Tüketiciye büyük kolaylık, tek tıkla başvuracağız!

Tüketiciye büyük kolaylık, tek tıkla başvuracağız!

Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik dün Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Söz konusu Yönetmelik ile Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS), başvuruların alınması, inceleme ve karar alma süreçlerine ilişkin çeşitli hususlarda yeni düzenlemeler getirildi. Peki e-Devlet üzerinden nasıl başvuru yapılıyor? İşte tüm detaylar...

Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'nin dünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelik ile TÜBİS, başvuruların alınması, inceleme ve karar alma süreçlerine ilişkin olarak çeşitli hususlarda yeni düzenlemeler getirildi.

E-DEVLETTEN BAŞVURU İMKANI

Buna göre başvurular şahsen veya avukat aracılığıyla elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden TÜBİS ile yapılacak. Elektronik ortamda e-Devlet’ten başvuru yapan ve güvenli elektronik imzası veya mobil imzası olmayan tüketicilerin, ıslak imzalı başvuru formunu varsa ekinde bilgi ve belgelerle birlikte 15 gün içerisinde ilgili tüketici hakem heyetine iletme yükümlülüğü kaldırıldı. Değişiklik ile birlikte e-Devlet kapısı üzerinden TÜBİS'e başvuru yapılması ile başvuru işlemleri tamamlanmış olacak. Aynı zamanda e-Devlet kapısından gelen başvuruların güvenli elektronik ya da mobil imza ile imzalanmasına gerek kalmayacak. Bu şekilde bürokrasinin azaltılmasına ve tüketicinin kolayca başvuru yapabilmesine imkan tanınıyor.

TÜBİS’İN KULLANIMI ZORUNLU HALE GETİRİLDİ

Tüketici hakem heyetlerinin iş ve işlemlerinde kullanılması zorunluluğu bulunan TÜBİS, tüketicilerin elektronik ortamda şikayetlerini iletebildikleri ve tüketici hakem heyetlerinin iş ve işlemlerini gerçekleştirdikleri çevrimiçi bir sistem olarak TÜBİS'in gerek başvuru sahipleri, gerekse tüketici hakem heyetleri tarafından hızlı, etkin ve kolay kullanımının sağlanması amacıyla yeni bir yazılımla TÜBİS'in doğru, eksiksiz ve zamanında kullanımına ilişkin olarak yeni bir düzenleme yapıldı.

İNCELEME SÜRECİ HIZLANDIRILDI
Tüketici hakem heyetlerinin esas olarak 6 ay içinde karar vermesi gerekiyor. Bunun yanında söz konusu inceleme sürecinin daha da kısaltılabilmesi amacıyla bilirkişi incelemesine ilişkin işlemler tüketici hakem heyeti başkanının yetkileri arasına dahil edildi.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNİN TARAFSIZLIĞI GÜÇLENDİRİLDİ

Çeşitli kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör temsilcilerinden oluşan ve çoğulcu temsil anlayışıyla oluşturulmuş hakem heyetlerinin kendilerine yapılan başvurularda tarafsızlıklarını güçlendirmek amacıyla başkan, üye ve raportörlerin tüketici hakem heyetlerinde bilirkişi olarak görevlendirilemeyecekleri de düzenlendi.
 

NASIL BAŞVURU YAPILIR?

Öncelikle e-Devlet’e (www.turkiye.gov.tr)  T.C. kimlik numarası ve şifrenizle girmeniz gerekiyor. Daha sonra e -hizmetler sekmesinden Gümrük ve Ticaret Bakanlığı başlığı altında Tüketici Portalı- Tüketici Şikayet Uygulamasını göreceksiniz. Bu alana tıklamanız gerekiyor.

Tüketici Portalı- Tüketici Şikayet Uygulamasına tıkladıktan sonra karşınıza çıkacak ekran şu şekilde;


Uygulamaya git sekmesine tıkladıktan sonra karşınıza TÜBİS’in ekranı gelecek.  Tüketici Başvuru sekmesinden yeni başvuru seçeneğini tıklayarak sitenin komutlarını takip etmeniz gerekiyor. Şikayetinizi bu şekilde yapabilirsiniz. İlgili ekran görüntüsü şöyle;