
Coca-Cola'dan 'boykot' sonrası flaş karar
Dünyanın en meşhur markalarından olan ve milyarlarca insanın tükettiği soğuk içecek kola markası Coca-Cola, Orta Doğu ile ilgili dikkat çeken bir karar aldı.
Coca-Cola markası, son dönemde İsrail'in Gazze'ye yönelik ablukası ve boykot girişimlerinin ardından Orta Doğu'daki satış hedeflerini düşürdü.
SATIŞ HEDEFİNİ DÜŞÜRDÜLER
Şirketin KAP'a yaptığı açıklamada, Orta Doğu'da yaşanan ve beklenenden daha uzun süren hassasiyetler ile siyasi açıdan temkinli tüketici duyarlılığı nedeniyle tüm yıl için satış hacmi beklentisinin revize edildiği belirtildi. Coca-Cola, daha önce orta-tek haneli büyüme olarak öngördüğü satış hacmi beklentisini yatay-düşük-tek haneli büyümeye çekti.
BÜYÜME BEKLENTİSİ DÜŞÜRÜLDÜ
Sadece satış hacmi değil, net satış geliri konusunda da revizyona gidildi. Şirket, daha önce düşük 40'lı yüzdelerde büyüme olarak öngördüğü net satış geliri büyüme beklentisini düşük 30'lu yüzdelere çekti. Bunun nedeni olarak, revize edilen hacim beklentisi ve fiyat artışlarında yaşanan yavaşlama gösterildi.
Operasyonel kar konusunda da bir revizyona giden Coca-Cola, faaliyet ortamının daha da kötüleşmesi halinde karlılıkta bir önceki yıla kıyasla hafif bir düşüş riski gördüğünü belirtti. Bu nedenle, FVÖK marjı beklentisini geçen yıla göre hafif düşüş veya yatay olarak değiştirdi.
Coca-Cola'nın Orta Doğu'daki satışlarında yaşanan düşüş, bölgedeki siyasi gerginlikler ve tüketicilerin bu duruma gösterdiği tepkilerle ilişkilendiriliyor.