Deniz Gezmiş 72 yaşında...

Türkiye devrimci hareketinin önderlerinden Deniz Gezmiş 72. yaş gününde anılıyor...

27 Şubat 2019 Çarşamba 14:46
Deniz Gezmiş 72 yaşında...
version="
Son Güncelleme: 27.02.2019 19:21
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Nurali Boz 2019-02-27 16:21:08

Dogum gunu O olmediki nehir olmus bend tanimadan deryalara akiyor adnan menderesin ocunu aldik demislerdi adnan mendersciler ulkeyi satip oltaya takilan balik yem istemez dedirtmislerken denizler kahrolsun fasizim tam bagimsiz turkiye dedigi icin din soslu sagici zihniyetin turkiyesinin geldigi durum ortada ama turk milletinin %70 inin aptal oldugunu goruyoruz deniz anilirken dinsoslu sagicilara lanetler okunuyor

Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-02-27 22:26:31 @Nurali Boz

o dönemde 68 kuşağının gençlik temsilcilerinden d.gezmiş ise idamla yargılandığı mahkemede Türk ve kürt halkları lafını ederek birilerinden doğruda etkilendiğini sergilemiştir.Deniz gezmiş kemalist bir bilinç ve birikime sahiptir ve hayatında markstan tek bir kitap okumamıştır neden böyle bir söz etmiştir? Kanaatimce mutlaka ona bazı abileri bu lafı söyletmişlerdir. Objektif ve gerçekçi olmak gerekirse.D.gezmiş sosyalist sol cephede özellikle gençlik kesiminde fazlasıyla abartılmış idol kahraman haline getirilmiştir. Gezmiş ve arkadaşları aslında elde silah devrim yapacak kadar romantik sosyo ekonomik gerçeklikten kopuk maceracı gerillacılığa özenen bir kuşaktı.O yıllarda latin amerikada che gueveranın başlattığı gerilla hareketi dolayısıyla gezmiş ,çayan , kaypakkaya ve arkadaşlarını etkilemiştir. Kaypakkaya sosyalist hareketteki kürtçülerin öncüsüdür desek yeridir.
https://ulusalcipartisitesi.wordpress.com/

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-02-27 22:23:09 @Nurali Boz

deniz etnik bölücü kürtçüler tarafından kandırılmıştır macereperestti ve cahildi mektbunda türk ve kürt halkı sözü yanlıştır

Beğenmedim! (1)
Avatar
Tohum oldu düştü toprağa 2019-02-27 16:33:09

Tohum oldu düştü toprağa topraktan milyon milyon Filiz çıktı.

Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-02-27 22:28:29 @Tohum oldu düştü toprağa

ULUSALCI PARTİ
2 saat sonra @Nurali Boz
o dönemde 68 kuşağının gençlik temsilcilerinden d.gezmiş ise idamla yargılandığı mahkemede Türk ve kürt halkları lafını ederek birilerinden doğruda etkilendiğini sergilemiştir.Deniz gezmiş kemalist bir bilinç ve birikime sahiptir ve hayatında markstan tek bir kitap okumamıştır neden böyle bir söz etmiştir? Kanaatimce mutlaka ona bazı abileri bu lafı söyletmişlerdir. Objektif ve gerçekçi olmak gerekirse.D.gezmiş sosyalist sol cephede özellikle gençlik kesiminde fazlasıyla abartılmış idol kahraman haline getirilmiştir. Gezmiş ve arkadaşları aslında elde silah devrim yapacak kadar romantik sosyo ekonomik gerçeklikten kopuk maceracı gerillacılığa özenen bir kuşaktı.O yıllarda latin amerikada che gueveranın başlattığı gerilla hareketi dolayısıyla gezmiş ,çayan , kaypakkaya ve arkadaşlarını etkilemiştir. Kaypakkaya sosyalist hareketteki kürtçülerin öncüsüdür desek yeridir. https://ulusalcipartisitesi.wordpress.com

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-02-27 22:27:49 @Tohum oldu düştü toprağa

https://ulusalcipartisitesi.wordpress.com/

Beğenmedim! (1)
Avatar
tesadüfe bakın 2019-02-27 17:56:52

akkpnin başkanı ile aynı ayda doğmuşlar aynı burçtan insanlar ama birisi devrimci digeri evrimci yan cebime koy.

Avatar
BAYBURTLU 2019-02-27 15:30:53

demek ki ABD eli içerisinde idi. Çünkü 6- FİLOYA DEFOL DEDİ. AMA BAZI VATANSEVERLER BUNLARA TAŞ ATTILAR. ATAN KİMLER HALI HAZIRDA ZİLLET DİYEN 2 ADAM HELEN MİLLETTEN OY İSTİYOR. ÜKÜCÜYUM GEÇİNEN LİDER.

Avatar
BAŞBUĞ DENİZ GEZMİŞ cCc 2019-02-27 15:24:39

DENİZ ATA yaşasaydı bizden olurdu ve şu anki chp ve türk solunun en büyük düşmanı olurdu..zamanında amerikan emperyalizmine karşı dik durduğu için oda gene chp tarafından asılan ve şu anda amerikanın elinde oyuncak olan multi emperyalist-kapitalist chp ve hdp'ye karşı direnirdi..!..seni asanlar o zamanın en büyük amerikan uşaklarıydı şimdi devlet el değiştirdi oynamadıkları oyun kalmadı ama başaramıyorlar RAHAT UYU KALDIĞIN YERDEN DEVAM EDİYORUZ cCc

Misafir Avatar
BAŞBUĞ DENİZ GEZMİŞ ve ÜLKÜCÜ AYDIN @ 2019-02-27 18:29:48 @BAŞBUĞ DENİZ GEZMİŞ cCc

Milliyetçilik ve ülkücülük, Amerika tarafından kurdurulan MHP tarafından öylesine çarptırıldı ki, VATAN, MİLLET, BAYRAK, KAHROLSUN PKK DİYE BAĞIRMAYI MİLLİYETÇİLİK SANIYORSUNUZ.
Eğer gerçekten siz de bir parçacık bile Milliyetçilik ve Ülkücülük varsa, Aşağıdaki linkteki makaleyi oku ve MHP Milliyetçi bir parti mi yoksa Amerikanın hizmetinde Türklüğü, Arapçılığa Ümmetçiliğe devşiren bir parti mii karar verin? Milliyetçi fabrika, baraj, liman, topraklarının satılmasına izin verir mi? Siz Milliyetçiliği bilmiyorsunuz okuyun , Yunanistan sadece bir tek Ziraat Bankası şubesi açmamıza izin vermemişken, Türtkiyenin bütün bankaları satılır mı? Okuyun http://www.forumgercek.com/serbest-kursu/116803-secime-dogru-3-mhpnin-acmazi-milliyetcilik-ummetcilik.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BAŞBUĞ DENİZ GEZMİŞ cCc 2019-02-27 18:20:14 @BAŞBUĞ DENİZ GEZMİŞ cCc

insan nikine benzer sende basit bi hasiktirsin işte.sizin yapabileceğiniz en maksimum konuşma bu.küfür-yalan ve edepsizlik tamamen sol kanada ait bi alçak irtifa.! işbu; konuda itliğe gelince hep ayırd edin kazan kafalı oslcular diye belirtiriz : biz bozkurtuz sizde sürekli yüksek dağlara doğru havlayan köyün başıboş itleri.unutma ülkücü bozkurttur solcu it !

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
hstir 2019-02-27 17:55:16 @BAŞBUĞ DENİZ GEZMİŞ cCc

o sizden daha milliyetçiymiş sizin gibi itten it doğar yavrularını ne yapsın asanların içinde it alpaslanda varmış.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ülkücü aydın 2019-02-27 17:22:58 @BAŞBUĞ DENİZ GEZMİŞ cCc

eski solcular çok omurgalıydı hatta filistinde gidip savaşma trendi diye bişey vardı Deniz merhumda gitti.şimdikilerse israilin uzaktan kumandası omurgasız zavallı ve üçüncü sınıf insanlar topluluğu.düşünün şuan solcuların %98'i islam düşmanı değil filistine gitmek israile giderler.keşke şimdiki düşmanlarımız o günkü kadar omurgalı olsalardı

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
CHP kadar basina tas dussun 2019-02-27 16:45:15 @BAŞBUĞ DENİZ GEZMİŞ cCc

pis iftiraci

Beğenmedim! (1)
Avatar
Sabit Gömlekli 2019-02-27 17:05:42

DENIZ GEZMIS ADI HALA YASIYOR VE DENIZ GEZMIS ISMI BIR ONUR TASIYOR PEKI ALI ELVERDI ISMININ BIR ONURU VARMI ISTE BOYLEDIR HAYAT BIR ZAMANLAR ASTIGI ASTIK OLANLAR VARSA COCUKLARI NE ONURLA YASIYOR VE BIR HALK KAHRAMANI OLAN VE BAGIMSIZ TURKIYE DEYIP YOLA CIKAN AMERIKAN ALTINCI FILISUNA KARSI CIKAN YUREKLI ADAM PEKI ALTINCI FILO KOPEKLERI KIMLERDI VE ALTINCI FILOYU KIBLE EDINIP NAMAZ KILAN MUSLUMANLAR KIMLERDI TOTAL MUSLUMANLAR VE HALA AYNILAR ONUN ICIN PUTIN NE DIYOR AMERIKAN USAGI OLMAYAN BIR ISLAM ULKESI YOK VE ONLAR HALA AMERIKA VE NATO GLADYOCULUGU YAPARLAR BAHCELI IYI BILIR O GECMISI VE NASIL OLDUYSA KOMONOST S300 FUZELERININ BIR UST MODELI TURKIYEYE GELIYOR ARTIK BIR KOCASI BIRDE SEVGILISI OLAN KADINA DONDULER

Avatar
Göktuğ Yılmaz 2019-02-27 17:47:05

Çocukluk ve gençlik
Deniz Gezmiş, 27 Şubat 1947'de Ankara'nın Ayaş ilçesinde doğdu. Dedeleri Rize'nin İkizdere ilçesine bağlı Cimil köyündendir, kökleri Konya'dan bir vesile ile göç etmek zorunda kalmış. Babası Ilıca (yeni adı: Aziziye), Erzurum nüfusuna kayıtlı ilköğretim müfettişi Cemil Gezmiş, annesi ise Erzurum'un Tortum ilçesinden ilkokul öğretmeni Mukaddes Gezmiş'tir. Ailenin üç erkek çocuğundan ikincisidir. Ağabeyi Bora Gezmiş, hukuk fakültesinden ayrılıp bankacılık yapmıştır. Kardeşi Hamdi Gezmiş ise, mali müşavirdir.
Gezmiş, ilk ve ortaöğrenimini Sivas'ta, liseyi İstanbul'da Haydarpaşa Lisesi'nde okudu. Henüz lise öğrencisiyken sol düşünceyle tanıştı ve kendini dönemin eylemleri içinde buldu.
Siyasi yaşamı
1965'ten sonra, Türkiye'de gelişen gençlik hareketinin en önemli önderlerinden ve Türkiye Halk Kurtuluş Ordusu (THKO)'nun kurucu ve yöneticilerinden Deniz Gezmiş, 1965'te Türkiye İşçi Partisi (TİP)'nin Üsküdar ilçe başkanlığına üye oldu. İlk kez 31 Ağustos 1966'da Ankara'dan

Avatar
ÜLKÜ 2019-02-27 19:49:24

ÜLKÜCÜ OLDUGUNU YAZAN DEYYUS REIS SIZINKINI HERGÜN ..ANLADIN SEN ONU.