Canı tatlı olanlar bu arabalardan uzak dursun! Ne hava yastığı var ne başka bir şey... Allah'a emanet

Canını seven bu otomobillerden uzak dursun. Güvenlik testinden sıfır alarak tarihe geçen araçlar belli oldu.

Güvenlik testinden sıfır alarak tarihe geçen otomobiller belli oldu. Hava yastığı bile olmayan bu araçların yanından bile geçmeyi düşünmeyin.

Araba almak isteyenlerin en çok merak ettiği özelliklerden başlıcası güvenliktir. Otomobil alırken en dikkat edilen konu güvenlik olurken bazı araçlarda güvenliğin 'g'si bile yok. Bazı araba modelleri güvenlik testinden sıfır alarak tarihe geçmeyi başardı.

ekran-goruntusu-2024-01-02-200142.png

İşte testlerin sonucunda hazin sonla karşılaşan o modeller…

Halk TV’de yer alan habere göre, Avustralya Yeni Araba Değerlendirme Programı (ANCAP), ekim model için bir test uygulandı. Performansları birbirinden pek de farklı olmayan her 2 model de sıfır yıldız alarak adeta tarihe geçti.

GÜVENLİK TESTLERİNDEN GEÇEMEDİLER

Yapılan testler sonucunda ANCAP Başkanı Carla Hoorweg, tüketicilerin söz konusu bu 2 markanın da güvenlik beklentilerini yanlış değerlendirdiğini belirterek, her 2 araç için "uzun yıllardır yeni otomobillerde yaygın olan güvenlik özelliklerinin temelde ihmal edilmesi nedeniyle" eleştirilerde bulundu.

İlk olarak MG 5, yapılan kayma testinde sürücünün göğüs ve bacaklarının yaralanma ya da hasar görme riskini ölçen test kapsamında “zayıf” derecelendirme alırken aynı zamanda genişlikte ön teste arka yolcunun göğüs ve bacakları için yine “zayıf” derecelendirme aldı. Tüm bunların yanı sıra gösterge paneli yapısının arkasındaki tehlikeler dolayı da ceza aldı. Ayrıca araç göğüs sapması ve yaralanması sınırlarını aşan emniyet kemeri yüklemesinin hatalı olmasıyla da zayıf puan almış oldu.

yeni-proje-11-002.webp

ALLAH'A EMANET YOLCULUK

Tüm bunların yanı sıra test kapsamında çocuk mankenlerin baş ve boyunlarına yapılan yükleme sonucunda "mevcut nesil araçların çoğunda görülenden önemli ölçüde daha yüksek" olduğu ortaya çıktı. Önden ve yandan çarpma testleri sonucunda araçta bulunan 4 mankenden üçü darbe aldı ve temel Vibe varyantı ne önde ne de arkada emniyet kemeri ön gerdiricileri ve yük sınırlayıcıları ile donatılmadığı saptandı.

HAVA YASTIĞI BİLE YOK

Öte yandan MG5’te akşam hava yastığı olmaması, şerit desteği ya da kör nokta izleme sisteminin bulunmaması, otonom acil durum frenleme özelliğinin sınırlı olması ya da hiç olmaması, sürücünün uyanıklığın mı izleyecek ya da arkada bir çocuğun varlığına karşı uyarıcı bir sistemin olmaması dikkatleri çekti.

EMNİYET KEMERLERİ AÇILDI

Mahindra Scorpio, önden kayma, tam genişlikte önden, yandan çarpma ve eğik direk çarpışma testleri sonucunda yetişkin yolcular kapsamında 'iyi', 'kabul edilebilir', 'marjinal', 'zayıf' ve 'zayıf koruma değerlendirmeleri aldı. Öte yandan üçüncü sırada üst bağlama çocuk emniyet noktalarının bulunmaması eksi puan almasında etkili oldu. Ön sırada ise hava yastığı olmaması ve bir yan darbe sonrasında sürücünün emniyet kemerinin açılması güvensizliğini gösterdi.

GÜVENLİK ZAAFİYETLERİ

Konuya ilişkin açıklama yapan ANCAP Başkanı Hoorweg, şunları söyledi:

"MG 5 ve Mahindra Scorpio bu yıl ilk kez Avustralya pazarında piyasaya sürüldü, ancak güvenlik tekliflerinin bugün satışta olan neredeyse tüm yeni otomobillerde gördüğümüzün birkaç nesil gerisinde olduğu açık. Bu durum, yepyeni modeller olsalar bile tüm otomobillerin aynı güvenlik seviyesini sunmadığının çarpıcı bir hatırlatıcısıdır."