EYT vurmayanlar üzülmesin! 2000 ve sonrası için kısmi emeklilik müjdesi

EYT vurmayanlar üzülmesin! 2000 ve sonrası için kısmi emeklilik müjdesi

1999 öncesi sigorta girişi olanlar EYT kapsamında emeklilik hakkı elde ederken, 2000 ve sonrası için kısmi emeklilik müjdesi gündem geldi.

Emeklilikle ilgili son zamanlarda önemli gelişmeler yaşanıyor. Kulis bilgileri peş peşe geliyor.

1999 öncesi sigorta girişi olanlar ve prim gününü tamamlayan yurttaşlar, EYT düzenlemesinden yararlanarak emekli olabiliyor.

200 SONRASI İÇİN KISMİ EMEKLİLİK FORMÜLÜ

Hal böyle olunca bu kez de 2000 sonrası işe başlayan vatandaşların mağduriyeti gündeme geldi. Hükümet, Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) yasasından yararlanamayan 8 Eylül 1999 sonrası sigortalıları da içerecek şekilde kısmi emeklilik formülü üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.

Yeni düzenleme ile 3600 prim gününü tamamlayanlar, cinsiyetleri gözetmeksizin önceki emeklilik koşullarına tabi olmadan emekli olabilecekler. Kısmi emeklilikle elde edilen aylık maaşın, tam emekli maaşından yüzde 25-30 daha düşük olma ihtimali yüksek. Kadınlar için 58 olan emeklilik yaşı sınırı 50'ye, erkekler için ise 60 olan sınır 55'e indirilecek ve prim şartları da hafifletilecek.

KISMİ EMEKLİLİK İÇİN GEREKEN ŞARTLAR NELER?

  • 15 yıl sigortalılık süresi
  • 3600 prim gününün tamamlanmış olması
  • 8 Eylül 1999 öncesi sigortalılar için 50-60 yaş şartı