Sigorta mağduriyeti yargıda

Sigorta mağduriyeti yargıda

Toplam prim üretiminde Türkiye'de 6'ncı sırada yer alan ve ülke pazarının yüzde 5,5'ini elinde bulunduran Sompo Sigorta'nın sürücülere yaşattığı mağduriyet, yargıya taşındı.

Polemik Haber'in aktardığı bilgiye göre, Sosyal medyada ve forumlarda ismi 'mağduriyetler' ile anılan Sompo Japan Sigorta'yı kasko ve trafik sigortası için tercih eden binlerce araç sürücüsü, şirketi şikayet yağmuruna tutuyor. Mağduriyet hikayelerinin sonuncusu İstanbul'da yaşandı.

Polemik Haber'in sürücülerin yaşadığı mağduriyeti anlattığı haberi şu şekilde:

Lüks aracı, tek taraflı kazaya karışan ve kaldırıma çarparak ufak çapta maddi hasar oluşan aracının sürücüsü, 4 Kasım 2020 tarihinde aracını Bahçeşehir'deki Birollar Otomotiv - Mercedes Yetkili Servisi'ne götürdü.

Mevzuat uyarınca, kazayla ilgili sigorta şirketi tarafından bilirkişi atandı. Ancak aradan geçen zaman zarfında, aracı serviste tamir edilmeyi bekleyen sürücüye ne şartnamede olduğu gibi ikame araç verildi ne de aracının tamir ve bakımı yapıldı.

20 GÜNLÜK SÜRE DOLDU 

Sigorta şirketi, yetkili servis arasında zik zak çizen araç sahibi sigorta sözleşmesinde yazılı 20 günlük mühletin sona ermesinin ardından durumu yargıya taşıdı. 

Aracını yetkili servisten 'tamir edilmemiş halde' geri alan sürücü, sigorta şirketi ile yaptığı sözleşmeyi de askıya aldı.

"ARTIK HUKUK SAVAŞI VERECEĞİM"

Konuyu yargıya taşıdığını anlatan araç sürücüsü "22 gündür kendime muhatap bulamıyorum. Artık yeter. Herkesi de bu sigorta şirketi için uyarıyorum. Bana 20'nci gün ikame araç olarak belirtildiğinin aksine orta sınıf araç teklif ettiler. Aracımın tamirine de başlanmadı. Sözleşmeyi askıya aldım yani sonlandırdım ve şikayetçi oldum. Artık hukuk savaşı vereceğim" dedi.

YÜZLERCE MAĞDURİYET ÖRNEĞİ VAR!

Sompo Sigorta ile ilgili bu olay ilk değil. Özellikle Kasım ayı içerisinde Şikayetvar sitesi başta olmak üzere ilgili forum ve paylaşım sitelerine Sompo Sigorta ile ilgili yüzlerce şikayet yapıldığı gözlendi.

İşte onlardan sadece birkaçı:

ŞİKAYET: 01/11/2020 tarihinde aracımız ile Gebze-Sultanbeyli yolunda orta şeritte giderken araç sol şeritten çarptı tutanağı tuttuk, heyet bize %0 kusur, onlara %100 verdi.
Eksper hasar ücreti 1250 TL olarak belirledi aracı tamirciye verdik aracın tamiri bitti. Hala sanayide duruyor sigorta şirketi parayı ödemediğinden. Aradan kaç gün geçti. Hala bekliyoruz (Dosya no20056801)

ŞİKAYET: 2 Kasım'da bir kazaya karıştım. Arabam serviste yapım aşamasında hala daha da bir iki haftası var çıkmasına diye sigortadan araç talebinden bulundum 20 Kasım günü; 
"Bu sabah bana araç onarım kararı hala verilmediğinden isteğinizi gerçekleştiremiyoruz" diye geri döndüler. 

Tekrar aradım dosya numaramı verdim "Sanırım bir karışıklık oldu durumu düzeltir misiniz" dedim "kayıt açıyoruz" dediler.  Gün içinde ikinci kere aynı mesajı tekrar aldım. Sonrasında servisle konuştum "Aracın onarım süreci başladı eksper geldi baktı böyle bir şey olma ihtimali yok" dediler.

Tekrar Sompo'yu aradım. Gün içinde geri döneceklerini söylediler hala dönüş yok. Kasko yaptırmanın en önemli artışı belki ikame araç desteği ve %100 karşı tarafın hatalı olduğu bir kaza var ortada tamamen tüm masrafı karşı tarafın sigortası karşılıyor. Zaten müşterilerine ikame araç sağlamak bu kadar zor mu? Sorunun derhal çözülmesini talep ediyorum.

ŞİKAYET: - 09.11.2020 tarihinde trafik kazası geçirdim ve tramer sonucu yüzde yüz haklı olmama rağmen karşı tarafın sigorta şirketi Sompo Sigorta işlemleri uzatmak için incelemeye alındığını belirtiyor. 11 gündür mağdur durumdayım. Yasal yollara başvurmakla uğraştırmamanızı en ivedi bir şekilde gereğinin yapılmasını rica ediyorum.

ŞİKAYET: (21 Kasım) Dosyanın tüm evrakları gönderilmiş olmasına rağmen hala işlemler uzun sürmekte 10 gün önce gönderilen evraklar daha bugün sisteme yüklenmekte. 
İşleyiş ile ilgili problemler mevcut bu durumda da mağduriyetimiz artmaktadır. Konu ile Sompo Japan firmasından şikayetçiyim.

TÜKETİCİ BAŞVURU MERKEZİ BAŞKANI AĞAOĞLU MAĞDURLARA YOL GÖSTERDİ

Kaskonun zorunlu olmadığına ancak araç sahiplerinin kendilerini garanti altına almak için başvurulan bir yol olduğuna değinen Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ise benzer durumlar için araç sahiplerini uyardı.

Başkan Ağaoğlu "Ne var ki poliçeyi incelemeden imzaladıkları için bir sıkıntıyla karşılaştıklarında üstü üste yeni sorunlarla muhattap olabiliyorlar. Çünkü poliçede aracın kaza yapması durumunda tamirde geçen süre zarfında o tüketiciye muadil bir araç verilmesiyle ilgili bir hüküm varken çok daha düşük segmentte bir otomobil veya hiç vermiyorlar" dedi.

Ağaoğlu mağdur vatandaşları hukuk yoluna giderek haklarını aramaya davet etti.