Abdullah Gül, depremin merkez üssü Kahramanmaraş'ta: "Eksiklikler ve noksanlıklar..."

Abdullah Gül, depremin merkez üssü Kahramanmaraş'ta: "Eksiklikler ve noksanlıklar..."

Eski Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, depremin merkez üssü Kahramanmaraş'ta depremzedelerle bir araya geldi.

Kahramanmaraş merkezli 10 ili yıkıma uğratan depremlerin ardından siyasetçilerin deprem bölgesine ziyaretleri sürüyor.

Son olarak eski Cumhurbaşkanı Abdullah Gül de bölgeye giden isimler arasında yer aldı.

ekran-goruntusu-2023-02-23-183914.png

Gazeteci Nevşin Mengü, depremin merkez üssü Kahramanmaraş'ta görüntülenen Abdullah Gül'ün fotoğraflarını paylaştı.

Gül'ün depremzedelerle bir araya geldiği görüldü.

ekran-goruntusu-2023-02-23-184118.png

Afetle Mücadele Koordinasyon Merkezi’ne gelen Gül, burada da yetkililerden bilgi aldı. Açıklama yapan Abdullah Gül, 

"HAZIRLIKLARIMIZI BU DOĞRULTUDA YAPMIŞ OLMALIYDIK"

Alınacak derslerin de çok olduğunu vurgulayan 11. Cumhurbaşkanı Gül, "Eksiklikler ve noksanlıklar yaşandığını da hep beraber gördük. Bu noksanlıkları depremin altına gömersek, yarın olacak bir depremin altında da yine bizler kalırız. Depremin merkezinde olan bir ülke olduğumuz biliniyor. Hazırlıklarımızı bu doğrultuda yapmış olmalıydık. Afetle mücadele hızımızı bu yönde geliştirmeliydik." dedi.

ekran-goruntusu-2023-02-23-215957.png

"BUNU ŞİMDİ YAPMZSAK NE ZAMAN YAPACAĞIZ?"

Gül, sözlerini şöyle tamamladı:

"Devlet kurumlarımızla, yapı sektöründeki tüm paydaşlarla, bilim adamlarımızla bu hedefe ulaşmak için birlikte çaba sarf etmeliyiz. Depreme hazırlıklı olma kültürünü ve bilincini tepeden tırnağa benimsemeli ve benimsetmeliyiz. Bunu şimdi yapmaz isek ne zaman yapacağız? Bundan sonra kurumları ve kuralları sağlamlaştırmamız ve gerekli denetimleri uygulatmamız şart. Daha dayanıklı bir geleceği ancak birlikte böyle inşa edebiliriz."