Medyanın ünlü kalemleri arasında ‘Dikkat o…pusu' tartışması

Medyanın ünlü kalemleri arasında ‘Dikkat o…pusu' tartışması

‘Dikkat o…puları’ başlığı ile bir yazı yazan ve okurlara bu sınıfa dahil ünlüleri soran Fatih Altaylı, ilk sıraya yerleştiğini açıkladığı Ertuğrul Özkök’ten sert yanıt aldı.

Habertürk yazarı Fatih Altaylı, dün ‘Okura göre dikkat o…’puları’ başlığıyla bir yazı yazarak, bu sınıfa dahil ünlüleri sorduğu okurdan sosyal medya ve mail üzerinden birçok isim aldığını söyledi.

Altaylı, okurdan gelen sonuca göre, Hürriyet yazarı Ertuğrul Özkök’ün açık ara ile ilk sıraya yerleştiğini, Ahmet Hakan’ın ikinci, Ayşe Arman’ın üçüncü, kendisinin ise dördüncü sırada olduğunu açıkladı. Altaylı, bir okurun ise bunun yerine ‘ilgi arsızı’ demenin daha doğru olabileceğini ilettiğini de yazdı.

Altaylı’nın listesinin ünlüler sıralamasında ise Hülya Avşar, Demet Akalın, Alkoçlar kız kardeşler ile  Serdar Ortaç ilk dördü paylaştı.

Fatih Altaylı son olarak, “Abuk sabuk yazılarla, saçma komplo teorileriyle, ona buna bulaşarak dikkat çekmeye çalışanları ise okur ya ciddiye almıyor ya muhtemelen bunlara müşteri olmuyor. Akla bile gelmemişler. Bir ara ben de kendi sıralamamı yazarım belki” ifadelerini kullandı.

‘Bir numara ben miyim, Fatih mi?’

Hürriyet yazarı Ertuğrul Özkök ise söz konusu yazıyı bugün gündemine alarak, şunları yazdı:

"Haber Türk yazarı Fatih Altaylı, okurlarına sormuş:

“Türkiye’nin en büyük ‘ilgi o...puları’ kimdir?”

Bu arada şöyle bir ayrıntı da veriyor:

“Ertuğrul Özkök uzak ara birinci çıktı...”

Arkasından “Siz buna ‘İlgi arsızı’ da diyebilirsiniz” diyor...

Şimdi ben de Fatih’e sorayım...

“İlgi arsızı gibi daha nezih bir ifade varken niye ‘ilgi o…’su’ gibi daha avam bir ifade kullandın?”

Haaaaaa... Haaaa...

Fena yakalandın Fatih...

“O…” kelimesini kullandın, çünkü bu kelime ile dikkati daha kolay çekmek, böylece yazını da daha fazla okutmak istedin...

Dikkat tacirleri

Şimdi gelelim işin ciddi tarafına...

Modern toplumbiliminde buna “Dikkat tacirleri” deniyor...

Çünkü hepimiz, özellikle de gazeteciler, sanatçılar, sporcular, eğlence sektöründe çalışanlar, üreticiler, pazarlamacılar... Hepimiz, insanların dikkatinden zaman almaya çalışıyoruz...

Modern pazarlamanın birinci işi dikkat ticaretidir...

Yani Fatihciğim, dikkat ticaretinde 1 numara seçilmişsem, bu benim başarımdır.

Bu konuda Tim Wu’nun Türkçeye yeni çevrilen “Dikkat Tacirleri” adlı kitabını tavsiye ederim.

Orada “o…” ifadesi kullanılmıyor.”