Kırmızı Oda'ya ceza...
TV 8 ekranlarında Cuma günleri yayınlanan reyting rekortmeni psikolojik drama dizisi Kırmızı Oda'nın başı bu sefer de RTÜK ile dertte.
Milyonların severek izlediği reyting rekortmeni psikolojik drama dizisi Kırmızı Oda'nın Delikanlı Sadi karakteri Rtük'e defalarca şikayet edildi.
Kırmızı Oda'daki son gelişme ise izleyicileri hayrete düşürdü önemli isim açıklama da bulunurken dizi üzerinde büyük bir tartışma başladı. Yapılan açıklamalarda oldukça çarpıcı eleştireler vardı. Dizininin hikâyesi ve oyuncular hakkında çok önemli açıklamalar yapılırken bu durum dizi hakkında ciddi gelişmelere yol açtı. Çarpıcı eleştirilerin hedefi ise elbette kurgudaki olaylar ve karakterlerin hikayedeki tutumlarıydı. Bu olay birçok sosyal medya kullanıcısı tarafından RTÜK'e taşındı ve tartışma konusu oldu. Dizide hayat verdiği Sadi karakterinin suçu meşrulaştırması seyircilerin eleştirilerine neden oldu.
Birçok kez RTÜK'e şikayet edilen dizi, şiddet ve aile içine uygun olmayan görsellerden dolayı ceza yemişti. Dizideki son tartışmalar ise oyunculukla pek alakalı değil. Senaryonun kurgulanması ile son dönemde çok ciddi eleştiriler birikmeye başladı. TV8 ekranlarında yayınlanan ve Gülseren Budayıcıoğlu’nun tecrübelerinin yer aldığı kurgusal anlatı barındıran Kırmızı oda dizisi için sert ifadeler kullanana Milliyet gazetesi yazarı Melih Aşık, Sadi karakterinin ekrandaki formunu değerlendiriyor.
Milliyet gazetesi yazarlarından Melih Aşık bu eleştirilere köşesinde yer verdi. Yorumlarında ‘’Delikanlı Sadi’’ başlığını kullanan Aşık, karakterin bir mafya babası geçmişine odaklanarak incelemede bulunurken bu duruma hikaye üzerinden de bir vurgu yapıyor. Petekkaya’nın usta oyunculuğu ile çok beğenildiğini ve buna paralel dizideki rolünün uzatılmasına kara verildiğini belirtirken Sadi karakteri üzerinden dizi için önemli açıklamalarda bulundu.
Kırmızı Oda dizisi için çok ciddi açıklamalarda bulunan Melih Aşık, dizideki kurgu ve hikayenin karakterler üzerinden inşasına eleştirilerde bulundu. Kırmızı Oda dizisinin ele aldığı konularla başına gelmeyen iş kalmıyor.
“Tamam, Sadi çok zor bir çocukluk geçirmiş, sokaklarda tek başına kalmış ama sonunda bir mafya çetesinin başı. Kirli işlerle hayatını kazanıyor; gördüğümüz kadarıyla adam vuruyor, dövüyor, haraç alıyor. Bu arada parasının bir kısmını fakirlere dağıtıyor. İzleyiciden sempati topluyor. İzleyicide, mafya ve kirli işlere bulaşmış insanların geçmişte kim bilir ne zorluklar çekmiş olduğu düşüncesi oluşuyor. Yani açıkçası mafya masum ve mazur gösteriliyor.