!['Dünyanın En Cimri İş İnsanı' öldü](https://www.yurtgazetesi.com.tr/d/news/247594.jpg)
'Dünyanın En Cimri İş İnsanı' öldü
Banka memurluğu ile kariyerine ilk adımı atadan 'Dünyanın En Cimri İş İnsanı' hayatını kaybetti.
Cimriliği ile nam salan, Suzuki Motor’u küresel bir dev haline getiren Osamu Suzuki, 94 yaşında öldü. Suzuki, tasarruf takıntısı ve liderlik vizyonuyla otomotiv dünyasında ciddi bir iz bıraktı.
SUZUKİ HAYATINI KAYBETTİ
Japon iş dünyasının saygın isimlerinden Suzuki, lenfoma nedeniyle 25 Aralık 2024’te yaşamını yitirdi. 50 yıl boyunca Suzuki Motor’un CEO’su ve yönetim kurulu başkanı olarak görev yapan Osamu Suzuki, şirketi küresel bir otomotiv devi haline getiren kişi olarak tarihe geçti.
KARİYERİNE BANKA MEMURU OLARAK BAŞLADI
Osamu Suzuki’nin hayat hikayesi, sade bir başlangıçla dikkat çekiyor. Japonya’nın küçük bir kasabasında doğan Suzuki, kariyerine banka memuru olarak adım attı. Ancak hayatındaki büyük değişim, Suzuki Motor’un kurucusu Michio Suzuki’nin torunu Shoko Suzuki ile evlenmesiyle başladı. Ailenin erkek varisi bulunmadığından, iç güveysi olarak aile şirketine katıldı ve soyadını Suzuki olarak değiştirdi.
ÜRETİM STRATEJİLERİYLE PİYASAYA DAMGA VURDU
Suzuki 1958 yılında katıldığı Suzuki Motor’da kısa sürede yönetim kademelerinde yükseldi. 1978’de şirketin CEO’su oldu ve yönetiminde geçirdiği yarım asırlık dönemde şirketi küresel bir oyuncuya dönüştürdü. Mini otomobiller ve motosikletler konusunda uzmanlaşan Suzuki Motor, özellikle maliyet odaklı üretim stratejileriyle dikkat çekti.
ÖNEMLİ İŞBİRLİKLERİNE İMZA ATTI
Suzuki’nin liderliğinde, şirket General Motors ve Volkswagen gibi devlerle iş birlikleri yaparak Kuzey Amerika ve Avrupa’da büyüdü. Ayrıca Hindistan pazarında büyük bir başarı yakalayan Suzuki, bu ülkede en çok tercih edilen otomobil markalarından biri haline geldi.
MOTTOSU HEP 'TASARRUF' OLDU
Suzuki’nin iş felsefesi, sıkı bir tasarruf anlayışı üzerine kuruluydu. İsraftan kaçınan ve maliyet düşürmek için sürekli yenilikçi yöntemler arayan Suzuki, bu yönüyle “Dünyanın en cimri iş insanı” unvanını kazandı. Örneğin, üretim maliyetlerini düşürmek amacıyla fabrikanın zemin rengini bile değiştirdiği biliniyor.
2021'DE EMEKLİ OLDU
2021 yılında aktif görevlerinden emekli olan Suzuki, danışmanlık yaparak şirkete katkıda bulunmaya devam etti. Suzuki Motor, onun liderliğinde dünyanın en büyük küçük otomobil üreticilerinden biri haline geldi.