Katar ambargosu Hatay'a kadar uzandı

Körfez ülkelerinin Katar'a uyguladığı ambargonun etkileri Hataylı nakliyecilere kadar ulaştı. Ambargo öncesi Ro-Ro yoluyla Suudi Arabistan'a oradan da karayoluyla Katar'a 3 günde ulaşan Hataylı nakliyeciler, ambargonun ardından en erken bir haftada Katar'a ulaşmaya başlarken, ülkeye karayoluyla ulaşım ise tamamen durdu.

Katar ambargosu Hatay'a kadar uzandı

Körfez ülkelerinin Katar'a uyguladığı ambargonun etkileri Hataylı nakliyecilere kadar ulaştı. Ambargo öncesi Ro-Ro yoluyla Suudi Arabistan'a oradan da karayoluyla Katar'a 3 günde ulaşan Hataylı nakliyeciler, ambargonun ardından en erken bir haftada Katar'a ulaşmaya başlarken, ülkeye karayoluyla ulaşım ise tamamen durdu.

13 Ağustos 2017 Pazar 11:12
63 Okunma
Katar ambargosu Hatay'a kadar uzandı

Hataynakliyecilerin ambargo öncesi yaklaşık 35 milyon dolarlık Katar nakliye borsasındaki payı, ambargo nedeniyle büyük düşüş yaşarken, ülkeye karayoluyla ulaşımın tamamen durması Hataylı nakliyecileri farklı güzergahlara yönlendirdi. Hatay'ın en büyük nakliye şirketleri arasında yer alan Saygınlar Nakliyat sahibi Faruk Kızgın, Katar'a karayoluyla ulaşmanın imkansız hale geldiğini belirterek, "Ülkeye ulaştırmamız gereken malzemeleri havayoluyla götürmek çok maliyetli, deniz yoluyla ise isteniler sürede ulaştırılamıyor. Bu nedenle farklı güzergahlar üzerinde çalışmalar yapıyoruz" dedi.

EN HIZLI YOL İRAN GÜZERGAHI 

Daha önce Hatay'ın İskenderun limanından RO-RO yoluyla Suudi Arabistan'a oradan da karayoluyla Katar'a ulaştıklarını anlatar Kızgın, "Ambargo nedeniyle Suudi Arabistan'dan Katar'a giriş çıkışlar yasaklandı. Bu nedenle İran güzergahını kullanmaya başladık. En kısa ve en az maliyetli güzergah İran. Biz Katar'a uygulanan ambargonun ardından bu ülkeye karayoluyla giriş yapamaz hale geldik, ardından en uygun ve en kısa sürede nasıl ulaşabileceğimizi sorguladık. İran üzerinden Buşehr Limanına kadar karayoluyla, ardından da buradan RO-RO yoluyla ulaşabileceğimizi gördük. İlk denemelerimizi başarıyla gerçekleştirince bu güzergah üzerine yoğunlaştık ve istediğimiz maliyette istediğimiz sürede yüklerimizi teslim etmeyi başardık. Kısa sürede bozulan süt ve süt ürünleri ile beyaz etlerin Katar'a ulaşmasında İran güzergahı çok etkili. Bizim temel amacımız İran güzergahının hem kısa hemde hava ve deniz yoluna göre daha kısa ve az maliyetli olduğunu tüm nakliyecilerimize duyurmak. Çünkü orada yaklaşık 30-35 milyon dolarlık bir nakliye pazarı var. Biz ülke olarak bu pazardan en büyük payı almak istiyoruz. Nakliye firmalarımız için çok büyük bir fırsat ve önemli bir pazar. Fırsatı kaçırmamamız gerekiyor" diye konuştu.
 


Önerilen Haberler
Anahtar Kelimeler:
KatarAmbargoHatayNakliye
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.