli eylem planları olan siyasi partilerin tercih sebebi olacağını söyledi.

Avrupa başta olmak üzere, gelişmiş ülkeler, şehirlerinin geleceğini, ülke ve bireyin ekonomi ve sağlık giderlerini kurtarmak için 1900’lerin başında beri bisikleti odak noktalarına koyuyorlar. Otomobiller için yapılan bitmez tükenmez yatırımlar çabucak  heba oluyor.

Kalbin İçin Pedalla' Grup Başkan Yardımcısı Afacan Dilekçi, bisikletli yaşamın önemine dikkat çekerek, kent yaşamının dayattığı hareketsizliğin sonucunun önlenmez bir erozyon olduğunu dile getirdi. Dilekçi, açıklamasında gelişmiş ülkelerin özellikle 1970 petrol krizinden sonra bisikletli yaşama olan talebini dile getirerek, kentin eşit ve adil paylaşım olarak bisikleti odak noktasına koydu. 

Afacan Dilekçi konuşmalarında şu ifadelere yer verdi: 

'Gelişmiş ülkeler bisikleti odak noktasına koyuyor'

'Avrupa başta olmak üzere, gelişmiş ülkeler, şehirlerinin geleceğini, ülke ve bireyin ekonomi ve sağlık giderlerini kurtarmak adına 1900’lerin başında bisikleti odak noktalarına koydular.1970 petrol kriziyle hız kazanan bisikletli yaşamı, kentin eşit ve adil paylaşmanın aracı olarak gördüler. Otomobiller için yapılan bitmez tükenmez devasa yatırımların nasıl çabucak heba olduğunu gördüler. Günümüzde Kopenhag’da trafiğe çıkan günlük araç sayısı, bisiklet sayısının gerisinde kalmıştır. İlk bisiklet yolunu 1910’da yapan Danimarka on-yirmi yıllık bisiklet eylem planlarını hazırlamakktadır.'

'Kaliteli bir yaşam bisikletsiz olmaz'

'Bize yaşanabilir bir gelecek, daha ‘huzurlu’ bir ülke vaadeden siyasi partiler artık gerçek anlamda çağdaş yaşamın için, daha gerçekçi bisikletli bir gelecek planı koymak zorundalar. Gelecekte, gerçekçi ve tatmin edici bisikletli eylem planları olan siyasi partilerin tercih sebebi olacağını düşünmek abartı olmayacaktır.İçinde bisikletin yeterince yeralmadığı bir geleceğin bağımlılıktan kurtulamayacağını,muasır medeniyetler seviyesi’ne ulaşamayacağını, sürdürelibilir çevreye, doğanın dengesine çelme takacağını bilmeliyiz. Fosil yakıtlara dayalı kent ulaşımı ve tasarımını, daha çok otoyollar, köprüler vb. projeler dünyanın hiç bir yerinde uzun süreli çözüm olamamıştır. Bize vaad edilen, gelişmiş ülke, kaliteli yaşam, bilinçli tüketim gibi kavramları içinde barındıran projeler bisikletsiz olamaz.'

'Sağlıklı bir yaşam için hareket şart'

Gelişmiş ülkelerde en önemli kullanım amacı ulaşım, hobi ve spor olan bisiklet, toplumumuzda büyük ölçekte 5 ila 10 yaş aralığında çocuk oyuncağı ilgisi görmekte.
Çocuklarımızın yüzde 30’u fazla kilolu, yüzde 30’u obez, yüzde 60’ı oyun alanından yoksun, yüzde 50’si sportif bir aktiviteden yoksun.
Uzmanlar fiziksel hareketsizliğin, toplum sağlığı için çok tehlikeli seviyelere geldiğini her fırsatta belirtiyor ve özellikle hareketsiz şehir yaşamının kalp damar rahatsızlıklarının önemli sebeplerinden olduğuna dikkat çekiyor, hareketli bir yaşam sürdürmenin hastalığın önlenmesinde önemli yer tuttuğunu özellikle vurguluyor. Tarfik kazalarının hemen her gün ocağımıza ateş düşürmediği, otomobillerin kaldırımlarımızı gasp etmediği, çocukların oynayabileceği alanlara otopark kurulmadığı, toplumun sağlıklı nefes alabildiği,  hareketsiz yaşama bağlı obezite, kalp damar hastalıkları, diyabet ve türlü sağlık sorunlarına boğulmadığımız bir yaşam bizim de hakkımız'.