e-Devlet Kapısı üzerinden emeklilik başvurusu nasıl yapılır? EYT emeklilik başvurusu...

e-Devlet Kapısı üzerinden emeklilik başvurusu nasıl yapılır? EYT emeklilik başvurusu...

EYT'den emekliliğe hak kazananlar e-Devlet üzerinden nasıl başvuru yapabilecek? e-Devlet Kapısı üzerinden emeklilik başvurusu nasıl yapılır?

AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 28.12.2022 günü açıkladığı EYT(Emeklilikte Yaşa Takılanlar) yaş sınırı olmayacak ve 2 milyon 250 bin kişinin emekli olabilecek...

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamalarının ardından e-Devlet kilitlendi.

Açıklamanın ardından EYT'den emeklilik hakkı kazananlar, başvuruyu nasıl yapacakları konusunda araştırmalara başladı. SGK'ya gitmeden, e-Devlet üzerinden işlemleri yapmak mümkün. e-Devlet üzerinden emeklilik başvuruları nasıl yapılır?

EYT'de emeklilik başvuru için gerkenler adım adım şöyle:

* e-Devlet sistemine giriş yapıldıktan sonra arama kısmına ‘aylık’, ‘emekli’, ‘gelir’ kelimelerinden birini yazdıktan sonra çıkan sonuçlardan ‘gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi belgesi’ne tıklanacak.(İlgili ekrana buradan ulaşabilirsiniz)

* Sonra gelen ekranda ‘yeni başvuru’ sekmesi tıklanacak.

* Tahsis talep türü olarak ise ‘yaşlılık aylığı’ seçilecek.

* SSK kapsamında aylık talep edecekler ‘4A SSK’, Bağkur kapsamında ise ‘4B Bağkur’ seçilecek. Sonra altta yer alan ‘başvur’ butonu tıklanacak.

* TC kimlik numarası, ad-soyad bilgileri ve ikametgah adresi ekrana otomatik geliyor.

* Maaş ödemesinin yapılacağı banka seçilerek açıklama kısmına bankanın talep edilen şubesi yazılacak.

* Diğer iletişim bilgileri doldurulacak.

* ‘Aylık alıyor mu?’ sorusunda da 'evet' ya da 'hayır' cevabı mutlaka işaretlenmeli.

* Sonraki 'ileri' butonuna basılacak ve 'başvur' butonuna basılarak bilgiler SGK’ye gönderilmiş olacak.