RTÜK, gençlerin internette harcadığı zamanı ortaya çıkardı

RTÜK, gençlerin internette harcadığı zamanı ortaya çıkardı

Türkiye'de gençler özellikle ekonomik krizle birlikte sosyalleşemezken internette saatlerini öldürüyor. RTÜK de bu konuda bir araştırma yaparak gençlerin internette neler yaptığını ortaya koydu.

RTÜK'ün gençler üzerinde yaptığı araştırma sonucunda gençlerin, günlük ortalama 4,5 saatini internette geçirdikleri tespit edildi.

teens-using-social-media-1200x849-jpg.webp

15-21 YAŞ ARASINDAKİ GENÇLERİN İNTERNET KULLANIMI

RTÜK , Türkiye’deki 15-21 yaş arasındaki gençler arasında bir araştırma gerçekleşti. Sonuçları RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler tarafından açıklanan araştırmada, internet kullanımı gibi durumlar incelendi. 

img-235361-jpg.webp

GENÇLER GÜNDE ORTALAMA 4,5 SAATİ İNTERNETTE GEÇİRİYOR 

 

6.500 çocuk ve gençle gerçekleştirilen araştırma sonucunda, bu kitlenin günlük ortalama 4,5 saatini internette geçirdiği ortaya çıktı. 1 saat 40 dakikasını televizyonda, 1,5 saatini dijital platformlarda, 52 dakikasını da radyo dinleyerek geçirdikleri de bulundu.

20230217pht75904-ml.jpg

GENÇLERİN YÜZDE 95'NİN SOSYAL MEDYA HESABI VAR

Veriler, araştırmaya katılan gençlerin %95’inin sosyal medya hesabı olduğunu gösterdi. Hesabı herkese açık olanların oranı %37 olarak kaydedilirken haber bakmak için kullananların ise %71 olduğu belirtildi.

5ead84a9-6170-4d8a-ac3e-32cf417c24fe.webp

AİLELERİNDEN GİZLİ SOSYAL MEDYA HESABI AÇANLAR YÜZDE 17

En çok dikkat çeken verilerden biri ise aileden gizli hesaplar oldu. Öyle ki “Ailenizden gizli sosyal medya hesabınız var mı?” sorusuna %17 civarında, yani beşte biri kadar kişi olumlu yanıt verdi. Bu da gizli profil sayısının bir hayli fazla olduğunu gözler önüne serdi.

young-girls-on-social-media-gettystock-712.jpg

10 GENÇTEN 4'Ü YÜKSEK DÜZEYDE EKRAN BAĞIMLISI

İnternet, gençlerin en çok güvendiği araçmış. Ondan sonra televizyon, en son ise radyo geliyormuş. Ayrıca veriler, 10 gençten 4’ünün yüksek düzeyde ekran bağımlığısı olduğu da görüldü. Son olarak dijital okuryazarlık oranları da belli oldu. Buna göre %29,4’ü yüksek düzeyde, %35’i orta seviyede, %35,6’sı ise düşük seviyede dijital okuryazarmış. Bu da hâlâ bu konuda gelişmemiz gerektiğinin bir göstergesi.

teens-social-media.jpg