Skandal: Kemal'i öldüren polisin tutuklanması reddedildi

Diyarbakır'da geçen Nevruz kutlamaları sırasında öldürülen üniversite öğrencisi Kemal Kurkut'u vuran ve hakkında ömür boyu hapis cezası istemiyle dava açılan polis memuru Y.Ş. için yapılan tutuklama istemi kabul edilmedi.

09 Kasım 2017 Perşembe 18:57
Skandal: Kemal'i öldüren polisin tutuklanması reddedildi

Diyarbakır'da polis kurşunuyla öldürülen Kemal Kurkut'un ailesinin açtığı davadan skandal karar çıktı. Diyarbakır'daki 7'nci Ağır Ceza Mahkemesi, Kurkut Ailesi'nin avukatı Rehyan Yalçındağ Baydemir'in polis memuru Y.Ş.'nin tutuklanması istemiyle yaptığı başvuruyu karara bağladı. Bu isteği reddeden 7'nci Ağır Ceza Mahkemesi, kararında şu ifadeleri kullandı.

"Tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde, sanığın soruşturma aşamasındaki beyanlarında kendisinin de ateş ettiğini belirtmesi ve dosya kapsamına yansıyan davranışları itibariyle kaçacağı ya da suç dellilerini yok etme, gizleme veya değiştirme yönünde bir eylemde bulunacağı yönünde dosyaya yansıyan herhangi bir emare bulunmaması, olay ile ilgili mecvut delillerin büyük ölçüde toparlanmış olması ile birlikte sanığın nüfuz edebileceği bir delil bulunmayışı, tutuklamanın bir tedbir oluşu dikkate alındığında şu aşamada sanık hakkında uygulanan adli kontrol tedbirinin yeterli olduğu anlaşılmakla müştekiler vekilinin sanığın tutuklanması yönündeki talebinin reddine karar verilmiştir."

Avukat Baydemir, karara tepki göstererek, olaydaki 60 tanık polisin daha ifadesinin alınmadığını belirterek, mahkeme kararında dellilerin karartılması durumu yok diyor, bu nasıl bir karar, anlamakta zorlanıyoruz" dedi.

Son Güncelleme: 09.11.2017 23:13
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
özgür 2017-11-09 20:16:27

Herksin gözü önünde, üstü çıplak ve elinde silah olmadığı kesin görülen bir genci arkadan vurup öldürürsen...Sonuçda bu KATİLliği cezasız bırakırsan, iki şey olur...Diğer polislerde buna güvenerek önüne gelen suçsuz insanlara silah sıkmaya başlar...İkincisi ise bunu gören vatandaşın milyonların vicdanları öyle bir sıszlarki bu rüzgarın önünde kimse duramaz..

Misafir Avatar
tesbit 2017-11-10 09:04:11 @özgür

çoook masum brymiş yaa! kendinden geçmiş saldırının en şiddetlisi ile haraket ediyor. bu gözü dönmüş önüne geln masum, çoluk çocuk, asker polis demeden katleder. ve ettilerde. bumu masum? YUHH . canilere masum demek ne kadar zalimce bişe.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
gören göz 2017-11-10 08:37:33 @özgür

Özgür senin gözün kararmış! yahu bu adam ın yüz ifadesine bir bak . ya Allah için konuş yada sus. teröristleri savunursak biz nasıl huzur buluruz?

Beğenmedim! (0)
Avatar
Yılmaz 2017-11-09 20:21:20

Bağımsız mahkemede kesinleşmiş ceza almayan her insan "ZANLI" veya "SANIK" olabilir ama asla MAHKUM olamaz..CEZAYI mahkeme verir..."Kaçtı diye silahsız olduğu kesin olan vatandaşını öldürürsen insanlık bunda bir KASIT- ÖNYARGI görür NAZİ kamplarındaki mahkumlara bile kaçarken "Uyarı ateşi" açılıyormuş önce..Bu arkadan vuruyor silahsız insanı..Kin nefret ve önyargı olmasa asla böyle davranmaz ateş açan kişi..E..sen böyle yaparsan o toplumda o zaman asla huzur güven barış sağlayamazsın ki..

Avatar
yoq 2017-11-09 19:00:51

ADALET =0

Avatar
adnan 2017-11-09 20:28:00

Çocuğu alana girerken arıyorlar yine bırakmıyorlar miting alanına geçsin ölen gençte bağırıyor.Ne var ne, üzerimde ne var?” diye bağıran Kurkut boş alana doğru koşmaya başladığında bir polis amirinin 'silahları bırakın, gaz atın' uyarısına rağmen açılan ateşle vuruldu. Yaralı olarak ambulansla hastaneye kaldırılan Kurkut hayatını kaybetti. ÖNyargılı İNFAZ değilse nedir? Ülkeyi kaosa sürüklemek için böyle yapıyorlar diye düşünyorum..Bir Türk Kürt savaşı çıkarmak istiyenlerin işi suçsuz kişileri öldrüp "Terörist" demek yalan-iftira ve çok büyük adaletsizlik..

Avatar
gunahh 2017-11-09 21:10:58

asagdaki videoda polis siddeti var tutuklanan polis yokmus
POLİS SOKAK ORTASINDA KADINI DÖVDÜ
https://www.youtube.com/watch?v=7mE0vRm-Aro

Avatar
hasan ali 2017-11-10 06:34:40

adi kerhane partisine yakışır

Avatar
adalet 2017-11-09 19:00:26

Terösristi vuran polise ceza verilirse işimiz çıkmaza girer.

Misafir Avatar
teroristmi 2017-11-09 20:34:28 @adalet

terorist senin gibi pezevek ve sulelesidir hain oglu hain ormuyormusun videolari gozuyen kim koyduda kormusun adalet kariyin ismimi senin angi adalet senin isin namusuzluk katilik cikmaza girsin adaletinle alcak

Beğenmedim! (0)
Avatar
Diyarbakırda 23, Yaşındaki Gencin Vurulma Anı 2017-11-09 21:15:09

Diyarbakırda 23, Yaşındaki Gencin Vurulma Anı
https://www.youtube.com/watch?v=Sq9Fw1jbbGE