E-Alışveriş dolandırıcılarının aylık geliri 450 bin lira!

E-Alışveriş dolandırıcılarının aylık geliri 450 bin lira!

Sosyal medya fenomeni Ruling, Türkiye’de internet üzerinden veya sosyal medyadan ürün satan kurumsal dolandırıcıların aylık 450 bin TL’ye varan gelirleri olduğunu ve hiçbir şekilde vergi ödemediklerini söyledi.

Türkiye’de internet üzerinden alışveriş son 5 yılda milyonlara ulaştı. Hatta raporlar gösteriyor ki insanlar alışveriş için artık AVM’ler yerine İnstagram’ı veya internet sitelerini tercih ediyor. Bu durumun farkında olan dolandırıcılar veya bunu kullanmak isteyen kurumsal şirketler açtıkları tezgahlarla onlarca insanı mağdur ediyor, yüz binlerce lira kazanıyor ve bazıları vergi dahi ödemiyor. Bu konunun üzerinde en çok duran sosyal medya fenomeni Ruling, “Sadece normal vatandaşlar değil bu konuda dolandırılan doktorlar mühendisler üst düzey yöneticiler bile var” dedi.

 

‘SAHTE WHATSAPP NUMARASI KULLANIYORLAR’

Sosyal medya sitelerinin ölüm kalım ve terör suçları haricinde IP adresi vermediğini söyleyen Ruling, “ Bunu bildikleri için çok rahatlar. İnternette yurtdışı kimliği belli olmayan telefonlar satılıyor, bunları kullanıp insanlarla iletişime geçiyorlar. Devletin mutlaka bu konuya el atması, bu durumun önüne geçmesi lazım” dedi.

'BİLDİĞİM BİR KİŞİ VAR AYLIK GELİRİ 450 BİN LİRA!'

Çarpıcı iddialarda bulunan Ruling, “Benim bildiğim bir kişi ismini vermek istemiyorum bu tarz hesapları büyüterek aylık 450 bin lira kazanıyor, yanında 45 tane de çalışanı var ve devlete bir kuruş bile vergi ödemiyor” dedi.

ŞİKAYETİM VAR!

Dolandırıcılık sadece sosyal medyada değil çok tanınan kurumsal şirketlerde de yapılıyor. Mağdur olan on binlerce kullanıcı, karşılarında muhatap bulamadığı için mağduriyetlerini kimseye anlatamıyorlar. Binlerce insanın alışveriş yaptığı Evform.com bunlardan biri. 3 ay önce Evform üzerinden alışveriş yaptığını söyleyen yeni evli Ezgi B., “Orta masa sehpası sipariş ettik, masanın camı kırık geldi. Değiştireceğiz dediler tam 3 ay oyaladılar. 3 ay geçtikten sonra, 3 ay geçti değiştiremeyiz artık dediler” diye konuştu.

 

‘TELEFONU SURATIMIZA KAPATIYORLAR’

Müşteri hizmetlerine ulaşmanın neredeyse imkansız olduğunu söyleyen Ezgi B., “Arıyoruz, sıra bekliyoruz tam bize gelince sesimizi duyup telefonu kapatıyorlar en son bunu şikayet etmek için aradım, telefondaki kişi beni azarladı. Şikayetvar.com’da bu şirket hakkında binlerce şikayet var” dedi.

 

‘DEFACTO ÜRÜNLERİMİZİ YOLLAMIYOR’

Dünyaca ünlü giyim şirketi Defacto’nun online alışveriş sitesini kullanan binlerce kullanıcı mağdur durumda. Bu mağdurlardan biri olan Selin Yağmur “51 gün sipariş teslimi bekledik nerden geliyor bu ürünler, Çin’den güvercinle mi yolluyorlar? Bir arkadaşımıza da para iadesi yapılmadı. Karşımızda muhatap alacağımız kimse yok, çok yazık” dedi.

MUZAFFER SUSAMIŞ