Kanser Ölümlerinin Yüzde 35'i Sigaradan; Sigarayı Bırak Sağlığından Olma

Kanser Ölümlerinin Yüzde 35'i Sigaradan; Sigarayı Bırak Sağlığından Olma

Her türlü kullanımı zararlı olan ve erkeklerin yüzde 35'inin, kadınların ise yüzde 15'inin kanserden ölmesine neden olan sigara, bağımlılarını esir almış durumda...

Her türlü kullanımı zararlı olan ve erkeklerin yüzde 35'inin, kadınların ise yüzde 15'inin kanserden ölmesine neden olan sigara, bağımlılarını esir almış durumda. Dünya genelinde sigaradan 5 milyon kişi hayatını kaybederken, bu sayı ülkemizde 100 bin civarında. Sağlık örgütleri ile Sivil Toplum Kuruluşları sürekli olarak sigara tiryakilerine yardımcı olarak sigaradan kurtulmalarını sağlıyor. Ayrıca bir çok yeni yasa çıkmasını sağlayan SKT'ler, bugün dünya genelinde ortak bildiriler ile sigaranın zararlarını ve içenlerin karşılaşmış olduğu sorunları anlatıyor. 

Sigara Neden İçilir? 

Sigara içmek için kişi kendine bir çok neden üretiyor. Ancak bunların hiç biri gerçekçi olmadığı gibi, sağlığınızı net olarak tehdit eden bu zehirden kurtulmanız daha sağlıklı olmanızı sağlayacaktır. Burada sorulması gereken neden içildiğinden ziyade, neden bırakmıyorum olacaktır. Aşağıdaki sorulara kendiniz cevap vererek, bırakıp bırakmama konusunda iradenizi ufakta olsa test edebilirsiniz. 

  • Sigara içmeyi seviyor muyum?
  • Sigara içmeyi neden seviyorum?
  • Sigara içersem neleri kaçırırım? 
  • Sigara içmek sağlığımı etkiliyor mu?
  • Sigara kullandığım sürece aileme nasıl zarar veriyorum?
  • Sigarayı bırakırsam hayatım hangi yönde etkilenir? 

Görüldüğü üzere, yukarıda ki sorulara cevap verdiğinizde ve gözünüzün önüne ailenizi, sevenlerinizi ve kendi geleceğinizi getirdiğinizde sigarayı bırakmanız gerektiğini net olarak anlarsınız. Sigaradan kurtulmanın oldukça kolay yolları olduğu gibi, tamamı ile size bağlı bir durum olduğunu da bilmelisiniz.

sigara.jpg

Sigara Nasıl Bırakılır? 

Sigarayı bırakmaya karar verdiyseniz eğer, öncelikle tamamen hayatınızdan çıkarmanız yani bir anda bırakmanız oldukça önemlidir. Çünkü bu sayede bir daha içmemiş olacak ve ilk üç günün zorluğunu aştıktan sonra, daha rahat etmeye başlamış olacaksınız. Neden 3 gün diye merak ediyorsanız eğer, çünkü nikotin tam olarak vücuttan 3 gün içerisinde çıkıyor. Ama verdiği zararlar ise organlarınızın yenilenme sürecine göre değişiyor. Sigarayı bırakma sürecinde aşağıdakileri yapmak size fayda sağlayacaktır. 

  • Düzenli spor yapmak ve yürüyüşe çıkmak 
  • Kuruyemiş, sakız gibi çeşitli gıdalar tüketmek.
  • Tesbih gibi elinizi meşgul edecek araçlar kullanmak. 
  • Düzenli uyumak, beslenmek ve bol su içmek. 
  • Sigara içilmeyen kapalı alanlarda bulunmak. 
  • Nefes egzersizleri yapmak, aktivitelere katılmak. 
  • Aileniz ile daha fazla zaman geçirmek. 

Yukarıda saydıklarımız sigara bırakma sürecinde size fayda sağlayacaktır. Ancak bunları yapmanıza rağmen sigarayı bırakamıyorsanız ve ayrıca sigarayı bir anda bırakmayarak, azaltarak bırakacağınızı düşünüyorsanız, bunun için bitkisel ürünler, nikotin sakızı ve Vaporesso, GeekVape, Smok gibi cihazları kullanmakta olacaktır. Bunlar sizin nikotin ihtiyacınızı karşılayarak, sigaradan kurtulmanızı yardımcı oluyor. 

sigara1.jpg

Sigara Bırakma Sürecinde Bunları Yapmayın

Nasıl ki sigara içme nedeni varsa ve sigaranın bırakma süreci bulunuyorsa, bunların haricinde sigarayı bırakma ve bıraktıktan sonra ki süreçte bulunuyor. Sonuçta bağımlı olacağınız için, her gördüğünüzde yeniden aklınıza geleceğinden dolayı evinizde ya da iş yerinizde kullandığınız küllükleri atmalısınız. Çakmak veya el altında sigara bırakmamalısınız. Kahve ve çay gibi sigara içmeyi tetikleyen içecekleri daha az tüketmeli ve hatta kafein içeren içecekleri uzunca süre tüketmemelisiniz. Sigara içenler ile aranıza belirli mesafe koymalı ve bu süreçte daha az görüşmelisiniz. Sigara içilen yerleri daha az ziyaret etmelisiniz. Ayrıca rutinlerinizi değiştirmek yani uyku saatinizin düzenli olması, düzenli yemek saatlerinizin olması, çeşitli hobiler edinmeniz, sigara bırakma sürecinde faydalı olacaktır.