Erdoğan: 'Ben çekip gideyim o zaman'
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Danıştay Sempozyumu'nda açıklamalarda bulunuyor.
Erdoğan'ın konuşmasından satır başları şöyle:
Milletimizin özgür iradesiyle mührünü vurduğu bu değişim özgürlükte yeni bir aşamanın ifadesidir. Yeni sistemin en önemli özelliği yürütmede çift başlılığı sona erdirmektir.
Bazı uygulamalar görüyorum ki çift başlılık değil hatta hatta çok başlılığa giden bir süreç var. Bazı kavramaların tanımında zorlanıyorum. Özellikle başlık çok çok güzel, hakikaten şura-i devlet anlamı içeriğiyle, Danıştay o da bir başka. Bu işleri iyi anlayanlara sorsak Şura-i devlet nedir? İçinden çıkamaz. Şura-i devlet devletin danıştığı organ.
Danıştay Başkanından 'Andımız' açıklamasıDanıştay Başkanından 'Andımız' açıklaması
İzmir limanı
İzmir limanı ihalesi yapıyoruz. Danıştay'da ihale 2 yıl bekliyordu, alacak kişi vazgeçti. 1 milyar dolar kaybettik. 1 milyar doların hesabını kim verecek? Danıştay bunu nasıl açıklayacak? 1 milyar doları kimsenin millete ödetmeye hakkı yok.
Yargı gücü için tarafsızlık ve bağımsızlık birbirini tamamlayan iki kilit kavramdır.
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi çıkarırken Danıştay'dan izin alacaksak o zaman ben bu makamda durmayayım, çekeyim gideyim.
Ayrıntılar geliyor...