TOGG’un fabrikası Mayıs’ta

TOGG’un fabrikası Mayıs’ta

Türkiye'nin Otomobili Teşebbüs Grubu (TOGG) tarafından Bilişim Vadisi'nde Türkiye'nin Otomobili'ne ait medya toplantısı tertip etti

TOGG Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, C-SUV modeli başta olmak üzere, fabrika yatırımı ve imalat gibi ehemmiyetli konu başlıklarının ele alındığı toplantıda yaptığı konuşmada, senelik 175 bin adetlik kapasitesiyle 2022 seneninde üretime başlayacak Gemlik'teki fabrikanın temelinin mayıs ayında atılacağını ifade etti.

"2032 SENEYE KADAR 1 MİLYON ARACI BANTLARDAN İNDİRMEYİ AMAÇLIYORUZ"

Belirlemiş oldukları vakit çizelgesine sadık kalarak ilerlediklerini aktaran Karakaş, "Fabrika inşaatı için çalışmalara başladık. Baharda temel atılacak. Kaba inşaatın 12 ay süreceğini öngörüyoruz. 2022 senesi itibarıyla ön üretim araçlarımızı bantlardan indireceğiz. 22 milyar TL'lik yatırımla, senelik vasati 175 bin adetlik üretim kapasitesine erişecek fabrikamızda, 2032 seneye kadar 1 milyon aracı bantlardan indirmeyi amaçlıyoruz." diye konuştu.

Kurulacak fabrikanın akıllı fabrika konseptinde olacağına dikkati çeken Karakaş, "Fabrikanın tasarı projesi hazır. İki binadan oluşacak ikonik bir tasarıma sahip olmasını amaçlıyoruz. Diğer taraftan dünyada imalat hattı ile ilgili en iyi firmalar ile görüşüyoruz." dedi.

"MARKA İSMİNİ HAZANDA İZAH EDECEĞİZ"

Marka isminin belirlenmesi ile ilgili  çalıştıklarını ve bu konudaki son kararlarını güzde izah edeceklerini bildiren Karakaş, "Olabilecek en doğru markayı belirlemek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Dünyanın önde gelen tüm büyük pazarlarını da içine alacak şekilde en doğru ismin yalnızca Türkiye'de değil evrensel ölçekte de kabul edilebilir bir isim olmasını amaçlıyoruz. Araştırmalarımızı Norveç, Almanya, Rusya, Fransa ve Türkiye'de gerçekleştirdik. Markamızın ismini güzde duyuracağız." ifadelerini kullandı.

"AVRUPA'DAKİ İLK TANITIM MWC'DE"

Karakaş, İspanya'nın Barselona şehrinde tertip edecek Mobile World Congress (MWC) etkinliğinde, otomotivin mobilite ekosistemine dönüştüğünün habercisi ön gösterim aracı C-SUV modelini ilk defa Avrupa'da dünya arenasına çıkaracaklarını söyledi.

Türkiye'nin otomobilini geliştirirken ehemmiyetli bir vizyon ortaya koyduklarını belirten Gürcan Karakaş, "Klasik bir otomobil şirketi değiliz. O nedenle yıkıcı teknolojilerin peşinden gidiyoruz. Kendimizi mobilite odaklı teknoloji şirketi olarak konumlandırıyoruz. TOGG olarak kabuk değiştiren otomotiv sektörüne çığır açan teknolojilerimizle liderlik edeceğiz." diye konuştu.

"YALNIZCA OTOMOBİL YAPMAK ÜZERE YOLA ÇIKANLAR YOLDA KALDI"

Otomobilden fazlasını yapmak üzere yola çıktıklarını anlatan Gürcan Karakaş, şunları söyledi:

"Yalnızca otomobil yapmak üzere yola çıkanların çoğu yolda kaldı. Zira otomobilden sonrasını tasarlamadığınız sürece ürün yalnızca A noktasından B noktasına giden araçta kalıyor. Şu anda üreticilerin araç başına karı 300 ila 500 dolar arasında değişiyor. Doğru vakitte yola çıktık. Gelecekte kazanacakların kriterlerinin değiştiğini görüyoruz. Daha önceki büyükler sadece büyük oldukları için kazanamayacak. Gelecek büyük olanlarda değil. Daha çevik yaratıcı, iş birliğine açık ve kullanıcı odaklı organizasyonlar başarılı olacak. Biz Türk mobilite sisteminin çekirdeğini oluşturmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz."

"2022'DE TÜRKİYE'DE ÖDENMİŞ ANAPARASI EN YÜKSEK OTOMOBİL ŞİRKETİ OLACAĞIZ"

Karakaş, dünyanın her yerinde devletlerin de müesseselerin da bu tip projeleri desteklediklerini dile getirerek, şunları kaydetti:

"Bu uzun vadeli bir proje ve yolculuk. 15 senelik proje içinde finansmanın da sağlanmış olması gerekli. Dünyanın en iyileriyle iş birliği yapıyoruz. Hata yapma lüksümüz yok. Fırsat penceresi 2023'ten itibaren daha hızlı kapanacak. Dolayısı ile muvaffakiyet kriterlerinin hepsini dantel gibi işleyerek 2022'nin nihayetinde otomobilimizi çıkarmamız gerekiyor. Müşterilerin isteği doğrultusunda geliştirilmeyen her ürün ölü doğar. Dünyanın en iyileri ile çalışarak büyüyoruz. Belirli noktalarda ülkemizde daha deneyim yok. Olmaması mesele değil, biz onu yaratmak için uğraşıyoruz. 2022'de Türkiye'de ödenmiş anaparası en yüksek otomobil şirketi olacağız. Kazandığımız parayı yeni yatırımlara yeni ürünlere harcayacağız."

"EN İYİLERDEN DANIŞMANLIK ALIYORUZ"

Belirli ürünlerin hedef fiyatlarını belirlemek ve imalat süreçlerini kısaltmak üzere profesyonel destek aldıklarını anlatan Karakaş, şöyle devam etti:

"Araç entegrasyonu ile ilgili teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG'ı seçtik. Myra İngiltere'nin kabul gördüğü, özelikle mekanik akşamlarda şasi sistemleri ile ilgili partnerlerimizden birisi. Onlarla birlikte bunları Türkiye'de nasıl yerleştirebiliriz diye de bakıyoruz. Tasarlarken bunu Türkiye'de kim uygulayabilir nasıl uygulayabilir bunlara da bakıyoruz. Ekiplerimiz aradığımız 105 farklı komponenti tek tek araştırdık. Varsa Türkiye'de, yoksa dünyanın en iyileri ile çalışıyoruz. Tedarikçi ile oturduğumuzda fiyat net bir şekilde hesaplanıyor, pazarlıklarımızı müzakerelerimizi gerçekleştirebiliyoruz. Biz 48 aylık süreç belirledik. Bizim yola çıkış noktamız başkalarının nasıl yapabildiğine bakıp öyle yola çıktık. Nisan mayıs gibi tedarikçi seçimlerimizi bitirmiş olacağız. Müzakereleri sürdürdüğümüz ancak pazarlık gücümüzü azaltmasın diye daha isimlerini izah edemediğimiz markalar da var."

"ŞARJ ALTYAPISI 2022'DE OLUŞACAK"

Gürcan Karakaş, şarj altyapısı ile ilgili Norveç, Almanya, Fransa, İngiltere, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ ve Çin'i yakından incelediklerini dile getirdi.

Bu bağlamda kendilerinin de bir sistem geliştirdiklerini aktaran Karakaş, "Türkiye'de kamudaki hissedarlarımızla paylaştık. Burada ehemmiyetli olan başkalarının bu konuda yaptığı hataları tekrar etmemek. Şarj altyapısı 2022'de hazır olacak. TOGG olsun olmasın 2022'de Türkiye elektrikli araçlara girecek ve şarj altyapısını oluşturacak. Zira içten yanmalı motora sahip araçlar için pazar 2030'da yüzde 50'nin altına inecek. Bu da pazarın yüzde 50'den fazlasının elektrikli olacağı mananına geliyor." dedi.

"KİMSE TOZ KONDURAMAYACAK"

Türkiye'den çok kaliteli bir otomobil çıkmasını kimsenin beklemediğini, bunun en ehemmiyetli nedeninin 2022'deki EuroNCAP koşulları olduğunu ifade eden Karakaş, "Savunma endüstrisinden bize gelen arkadaşlarla beraber modelleme ve simülasyonlarla birlikte buna hazırlanıyoruz. Ülke dışına çıktığımız vakit kimsenin otomobile toz konduracak bir vaziyeti kalmayacak. Direksiyonda biz varız. Bizim ihracat pazarı olarak ilk etapta gördüğümüz pazar Avrupa ve altyapısı hazır olduğu sürece bazı Türki Cumhuriyetler olacak. Bu süreç ölçek ekonomisi ile katlanabilir ve hızlandırılabilir." izahını yaptı.

Şirketin genel merkezi için Bilişim Vadisi'ni şuurlu olarak seçtiklerini vurgulayan Karakaş, "Her şeyden önce yakın iş birliğini önem veriyoruz. Özellikle de startuplarla olan iş birliğinin ehemmiyetinin daha fazla ön plana çıkacağını görmüştük. Bu yüzden biz genel merkezimizi buraya taşıdık. Zira buranın çevreninde oluşturacağımız startuplarla, ekosistemle daha fazla bir dinamizm olacak. Fabrika yapılana kadar ve belki fabrika yapıldıktan sonra da bir müddet buradayız." değerlendirmesini paylaştı.

Tasarım için yola çıktıklarında 18 şirketle görüştüklerini, Murat Günak haricinde bazı Türk tasarımcılarla da müzakereler gerçekleştirdiklerini aktaran Karakaş, Türkiye'nin Otomobili için şu ana kadar 4 kayıtlı patent ve 4 tescil alındığını dile getirdi.