
Fatih Altaylı'dan havuz medyasına 3 hafli market çıkışı!
HaberTürk yazarı Fatih Altaylı bugünkü köşe yazısında iktidara yakın olan medyayı işaret ederek "Çarşaf çarşaf ilanlar mı etkili oldu 3 harfli affında?" ifadelerini kullandı.
Bugünkü köşe yazısında peş peşe gelen zamları eleştiren Fatih Altaylı aynı zamanda medyanın 3 harfli marketlerle ilgili yaptığı haberlerin reklamların ardından kesilmesini de eleştirdi.
HaberTürk yazarı Fatih Altaylı, "Herhalde o günlerde bir hedef lazımdı. Hedef bulundu. Ateş edilir gibi yapıldı, hedef isabet almasa da kendini yere atıp biraz sızlandı ve konu kapandı. Gerçekten soruyorum ne oldu da 3 harflilerin hayat pahalılığının nedeni olduğu yolundaki iktidar tezinden vazgeçildi." ifadelerini kullandı.
Altaylı yazısına şu ifadeler ile devam etti:
* İktidar medyasına verilen çarşaf çarşaf ilanlar mı etkili oldu 3 harfli affında?
* Ancak vatandaş hala markete gittiğinde kendini kazıklanmış hatta daha beteri hissediyor.
* Fiyatlar hızla değişiyor.
* Benim ise Ticaret Bakanlığı’na bir önerim var.
* Bazı medeni ülkelerde bir uygulama var.
* Etikete bir ürünün fiyatı yazılırken, altına bu ürünün daha önceki fiyatı ve fiyatın değiştiği tarih de yazılıyor.
* Diyelim ki, aldığınız ürünün fiyatı 5 euro.
* Hemen altında daha küçük harf ve rakamlarla “4,50 euro-31.10.2022" yazıyor.
* Yani anlıyorsunuz ki, bu ürün 31 Ekim tarihine kadar 4,5 euro imiş ve o tarihte zam yapılmış.
* Bu uygulama bence doğru bir uygulamadır.
* En azından hangi sıklıkla ve ne kadar geçirildiğini gösterir