Sevgililer gününde işinizi şansa bırakmayın

Sevgililer gününde işinizi şansa bırakmayın

Tüm dünyada her yıl 14 Şubat’ta kutlanan ve insanların sevdiklerine sevgilerini maddi ya da manevi ifade edebilmelerine olanak tanıyan sevgililer gününün geçmişi aslında 3’üncü yüzyıla dayanıyor.

Günümüzde sevgililer günü, “dev” bir kültür endüstrisi haline geldi. Her yıl sevgililer gününde insanlar dünya genelinde 1 milyara yakın hediye satın alıyor.

ABD merkezli National Retail Foundation’a (NFR - Ulusal Perakende Vakfı) göre, 2019 yılında 20,7 milyar dolar olan sevgililer günü alışveriş hacminin 2020 yılında rekor kırarak 27,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Türkiye’de ise Bankalar Arası Kart Merkezi’ni açıkladığı rakamlara göre 2015 yılında 1,3 milyar TL olan kartla yapılan sevgililer günü harcamaları 2019 yılında yüzde 92 artarak 2,5 milyar TL’ye yükseldi.

2020 yılında kartla yapılan harcama tutarının 3,3 milyar TL’ye ulaşacağını öngörmek mümkün. Kartla yapılan harcamaların yüzde 24’ünü çevrimiçi alışverişler oluşturuyor.

Yıldan yıla ortalama yüzde 33’lük büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret sektörü açısından satışların artmasına olanak tanıyan en önemli dönemler arasında yer alıyor.

Sevgililer gününde hem tüketicilerin hem de markaların e-ticaret kampanyalarında göz önünde bulundurmaları gereken en önemli şeylerden biri kargo süreleri.

Özellikle geçtiğimiz Black Friday döneminde kargo teslimatlarında büyük sıkıntılar yaşandı ve sosyal medyanın en büyük gündem maddelerinden birini oluşturdu.

Geçtiğimiz yıllardaki rakamlara bakıldığında sevgililer günü ile ilgili İnternet üzerinden yapılan aramalar 13 ve 14 Şubat tarihlerinde zirve yapıyor.

Bu da tüketicilerin önemli bir kısmının hediye seçimini ve satın almayı son günlere bıraktığını gösteriyor.

Mastercard tarafından açıklanan 2018 yılı rakamları gösteriyor ki, sevgililer günü için satın alınan hediyelerin yüzde 30’luk kısmı 14 Şubat’ta yani aynı günde alınıyor.

Tüketicilerin İnternet üzerinde yaptıkları arama terimleri incelendiğinde en çok “sevgililer günü hediyeleri” ve “sevgililer günü hediye fikirleri” ön plana çıkıyor.

Bu, aslında potansiyel müşterilerin önemli bir bölümünün aklında net bir hediye fikri olmadığını ortaya koyuyor.

Sevgililer günü alışverişlerinde dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de “güvenli alışveriş”.

Sorunsuz bir çevrimiçi alışveriş deneyimi için alışveriş yapılacak web sitesinin güvenli olmasına mutlaka dikkat edilmeli.

Alışverişin yoğunlaştığı dönemlerde siber saldırganlar da hareketleniyor.

Sadece sevgililer günü değil alışverişin yoğun olduğu tüm dönemlerde ücretsiz ya da gerçek olması imkansız teklifler sunan mesajlara ve e-postalara çok daha fazla dikkat edilmesi gerekiyor.

Ayrıca “https” ile başlamayan bağlantılara tıklanmaması ve tarayıcıda adres satırının yanında kilit işareti olup olmadığına dikkat edilmesi büyük önem taşıyor.