Çin ile Avrupa’yı Türkiye buluşturacak

Çin ile Avrupa’yı Türkiye buluşturacak

‘Tek Kuşak Tek Yol’ insiyatifi çerçevesinde Çin’den Avrupa’ya Marmaray tüp geçişini kullanarak kesintisiz gidecek ilk yük treninin Ankara Garı’nda karşılanması öncesinde Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan, Pasifik Eurasia ve lojistik sektöründeki hedeflerini anlattı.

Demiryolu taşımacılığında Türkiye’nin potansiyelinin çok yüksek olduğuna vurgu yapan Fatih Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Rakamlara baktığımızda Avrupa Birliği ülkelerinde demiryolu taşımacılığının toplam lojistik sektöründen aldığı pay yüzde 20’yken, Türkiye’de bu rakam yüzde 5 seviyesinde. Yani bu alanda gidilecek daha çok yol var. Sonuçta Asya ile Avrupa arasında 21 trilyon doların üzerinde karşılıklı ticaret hacminden, yaklaşık 5 milyar nüfusun ve 60 ülkenin faydalandığı Demir İpek Yolu Hattı Türkiye üzerinden geçiyor.”

Demir İpek Yolu’nun lojistik sektörünün büyümesine önemli katkı sunacağını belirten Fatih Erdoğan, Rus Demiryolları’nın RZD Logistics şirketi ile ortak şirket kurmak üzere ön anlaşma imzaladıklarını, Kazak Demiryolları’nın şirketi KTZ Express ile de önümüzdeki günlerde işbirliği anlaşması imzalayacaklarını söyledi. Fatih Erdoğan, Azerbaycan, Gürcistan ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ile işbirlikleri yaptıklarını da ifade etti.

Çin, Kazakistan, Azerbaycan ve Gürcistan demiryolları yetkilileri ile uzun süren görüşmeler sonucunda bu aşamaya gelindiğini anlatan Fatih Erdoğan, TCDD ile yaptıkları işbirliğiyle iki kıta, 10 ülke, iki denizi aşarak,12 günde 11 bin 483 km yol kat edecek China Railway Express’in taşıdığı elektronik yükün Türkiye ayağında lojistik hizmetini üstlendiklerini söyledi.

Söz konusu tren için 6 Kasım 2019, Çarşamba günü Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın yanı sıra Çin, Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan yetkililerinin katılımıyla Ankara Tren Garı’nda tören ile karşılanacağını anlatan Fatih Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Tören sonrasında Ankara’dan hareket edecek tren, Çin’den kalkıp Marmaray Tüp Geçidi’ni kullanan ilk yük treni unvanına sahip olarak, yolculuğunu Çekya’nın başkenti Prag’da sonlandıracak. Bu yolculukta Pasifik Eurasia olarak üstlendiğimiz görev, bizi gururlandırdığı gibi, hem şirketimiz hem de ülkemiz için beklentilerimizi daha da artırıyor. Türkiye, Pekin’den Londra’ya uzanan orta koridorun en stratejik bağlantı noktası haline geliyor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’yla Çin ile Türkiye arasındaki yük taşıma süresi 1 aydan 12 güne, Marmaray’ın bu hatta entegre olmasıyla Uzak Doğu ile Batı Avrupa arasındaki süre ise 18 güne düşmüş olacak. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda lojistik sektöründe, özellikle demiryolu taşımacılığında hızlı bir büyüme olması kaçınılmaz görünüyor.”