'Öğrenciler 'Kuran' gibi derslere yönlendirilsin'

'Öğrenciler 'Kuran' gibi derslere yönlendirilsin'

Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderilen yazıda, öğrencilerin "Kuran" ve "Muhammed’in Hayatı" gibi derslere yönlendirilmesi talimatı verildi.

Türkiye'de zorunlu din dersi dayatması devam ederken, bazı milli eğitim müdürlükleri okullara gönderdikleri resmi yazılarla öğrencilerin "Kuran", "Muhammet'in Hayatı" ve "Temel Dini Bilgiler" gibi seçmeli dersleri seçmeleri için yönlendirilmesi talimatı veriyor. Bunun son örneklerinden biri de Kocaeli'de yaşandı 

Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderilen resmi yazıda, öğrencilerin "Kuran" ve "Hz. Muhammed'in Hayatı" gibi seçmeli derslere yönlendirilmesi için çeşitli çalışmalar yapılması talimatı verildi.

Mezopotamya Ajansı'nın haberine göre Kocaeli Milli Eğitim Müdürlüğü, "Seçmeli Dersler" başlığıyla İlçe Müdürlüğü'ne gönderdiği yazıda, "Kur'an-ı Kerim, Hz. Muhammed'in Hayatı, Temel Dini Bilgiler dersleriyle ilgili velileri sağlıklı bilgilendirecek bilgilerin edinilmesi, başka ne gibi çalışmalar yapılacağı konusunda veya örnek çalışmalarla ilgili grupta paylaşımlarda bulunulması" talimatı verdi. 

"CAMİLERDE GÜNDEM YAPILSIN"

Kocaeli İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Muhterem Aktaş imzasını taşıyan yazıda, öğrencilerin seçmeli din derslerine yönlendirmek için ilçe müftülükleri ile diyalog kurularak, konunun camilerde gündeme getirilmesinin sağlanması önerisi de sunuldu.

Okul müdürleri ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenlerinin veli ve öğrencilerle konuşarak "Gerekli hatırlatmalar" yapmasını isteyen Aktaş, şu talimatları sıraladı:

Sivil Toplum Kuruluşları ile irtibata geçerek ilçelerde afiş ve broşürlerle farkındalık oluşturulması.
Okul müdürlerimiz ve ilgili yöneticilerle toplantı yaparak ne gibi tedbirlerin alınacağının istişare edilmesi.
Bu derslerle ilgili velileri sağlıklı bilgilendirecek bilgilerin edinilmesi, başka ne gibi çalışmalar yapılacağı konusunda veya örnek çalışmalarla ilgili grupta paylaşımlarda bulunulması.
Eğitim tarihimizde din eğitimi açısından çok önemli olan bu kazanımın daha iyi değerlendirilmesi için özel hassasiyet gösterilmesi.