Fatih Altaylı'dan havuz medyasına 3 hafli market çıkışı!

Fatih Altaylı'dan havuz medyasına 3 hafli market çıkışı!

HaberTürk yazarı Fatih Altaylı bugünkü köşe yazısında iktidara yakın olan medyayı işaret ederek "Çarşaf çarşaf ilanlar mı etkili oldu 3 harfli affında?" ifadelerini kullandı.

Bugünkü köşe yazısında peş peşe gelen zamları eleştiren Fatih Altaylı aynı zamanda medyanın 3 harfli marketlerle ilgili yaptığı haberlerin reklamların ardından kesilmesini de eleştirdi.

HaberTürk yazarı Fatih Altaylı, "Herhalde o günlerde bir hedef lazımdı. Hedef bulundu. Ateş edilir gibi yapıldı, hedef isabet almasa da kendini yere atıp biraz sızlandı ve konu kapandı. Gerçekten soruyorum ne oldu da 3 harflilerin hayat pahalılığının nedeni olduğu yolundaki iktidar tezinden vazgeçildi." ifadelerini kullandı.

Altaylı yazısına şu ifadeler ile devam etti:

* İktidar medyasına verilen çarşaf çarşaf ilanlar mı etkili oldu 3 harfli affında?

* Ancak vatandaş hala markete gittiğinde kendini kazıklanmış hatta daha beteri hissediyor.

* Fiyatlar hızla değişiyor.

* Benim ise Ticaret Bakanlığı’na bir önerim var.

* Bazı medeni ülkelerde bir uygulama var.

* Etikete bir ürünün fiyatı yazılırken, altına bu ürünün daha önceki fiyatı ve fiyatın değiştiği tarih de yazılıyor.

* Diyelim ki, aldığınız ürünün fiyatı 5 euro.

* Hemen altında daha küçük harf ve rakamlarla “4,50 euro-31.10.2022" yazıyor.

* Yani anlıyorsunuz ki, bu ürün 31 Ekim tarihine kadar 4,5 euro imiş ve o tarihte zam yapılmış.

* Bu uygulama bence doğru bir uygulamadır.

* En azından hangi sıklıkla ve ne kadar geçirildiğini gösterir