Suriye ordusu Halep'te çok kritik noktaları aldı

Suriye ordusu Halep'te çok kritik noktaları aldı

Suriye'de rejim güçleri Halep'te gerçekleştirdiği operasyonda, kentin doğusunda stratejik öneme sahip Sahur bölgesini ele geçirdi. Böylece muhalifler son günlerde, hakim oldukları alanın üçte birini kaybetti. Halep'in doğusuna düzenlenen saldırılarda ölen sivillerin sayısı 613'e çıkarken; yaklaşık 300 bin sivilin, 30 kilometrekarelik bölgede sıkıştığı bildirildi.

Suriye İnsan Hakları Gözlem Örgütü, Suriye ordusunun, Halep'in stratejik önemdeki bölgelerinden Sahur'un kontrolünü ele geçirdiğini açıkladı.

Reuters'ın haberine göre, örgütün direktörü Rami Abdulrahman, "Bu muhalefet için Halep'te 2012'den bu yana en büyük yenilgi. Muhalefet büyük ilerlemesi sırasında Halep'te ele geçirdiği bölgenin üçte birini kaybetti" dedi.

Suriye ordusu tarafından bu sabah yapılan bir açıklamada da Sahur bölgesinin ordu ve müttefikleri tarafından ele geçirildiği bildirildi. Bu bölgenin ordunun eline geçmesi, muhaliflerin elindeki Doğu Halep mevzilerini kuzey ve güney olmak üzere iki parçaya ayırdı.

 

RUSYA'DAN HALEP AÇIKLAMASI

 

Öteyandan Rusya'dan Halep'le ilgili açıklama geldi. Lazkiye'deki ateşkes izleme merkezinden yapılan açıklamada, "Suriye hükümet güçleri Halep'in doğu kesimlerinin kuzeyindeki bölgeleri militanlardan kurtarmaya devam ediyor. Kentin doğu mahallelerinin yüzde 40'ı kurtarıldı" denildi.