Pazarın lideri Ülker, 50'yi aşkın ürünüyle Ramazan Bayramı'na hazır

Pazarın lideri Ülker, 50'yi aşkın ürünüyle Ramazan Bayramı'na hazır

Ülker, her sene olduğu gibi bu yıl da Ramazan Bayramı’nda tüketicilerinin artan taleplerini karşılamaya hazır. Çikolatada 23, şekerlemede ise 29 farklı ambalaj ve iki yeni ürünüyle tüketicilerle buluşacak.

74 yıldır en sevilen ürünleriyle bayram ziyaretlerinin vazgeçilmezi olan Ülker, Ramazan Bayramı hazırlıklarını tamamladı. Ülker, çikolatada 23, şekerlemede 29 farklı ikramlık çeşidiyle bu bayram da raflardaki yerini aldı.

METE BUYURGAN: HEDİYELİK ÇİKOLATA TERCİHİ İKİ KATINA ÇIKTI

Ülker’in toplam bayramlık çikolata pazarında yıllardır lider olduğuna dikkat çeken pladis Türkiye Başkanı Mete Buyurgan, yaklaşan Ramazan Bayramı öncesi geçen senenin rakamları ve ikramlık trendleri hakkında bilgi verdi.

Buyurgan, 2017 yılında toplam çikolatalı ürünler pazarının hacim olarak 334 bin tona, ciro anlamında 7.5 milyar TL’ye, şekerleme pazarının ise hacim olarak 68 bin tona, ciroda ise 1.3 milyar TL’ye ulaştığını belirtti.

Buyurgan sözlerine şöyle devam etti:

“2017 yılında Türkiye’de, bayramlık çikolata pazarı 14 bin tona, bayramlık şekerleme pazarı ise 30 bin tona ulaştı. Ciro bazında büyüklükler ise çikolatada 356 milyon TL şekerlemede 385 milyon TL idi. Bayram dönemlerinde tercihler de farklılık gösteriyor. Tüm bölgelerde çikolatada en çok fındık, fıstık çeşnili ve krema dolgulu çeşitler tercih ediliyor. Son 10 yılın tüketim trendine bakıldığında hediyelik çikolata tercihinin iki katına çıktığı gözlemleniyor. Ülker de hediyelik bayram çikolata pazarında ciro payını 20 puan artırdı. Yüzde 38.6’ya ulaştırdı.

Bayram çikolatası tüketimleri bölgelere göre ayrıldığında yüzde 29’la Marmara ilk sırada yer alırken, yüzde 26.5’la İç Anadolu, yüzde 18.5’la Doğu ve Güneydoğu Anadolu geliyor. Şekerlemenin en fazla tüketildiği bölge ise yüzde 46 ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu. Bu bölgeyi yüzde 18 ile İç Anadolu, yüzde 15 ile Marmara takip ediyor.”

Coco Star ve Albeni ikramlara fark katacak

Bayramın hem tüketiciler hem de Ülker için ayrı bir önemi olduğunu vurgulayan Buyurgan, Ülker’in bayramlık çikolata portföyüne bu yıl eklenen Coco Star ve Albeni çeşitlerinin Ramazan Bayramı ikramlarına farklı bir alternatif olacağını söyledi. Yeni ürünlerin yanı sıra tüketicilerin, pazarının lideri Ülker Ece Çikolata’ya, şekerleme tarafında da Ülker Lokumcuk ve Ülker Damla Sakızlı Toffe’ye yoğun ilgi gösterdiğine dikkat çekti.

Şekerleme 30 derecenin altında; çikolata buzdolabı dışında saklanmalı

Çikolata ve şekerlemenin üretim aşamasında izlenen yöntemler büyük önem taşıyor.

Tüketicilerin saklama koşulları da ürünlerin lezzeti söz konusu olduğunda bir o kadar önemli hale geliyor.

İkramlık şekerlemenin 30 derecenin altında, oda şartlarında, güneş görmeyen serin ortamda saklanması gerekiyor.

Çikolatada, tüketicilerin özellikle görünümü parlak, üzerinde beyazlama ve kırık izi olmayan ürünleri tercih etmesi ve ürünlerin 18 ila 22 derece arasında buzdolabı dışında serin bir yerde saklanması öneriliyor.

TÜRKİYE’DE ÇİKOLATA VE ŞEKERLEME PAZARI

Çikolata Pazarı
Toplam hacim
334 bin ton
Toplam tutar
7,5 milyar TL
Bayramlık Çikolata cirosu
356 milyon TL

Şekerleme Pazarı
Toplam hacim
68 bin ton
Toplam tutar
1,3 milyar TL
Bayramlık Şekerleme cirosu
385 milyon TL

Pazarın bölgelere göre dağılımı
Bayramlık çikolatada lider olan Ülker, bu yıl çikolatada 23, şekerlemede 29 farklı ambalajla
Ramazan Bayramı’na hazırlandı.

Bayramlık çikolatada
Marmara Bölgesi ilk sırada
Marmara %29
İç Anadolu %26,5
Doğu / G.Doğu Anadolu %18,5
Ege %11
Akdeniz %9
Karadeniz %6

Bayramlık şekerlemenin yarısı Doğu ve G.Doğu’da tüketiliyor
Doğu / G.Doğu Anadolu %46
İç Anadolu %18
Marmara %15
Akdeniz %9
Ege %7
Karadeniz %5

Son 10 yılın tüketim trendine bakıldığında hediyelik çikolata tercihinin iki katına çıktığı
gözlemleniyor.

*Veriler 2017 yılına aittir