Mustafa Gözaydın

Mustafa Gözaydın

Güney Kore Eğitim Sistemi

Güney Kore eğitim sistemi, ilk iki aşaması zorunlu olan 6+3+3+4 yıl şeklinde düzenlenmiştir.

Halkının %98’i okuryazar olan Güney Kore’de İlkokul ’da öğrencilere, sonraki eğitimlerine ve günlük yaşamlarına temel oluşturacak yetenek, karakter ve kişilik kazanmalarını sağlamak. Ortaokul ’da öğrencilere, sonraki eğitimlerine ve günlük yaşamlarına temel oluşturacak yetenek, karakter ve kişilik kazanmalarının yanında, onların birer demokratik vatandaş olmalarını. Lise ’de öğrencilere gelecekte seçecekleri kariyerleri için gerekli yetenekleri kazanmalarında yardımcı olmak ve onlara dünya vatandaşlığı bilinci kazandırılmıştır.

Müfredatları 1954'ten bu yana yedi kez, “eğitim için yeni yükselen talepleri, değişen toplumun ortaya çıkan ihtiyaçlarını ve akademik disiplinlerin yeni sınırlarını” yansıtan büyük revizyonlardan geçmiştir.

Yedinci Müfredat olarak bilinen en son güncelleme, öğrencileri bilgi temelli, küreselleşmiş 21. yüzyıla hazırlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, diğer kültürlerin yanı sıra Kore kültürünün bireyselliğini, yaratıcılığını ve bilgisini vurgulamaktadır.

Tüm öğrenciler ilkokuldan başlayarak İngilizce öğrenir ve ek yabancı dil derslerinin sunulduğu lisede devam ederler.

Ülkenin hızlı sanayileşmesi ile Kore’nin işgücü piyasası, eğitim durumu boyunca oldukça bölünmüş durumda. Bu nedenle, birincil işgücü piyasasına girmek için yükseköğrenim almak şarttır. Kısmen bu ilişkinin bir sonucu olarak, Konfüçyüsçülük geleneğine ek olarak, eğitim güç ve etki konumlarıyla ilişkilidir. Büyük üniversiteden mezunlar, üst düzey hükümet pozisyonlarının neredeyse dörtte üçüne sahiptir.

Hükümet ayrıca eğitime yatırım yapma konusunda tutarlı bir bağlılık göstermektedir: Milli Eğitim Bakanlığı’nın 1990’da altı katı olmak üzere 29 milyar ABD doları bütçesi vardır. Bu, merkezi yönetim harcamalarının yaklaşık yüzde 20’sini oluşturmaktadır. Koreliler de eğitim için harcama yapmaya isteklidir. Kore hükümeti, örgün eğitim için GSYH’nin yüzde 3,4’ünü harcıyor; Özel ve gayri resmi okul eğitimi dikkate alındığında, miktar yüzde 10'a yakındır. Öğretmenler bu yatırımın önemli bir parçası olarak görülüyor: OECD istatistikleri Kore'yi öğretmen maaşları sıralamasında 10. sıradadır. On beş yıllık hizmetten sonra Koreli öğretmenler üçüncü sıraya yükselmiştir.

Son yirmi yıl boyunca, Kore eğitimi geliştirmek için neler yapılabileceğini göstermiştir. Daha iyi bir eğitim için artan bir talebi karşılamak için sınıf mevcudu ve okul saatlerini genişletti ve tüm sosyo-ekonomik seviyelerden gelen öğrenciler, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) hakkındaki karmaşık problem çözme becerileri de dâhil olmak üzere sınavlarında 11. Sıraya yükselmiştir.

Önceki ve Sonraki Yazılar